Vilket mousserande??
Ngn som varit i Tyskland och köpt Mousserande?
Vad bör vi välja för sort?
Ngn som varit i Tyskland och köpt Mousserande?
Vad bör vi välja för sort?
det är viktigt att det är halvtorrt till torrt. Är det inte det blir det lätt för kvalmigt, för sött och för tonårsfylleaktigt :)
Hohohoho jag ÄLSKAR Asti just av den anledningen...
gillar inte halvtorra/torra... vill ha det nästan som saft, fniss... Skulle helt dricka barncider om jag fick välja, för det är sååååå gott...
Så desto friskare och sötare desto bättre
Cava är oxå gott, det gillar jag! Men Asti är mums
Ja, alla tycker ju olika. Det är det som gör det såå svårt att välja!!
www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt&Butik=0&SokStrangar=MOUSSERANDE+VINER%3aAlla+l%u00e4nder%3aAlla+storlekar%3abland+annat%3a-%3aS%u00f6tma%3aFyllighet%3aFruktsyra%3a
Vad tror ni om detta då??? Sött med lite högre alkoholhalt... tror jag såg det på en av de tyska sidorna...
Eller någon som kan rekommendera nåt som är sött men som ändå kan falla ALLA på läppen lixom. Blir ju nervös nu, att inte andra ska gilla det (fast jag har talat m ett 20-tal som ska komma på bröllopet om det och alla de, även vingalningarna, ÄLSKAR Asti)
Den gillar jag inte!!!
Jag tror att Asti är ett säkert kort. Dom flesta jag känner gillar det!
Jag funderar på att köra det till våra gäster och sen nåt annat till mig och min m2b, fick det tipset här på BT. Inge kul att dricka nåt man inte gillar. Men heller inge kul att bjuda på nåt som bara man själv gillar
www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt&Butik=0&SokStrangar=MOUSSERANDE+VINER%3aAlla+l%u00e4nder%3aAlla+storlekar%3abland+annat%3a-%3aS%u00f6tma%3aFyllighet%3aFruktsyra%3a
Detta lät gott för mig som såååå gärna vill ha ett rosa mousserande (färgtemat tjejer, färgtemat *asg*)
matildaochniklas
menade du att du inte gillade den Cavan jag länkade till?
Usch sånt här ÄR svårt... ja, jag tror vi kör på Asti...
Sen ska vi ha ett torrt mousserande till vår förrätt (lax och skaldjursballotine) så det blir ju ändå både och... Ett sött till välkomstdrinken o ett torrt till förrätten
Någon som kan rekommendera ett gott mousserande (halvtorrt/torrt) som passar bra till skaldjur och som är BILLIGT...
och så pass "vanligt" att det finns i Tyskland
Ja precis så menade jag!
Anja 19 juli 2008 skrev 2008-03-27 23:26:25 följande: