• Pumpkin

Södertäljebrudar - del 3!

Vips så hade 3 månader gått utan att någon lagt märke till det - såhär kommer version 3 av Södertäljetråden Glad

Let the show continue!

• Svar på tråden Södertäljebrudar - del 3!
  • jeeksa080823

Hej på er.

Hur var träffen i kyrkan?

• Pumpkin

Hallå där!

Jo det var bra Mkt trevligt, god mat och många tänkvärda "föreläsningar". Jag var helt klart nöjd

• Ugglan74

Gokväll Södertäljebrudar!
    Kan man ta å hoppa in i denna tråden? Vi gifter oss visserligen inte förrän nästa sommar å har hela den långa bröllopsplaneringsresan kvar framför oss, känns jättekul. Vi har ännu inte hunnit göra så mycket mer än att bestämma datum, 13 juni -09 å bokat festplatsen. Jag har även köpt en klänning (från Kina, så det återstår att se om jag blir nöjd med den). Sen har man ju sisådär 867 ideér om alla möjliga smådetaljer som nu måste spånas klart å börja förverkligas.

Pumpkin: Kommer du ihåg mig från fl? Jag hängde i samma bröllop -08 tråd som dig där (där heter jag bara ugglan).. Men sen blev jag höggravid å "bebisprylen" tog liksom övehanden över "bröllopsprylen". Insåg att det skulle bli asjobbigt att hinna fixa ihop ett bröllop redan nu i sommar..

• Pumpkin

Hallå Ugglan!

Jodå, jag kommer ihåg Hur går det med bebisprylen?

Vart gifter ni er då? Berätta allt!

• Ugglan74

Bebisprylen är nu nästan 5 månader å väldans charmig. Det är helt underbart att gå hemma å vara mamma på heltid. Vi har ju två barn och på ett sätt är det lite tråkigt att vi inte gifte oss först, innan vi skaffade barnen, så som fina flickor SKA göra egentligen Det är såå stort å helt omvälvande när ens barn föds så nu känns det som att hur fantastiskt det än blir att gifta sig med älsklingen osv så kan det ändå aldrig mäta sig med just bebisprylen.. Klart det vore lite roligare att planera ett bröllop med inställningen att det är det största man upplevt i livet. Ja ja, lite svamligt där men ni kanske förstår vart jag vill komma.

Ang bröllopet så har vi bokat en stugby vid Mälaren, Axviken ute i Enhörna, det är facket som äger det och där finns en storstuga där man kan duka upp middagen samt att alla gäster kan sova kvar. Ska göra ett besök i kyrkan i Enhörna också å se om den verkar mysig annars försöker vi nog boka stora "S:t Ragnhild" på stan.

• Jojjo82

Pumpkin och Lina: Visst är det dax för er snart om jag inte minns fel? Massor med lyckönskningar iaf, är så himla avis

Ugglan74: Jag gifter mig inte förrän 23 maj -09, så vi kan hänga kvar i den här tråden tills dagen D!

Nu har vi ändrat planer för vårt bröllop. Det lutar starkt åt att vi flyttar det till mina hemtrakters örnsköldsvik istället. det kommer att bli underbart

• Pumpkin
    Ugglan: Åh, vad mysigt med en stugby! Önskar att vi hade vetat om det Hur stor är storstugan? Hur många har ni tänkt vara?

Jojjo: Det är 54 dagar kvar för oss
    Låter mysigt att ha det i Ö-vik istället! Har ni funderat på var och hur och allt sånt?
  • Jojjo82

Pumpkin: 54 dagar, my god! Då är det fullt ös där hemma då gissar jag
    Mina föräldrar har en havstomt i övik som de för tillfället håller på att bygga hus på. Så, bröllopet blir nog nere på stranden och festen hålls på tomten! Datumet gäller fortfarande, 23 maj -09. Fästmannen har börjat lägga sig i planeringen nu med en massa bra idéer! Så nu är vi två om saken Det var han som föreslog övik faktiskt...
    Var och provade klänningar i fredags och vet nu ganska väl åt vart det lutar; En Maggie Sottero blir det, men inte bestämt vilken än

• Pumpkin
    Jojjo: Låter underbart! Inget är ju vackrare än norrländska (och Höga) kusten tycker jag
  • Ugglan74

Jojjo: Va kul att vi iallafall blir två som kan hänga kvar här å tjata i ett år till sen. Lät jättemysigt med bröllopet uppe i Ö-vik. Visst är det kul när den andra hälften börjar engagera sig lite också Jag har iofs inte märkt av det så värst mycket ännu..

Pumpkin: Jag har ärligt talat inte full koll på hur stor själva storstugan är faktistk.. Har varit inne där många gånger då vi hyrt stuga där tidigare men det var innan vi började fundera på att ha bröllop där så detaljer å sånt har inte fastnat riktigt.
    Det är egentligen bara anpassat för 35 pers med deras bord (runda å klumpigA), stolar, porslin mm. Vet dock att det går in minst det dubbla om man istället dukar långbord å hyr in eget porslin osv.. Vi känner en som hade 30-årsfest där med 85 sittande gäster. Vi blir troligen runt 70 pers. Vi har inte riktigt bestämt oss för om vi ska fixa maten själva eller ta catering.. Hur kommer ni göra? Vart skulle ni ha festen nu igen?

När jag läst lite tillbaka här i tråden verkar det som väldigt många kommer gifta sig i Tveta kyrka, är det nåt särskillt med den, typ att den är ovanligt vacker eller nåt?
    Nä nu ska jag nog ta å smyga runt å kolla era presentationer...

Svar på tråden Södertäljebrudar - del 3!