• Leni

Vilket mousserande??

Ngn som varit i Tyskland och köpt Mousserande?

Vad bör vi välja för sort?

• Svar på tråden Vilket mousserande??
  • Anja 19 juli 2008

Tänk att de kan låta såååå goda på systembolagets beskrivning och sen smaka skit! Mkt skumt... man vågar inte riktigt lita på beskrivningarna

• matildaochniklas

Fast jag är inte så bra på sånt här med viner så lita inte för mkt på mig
    Jag kan ju bara säga vad jag gillar och jag tror inte att det är så överensstämmande med majoriteten.

• jelikr

Vi kommer ha Asti Martini , med några hallon i glaset...
    Det är supergott...

• Waersta

Håller med, det är riktigt gott!

jelikr skrev 2008-03-28 07:42:27 följande:
    Vi kommer ha Asti Martini , med några hallon i glaset...Det är supergott...
  • Aleta

Den rosa Marqués de Monistrol är helt ok har jag för mig, snygg i alla fall.
    Själv är jag också en som älska asti och annat sött. Även m2b tycker så, så nu har jag inhandlat 5 olika flaskor från systemet med sötsaker för att prova. Jag kan återkomma när vi har gjort det.
    De sorter jag ska prova är:
    Asti Araldica
    Asti Martini
    Louis Roederer
    Reymos
    Knutstorp Sparkling

Är det någon som har smakat Bricco Quaglia Moscato d'Asti?
    Den missade jag nämligen att köpa.

• lillfraggel1

TIPS!!!!!!!!

I Tyskland finns det ett super gott bubbelvin som heter Katlenburger. Inget för dem som gillar jätte torra viner men för oss som gillar viner som Asti. Katlenburger är sött som Asti men ej sliskigt. Finns i olika smaker. Vi kommer att ha Exquisit Erderbeer som är jordgubssmak. Det bästa av allt är att vinet bara kostar 14kr/flaskan.

• Waersta

Vilket toppentips!! Suger åt mig direkt!!

lillfraggel1 skrev 2008-03-28 08:09:25 följande:
    TIPS!!!!!!!!I Tyskland finns det ett super gott bubbelvin som heter Katlenburger. Inget för dem som gillar jätte torra viner men för oss som gillar viner som Asti. Katlenburger är sött som Asti men ej sliskigt. Finns i olika smaker. Vi kommer att ha Exquisit Erderbeer som är jordgubssmak. Det bästa av allt är att vinet bara kostar 14kr/flaskan.
  • Thailand 08
    TIPS!!!!!!!!I Tyskland finns det ett super gott bubbelvin som heter Katlenburger. Inget för dem som gillar jätte torra viner men för oss som gillar viner som Asti. Katlenburger är sött som Asti men ej sliskigt. Finns i olika smaker. Vi kommer att ha Exquisit Erderbeer som är jordgubssmak. Det bästa av allt är att vinet bara kostar 14kr/flaskan.
    Låter toppen.I vilken av butikerna finns den?
  • Silva79

Nåt att fundera på, 14:- är ju lite billigare än Asti...

• Anja 19 juli 2008

I någon utav butikerna såg jag en Asti-imitiation som tydligen ska vara jättegod, för 8 kr flaskan *asg* Helt sanslöst!

Svar på tråden Vilket mousserande??