• Leni

Vilket mousserande??

Ngn som varit i Tyskland och köpt Mousserande?

Vad bör vi välja för sort?

• Svar på tråden Vilket mousserande??
  • lillfraggel1

Katlenburger finns på de flesta matbutiker i Tyskland + Calles
    Lidl har en jätte god Asti kopia men måste säga att Katlenburger är lite festligare och alla vet ju att Asti är billigt.... Men gästerna vet inte vad Katlenburger är för vin.
    Jag ska leta reda på en länk med bilder.

• Waersta

Ska verkligen testa det!

lillfraggel1 skrev 2008-03-28 08:54:30 följande:
    Katlenburger finns på de flesta matbutiker i Tyskland + CallesLidl har en jätte god Asti kopia men måste säga att Katlenburger är lite festligare och alla vet ju att Asti är billigt.... Men gästerna vet inte vad Katlenburger är för vin.Jag ska leta reda på en länk med bilder.
  • Anja 19 juli 2008

Ah det är möjligt att det var Lidl...

HÅller med dig... är just det att ALLA vet att det är billigt. Inte så kul...

finns det någonstans man kan få tag i en Katlenburger innan man åker t tyskland, så man kan prova den innan man köper den??

Håller med om att det är mkt roligare om ingen känner igen bubblet som BILLIGT.

• lillfraggel1

Flaskan är inte super snygg men helt ok. Jag kommer att byta ut etiketterna till klisterpapper med vårt monogram. Jag kommer också att göra några extra flaskor som jag ska ge bort till folk som har hjälpt till under middagen.

Länken till calles:

www.calle.dk/pi/Katlenburger_Exquisi_Ks_6_fl_0_75_l_112130_.aspx

Länk till en tysk sida med de olika typerna av Katlenburger. Det finns också som pärlande frukt vin men vi kommer att ha det mousserande.

www.katlenburger.de/

Vi drack det här vinet när vi förlovade oss då min m2b överraskade mig med att fria i Tyskland. (Själv hade jag gett upp hoppet då jag trodde att ha skulle fria på Kinesiskamurten.)

• lillfraggel1

Kinesiska muremn och inte murten så klar hmmm

• lillfraggel1

Jag måste nog ta och sluta skriva för allt jag skriver blir fel i dag.

• 8108

Jag gillar inte de alltför söta sorterna, och vet att de flesta i mitt närmsta "gäng" har liknande smak (dock har jag ingen koll på övriga 50gäster) jag har tokratat Asti o.dyl. för att jag tycker det e för sliskigt och inte rikigt passar till en solig och varm augustidag(för vädret kommer att vara såå fint på vår dag ) men den rosa katlenburger såg ju onekligen väldigt lockande ut... alltså 14 kr flaskan det e ju bara för bra kanske måste tänka om iaf...

någon som ska ner och kan köpa med sig 20flaskor till oss

• Jessica o Daniel

finns även ett jordgubbsvin på systembolaget som inte är så himla dyrt. tror de kostar 58/flaska,så lite dyrare än tyskland,men så kostar de ju att åka till tyskland med.
    de finns även i alkoholfrit för 29kr/flaskan.

• Vidalila

det här har jag druckit många ggr. Det är gott, men så himla kolsyrat jämfört med annan mousserande! det går nästan upp i näsan! Henkell är verkligen mycket bättre! och godare.

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-03-27 23:19:52 följande:

www.systembolaget.se/SokDrycker/ProduktVad tror ni om detta då??? Sött med lite högre alkoholhalt... tror jag såg det på en av de tyska sidorna...Eller någon som kan rekommendera nåt som är sött men som ändå kan falla ALLA på läppen lixom. Blir ju nervös nu, att inte andra ska gilla det (fast jag har talat m ett 20-tal som ska komma på bröllopet om det och alla de, även vingalningarna, ÄLSKAR Asti)
Svar på tråden Vilket mousserande??