• Leni

Vilket mousserande??

Ngn som varit i Tyskland och köpt Mousserande?

Vad bör vi välja för sort?

• Svar på tråden Vilket mousserande??
  • lillfraggel1

Hör runt med Era kompisar om de har någon som ska till Tyskland. Vi hade turen att en av m2bs kompisars föräldrar var till Tyskland över påsk. De köpte hem en flaska till oss så att våra föräldrar ska få smaka och godkänna vinet också.
    Vi har gått ihop 3 tjejer från BT och ska dela soppa pengar till Tyskland när alla bestämt sig för vad de ska ha. Då lönar det sig att åka. Vi kommer bara att vara två som åker men delar på 3.

BT är fantastiskt för man lär känna nya människor som kan hjälpa en att spara mycket pengar. Vi kommer också att jobba på varandras bröllop. (Ett litet tips till Er andra som vill spara pengar.)

• Mrs Van Derkamp

Jag rekomenderar oxå Asti Cinazno samt ett annat som heter Chapell Hill är oxå gott

• Anja 19 juli 2008

8108

Men du, en varm dag finns det väl inget godare än ett glas riktigt kall, sött uppfriskande bubbel... Är ju just det som är så underbart med de söta varianterna, att man lixom kan dricka dem så lätt, fniss... de är mkt mer läskande än de där torra varianterna som man bara kan smutta på. (tycker jag iallfall).

Tycker de söta, lättdruckna känns mer "trevligt" att bli bjuden på än en torr variant som många säkerligen har svårt för. Tror att ALLA (även de som är lite mer vinkunniga och kräsna) kan dricka en "läsk"-variant av bubbel medan alla INTE gillar en torr variant.

• lillfraggel1

Jag håller med dig Anja. Majoriteten gillar de lite sötare sedan har man ju alltid någon äldre släkting eller så som gillar de torra men man ska ju välja det man själv + majoriteten gillar.

• Silva79

Har en bild i mitt galleri min m2b:s kusin och hennes då nyblivne man... Titta på hans min, så ser man ut om man har för torrt mousserande vin att bjuda på :P

• 080830

Själv tycker jag inte alls om de söta varianterna och har ganska svårt för att dricka det. Majoriteten av våra kompisar tycker inte om söta viner heller så för vår del blir det en torr variant.
    Men det vore ju himla tråkigt om alla tyckte lika så det klart att man ska välja det som passar bäst in på vad man själv tycker om :)
    Jag skulle inte oroa mig ang. priset, det finns många bra viner som är billiga och dyra viner som inte alls är prisvärda. Även om det förmodligen är många som inte tänker på det sättet.

Hoppas ni alla får tag på det ni vill ha!

• Anja 19 juli 2008

Hihi usch ja... jag har lite svårt att dölja när det är för torrt oxå... har svårt att svälja det lixom... hihi

• tolonta

Intressant tråd... Har inte bestämt vilket mousserande vi ska ha än, vi provade Chapel Hill och en flaska Cremant de Bourgogne (med blå etikett). Jag gillade den senare, den var "lätt och bubblig", men de övriga (blivande maken, tärnan och hennes kille) gillade Chapel hill bättre...

Så det är väl bara att prova vidare. Asti är tokratad dock, den gillar ingen av oss...

• Leni

Tack alla för era fantastiska tips och råd.
    Nu har jag nga namn att kika efter när vi åker till Tyskland för att inhandla alla akoholhaltiga drycker till vår fest

• Nathalienelly

Hejsan! Jag var i tyskland på bordershop under påskhelgen och vi hade inte kunnat bestäma oss ang det mosserande innan vi åkte.
    När vi kom dit var det jättelugnt med folk och då kom en herre fram och frågade om vi behövde hjälp, JAAA sa vi såklart! Han tog då fram ett mosserande som är jättepopulärt i Danmark och en känd vin-kunnig person hade gjort ett blintest och skulle ta ut det bästa mosserande och det hade varit dyra champagné-sorter etc men han hade valt detta santacana från spanien. Vi provsmakade och absolut älskade den! Den kostade dessutom 49dkr! Lycka till!

Svar på tråden Vilket mousserande??