• Lövings

Vad jobbar ni som?

Vad jobbar ni som?
    Vad studerar ni till?
    Vad VILL ni jobba som?

• Svar på tråden Vad jobbar ni som?
  • valkyriana

Utbildad kock

Jag är hamnarbetare och ÄLSKAR det. Har aldrig känt mig så hemma på något jobb som jag gör där. Jag jobbar inte som det utan det är något jag är.

• valkyriana
    miwa skrev 2008-03-30 19:15:24 följande:
    Jag tog ut min lärarexamen i fredags-äntligen efter snart 6års studier...Utbildad gymnasie lärare i samhällskunskap och historia, har även läst engelska A.Jag börjar jobba på tisdag fått en SO och engelska tjänst på en högstadieskolan. Så kul och spännande.
    Grattis!
  • miwa

Tackar Valkyriana.. Jag har jobbat nu e nästan en vecka och stortrivs vaknar med ett leende varje dag-jag som är världens mest morgontrötta person.
    Vad gör man som hamnarbetare?

• miwa

Glömde tacka mrs marley.. tack till dig med

• valkyriana

Som hamnarbetare så lastar man och lossar båtar med gods, antingen containerfartyg eller "ro/ro".
    Jag jobbar på ro/ro, där lastar och lossar i huvudsak lastbilstrailer och andra lastbärare.
    Och så är man allmänt rapp i käften.

• valkyriana

Låter torftig då jag skriver det, men det är själva stämningen på kajjen jag gillar + att det är jäkligt kul att köra maskin och känna att man är bra på det.

• valkyriana

Att vakna med ett leende på läpparna låter helt underbart.
    Måste var skönt att ha jobb direkt dessutom, att verkligen veta att man är behövd!

• Goldensea

Det här var ju intressantare än vad jag trodde när mitt slösurfande tog mig till den här tråden.

Jag jobbar som butikchef för en butik i Danmark. Det är en ganska liten butik (dock en kedjebutik) soOm har parfymer, smink, hälsokost med mera... jag trivs som handen i handsken med alla våra produkter.

Drömyrket... hmmm... alla jobb lär ju ha utmaningar. Jag skulle kunna tänka mig Oprah Winfreys jobb.. Sångerska/skådis hade också varit kul men det hade nog krävt liiiite mer övning inom de områdena för ganska ånga år sedan.

• valkyriana
    Goldensea skrev 2008-04-04 00:05:59 följande:
    Jag skulle kunna tänka mig Oprah Winfreys jobb..
    Du får skicka ditt cv
  • ballamusenmalla

Jag är utbildad make up artist och älskar mitt jobb. Varit min dröm sen jag va liten att få sminka!

Svar på tråden Vad jobbar ni som?