• Pienaar

Bröllop för fam. och fest senare för vänner..?

Någon mer som ska ha ett litet bröllop för familjen och några månader senare fixa fest för vännerna?

• Svar på tråden Bröllop för fam. och fest senare för vänner..?
  • Mams

Ni som ska ha fest senare vid ett annat tillfälle...
    hur ska ni skriva i era inbjudningar?
    Nån med några ideér?

• Tina75

Jag tycker att det är en svår uppgift med tanke på att vi inte kommer bjuda mer än hälften av de vi har med på vigseln på själva festen. (utesluter släkten!) Har haft en lite tanke på att bjuda in till festen i samband med att man skickar ut tackkorten för själva vigseln och den lilla mottagningen.....dubbelarbete? vet inte. Detta är helt klart en sak som även jag behöver stöttning i :)

• Fenixx

men samtidigt kan jag känna när jag läser detta inlägg att är det något man som vän vill vara med på så är det ju själva vigseln isåfall. är ju själva grejen så.

middag/fest kan ju kännas lite oviktigt på ett sätt, då vill man ju hellre se vigseln.

ok man man bara har ett litet bröllop en själva och så då vittnen men ska ändå folk komma så hade jag absolut velat ha mina närmsta vänner med.

vet många som reagerar lite över att bara få komma på festen..känns ju konstigt då man inte varit med på det viktiga så att säga.

en tanke bara.

• johansdotter

Vi ska ha bröllop med middag för "närmast sörjande" och sen senare ha fest som dom flesta av våra vänner och bekanta är inbjudna till.

• wienna

Vi gifter oss i vårt hemland och har en fest i Sverige en vecka senare.

Vigseldatumet står på kortens utsidan och inuti står datumet som festen är till. Inga problem, jag tror att alla har fattat.

För oss var det en möjlighet att få fira med så många som möjligt, många har småbarn och skulle få det stökigt att resa utomlands för att gå på bröllop.

• Pienaar

johansdotter,
    Ska ni ha festen på samma ställe som middagen för de närmaste är? Alltså att vännerna kommer när ni ätit klart?

• Maria2009

Just nu är jag sugen på att åka till Las Vegas för vigsel och sen ha fest hemma för alla vänner till sommaren Men i morgon känns det säkert på nåt annat sätt, det går upp och ner...

• Tina75

Maria 2009; Ler igenkännande. Jag tror att jag och min sambo övervägt ALLA sätt att viga oss ..... tror att det är viktigt att tiden får ha sin gång och att det för oss varit viktigt att inte stressa på. Det upplägg vi nu kommit fram till är det vi är övertygade om kommer bli bäst enligt de förväntningar och förutsättningar som vi har :) Lycka till med vad ni än kommer fram till!!

• johansdotter

Jaaaa....som det ser ut nu så...men vi kommer äta i en del av lokalen som är avstängd...sen själva festen kommer vara i stora lokalen. Så vi har tur på så sätt att vihar "två" lokaler på samma plats.

Pienaar skrev 2008-03-18 12:40:49 följande:
    johansdotter,Ska ni ha festen på samma ställe som middagen för de närmaste är? Alltså att vännerna kommer när ni ätit klart?
  • Pienaar

Aha...jag förstår... Det låter ju bra.

• Jonna83

Vi ska oxå ha vigsel o middag för familjen, o de allra närmaste. Sen senare på kvällen kommer vi ha fest, med levande musik o tårta för alla kompisar, arb.kompisar o familj osv osv.
    Vi kommer då bjuda på tårta direkt när fest-gästerna anländer o sen dra igång med fest. För oss känns det som ett bra arrangemang.. Behöver inte sålla bland kompisar o håller ner kostnaderna lite.

• Pienaar

Jonna83,
    Kommer alltså vännerna att närvara i kyrkan? Bjuder ni på något mer än bröllopstårta?

• Maria2009
    Tina75 skrev 2008-03-18 13:38:30 följande:
    Maria 2009; Ler igenkännande. Jag tror att jag och min sambo övervägt ALLA sätt att viga oss ..... tror att det är viktigt att tiden får ha sin gång och att det för oss varit viktigt att inte stressa på. Det upplägg vi nu kommit fram till är det vi är övertygade om kommer bli bäst enligt de förväntningar och förutsättningar som vi har :) Lycka till med vad ni än kommer fram till!!
    Skönt att höra att det är fler som har funderingar som jag...
  • Tina75

Ni som ska ha en mindre sammankomst i anslutning till vigseln, vad bjuder ni då på kaffe och tårta eller brudskål med snittar.

• Jonna83

våra vänner bor ca 8 mil härifrån så jag tror (o hoppas) att de väljer att bara gå på festen på kvällen. En anledning till att vi vill ha det litet även på vigseln är att vi inte gärna står i centrum på det viset...

Vi kommer bjuda på tårta, kaffe, tilltugg, dricka o sen natta mat ;)

• wienna

Vi har mottagning med mousserande vin, juice och lite snacks efter vigseln. Vi har ett förmiddagsbröllop, så folk kommer nog att vara lite hungriga efteråt.

Jag tänker ha min klänning på festen också - jag menar, det blir ju sista gången! Dessutom kommer det säkert att fotas en del på festen och det blir ju som extra bröllopsfoton.

• Pienaar

Vi har precis kommit på att vi faktiskt ska strunta i att ha fest för vännerna lite senare.. Vi ska bara ha ett litet familjebröllop helt enkelt, ( endast min bästa vän utöver familjen kommer att bli bjuden ). Pengarna vi tänkte spendera på en fest tänker vi istället lägga på en bröllopsresa..

• Tina75

Just nu håller jag på att lacka ur alldeles.....hade ett superställe på gång där vi kunde ha bröllopsskålen och vår lilla moittagning. Då de idag återkommer med prisuppgift har de saftat notan rejält. Bland annat tar de dubbla priset på snittar...fråga mig inte varför men enligt deras meny kostar en snitt mellan 10-15 kronor vi ska betala 70 kronor per person för tre snittar .... det blir rätt mycket i slutändan tycker jag på detta kommer lokalhyra,städning,personal,dricka osv osv. Att detta skulle vara ett "billigt" alternativ kan man ju glömma. Ursäkta min lilla avgnällning, men tiden rinner iväg och jag börjar som sagt bli liiiiite stressad nu!!

Svar på tråden Bröllop för fam. och fest senare för vänner..?