• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Hej allihop

Nu är det inte långt kvar till den stora dagen!

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4
  • Hedebris

själv gillar jag mårtens pizzeria :P skämt å sido.

vad sägs om sandras. mitt favvoställe i lund. nära bion med

• Embo81

njää... helst inte

Hedebris skrev 2008-05-28 15:32:11 följande:
    själv gillar jag mårtens pizzeria :P skämt å sido.vad sägs om sandras. mitt favvoställe i lund. nära bion med
  • Anja 19 juli 2008

Hedebris

sandras, är inte det värsta sunkstället... fniss

har bara ätit fondue där någon gång...

haha

Stäket finns ju oxå men som sagt GLORIAS är ju inte helt fel heller

Nä jag skojar bara...

Listar upp lite här:

Klostergatans vin och delikatess
    Fellini
    VESPA
    Italia
    sandras
    Stäket
    Och bar
    Stortorget
    Karlssons trädgård
    Godset
    Glorias

Vore ju super om vi kunde boka något till kl.20 (även om biopersonerna kommer lite över åtta så kan ju jag vara där i tid och hålla bordet )

Så tjejer...

där är för o nackdelar m alla ställena *asg*

Så som läge, uteservering eller ej, dyrt, billigt, bra dålig service, god, mindre god mat etc etc...

Vad röstar vi på!??Ska vi utesluta Vespa pga de störiga tiderna eller?

• Anja 19 juli 2008

Fast nu har ju du ansträngt dig så Embo så det känns lite ruttet

• Anja 19 juli 2008

Måste erkänna att jag är lite på din sida där Embo. Sandras är inte mitt favorithak precis. Ligger avigt och hmmm känns som sagt lite sunkigt Sorry Hedebris, hihi...

Men ni får gärna mobba mig oxå som gillar Glorias hehe...

• Anja 19 juli 2008

Jag skulle gärna sitta på Stortorgets eller Och bars uteservering. Hmmm fast det är kanske kallt så sent på kvällen?

italias uteplats är ju supermysig och troligtvis helt vindskyddad fast man kan inte titta på folk på samma sätt. Är ju inte så öppet. Samma m glorias.

Jag tyckte faktiskt inte att priserna på stortorget var så farliga! helt normala typ.

En trerättersmeny för 295 kr.

• Hedebris

jag har inte råd att lägga över 150kr på mat. (jag vet att jag är tråkig) men vill ni gå till ett lite finare/ dyrare ställe så hoppar jag maten och följer med på bion

• Embo81

Jag kan inte precis påstå att jag ansträngt mig så värst mycket, tog nog 1 min att ringa och fråga om tiderna på vespa, så jag överlever om vi tar något annat

Stortoget? Så kan vi ju sitta ute och spana. Inte för att jag ska spana för det skulle jag aldrig göra, men kanske någon annan vill *fniss*

• Anja 19 juli 2008

hehe

stortorget är perfekt...

hedebris jag bara skämtade om trerättersmenyn...

Där fanns mat för under och runt 150 kr oxå på stortorget! Finns ju allt möjligt!

Tapas som huvudrätt / Tapas as main course
    Minimum 4st
    144kr

Caesarsallad / Caesar salad
    Kycklingfilè, bacon, rostad paprika, bärkapris & parmesan
    158 kr

Square Grande Burger / Stortorgets Burger
    Chili- och vitlöksspäckad 200-grammare med ost och bacon,
    sallad, tomat, lök, dressing och hemgjorda pommes frites
    148 kr

Nachos todos / Nachos topped with melted cheese and minced meat...
    Ostgratinerade nachos, köttfärs, sallad, jalapenos,
    chilimajonnäs samt guacamole i trivsam trängsel på tallriken
    108 kr

Sedan finns där ju en massa smaskiga förrätter som man definitivt skulle kunna äta sig mätt på:

Tapas

Friterade bläckfiskringar med cirtonaioli / Deep fired calamari rings with lemon aioli 48kr

Pizzaslice med mozzarella och pesto / Pizzaslice with mozzarella and pesto 42kr

Stekt haloumi med olivtzatziki / Fried haloumi with olive tzatziki 56kr

Scampi i vitlöksmör / Scampi in garlic butter 68kr

Rosmarinstekta lammracks med honungsglacerad chévre / Rosemary fried lamb ribs and honey baked chévre 42kr

Vegetariska vårrullar med salsadip / Vegetarian spring rolls with salsa dip 34kr

Pommes frites med chilimajonnäs / French fries with chili mayonnaise 26kr

Kryddiga kycklingvingar med äppleslaw / Spicy chicken wings with appleslaw 48kr

Serranoskinka med inlagd kronärtskocka / Serrano ham with artichokes 58kr

Ostgratinerade nachos / Nachos topped with melted cheese 48kr

Vitlöksbröd / Garlic bread 36kr

Eller om man bara vill äta en mumsig efterrätt... f..n alla kan ju äta precis vad dom vill lixom, eller om man bara vill sitta och dricka lite vin och äta vitlöksbröd så går det ju oxå utmärkt!

Vi är luspanka, hehe, så jag vete sjutton hur jag ska ha råd men det ordnar sig. Jag kollade våra konton igår. Vi har sammanlagt 3.200 kr kvar och jag har inte betalat räkningarna ännu! Jag får lön den 14:e varje månad och Daniel varannan vecka så han får en halv lön nästa onsdag, men vi lär ju få ta ca 10.000 från bröllopskontot för att fixa räkningarna. Suck...

Det suger såååå fett!

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4