• Pienaar

Bröllop för fam. och fest senare för vänner..?

Någon mer som ska ha ett litet bröllop för familjen och några månader senare fixa fest för vännerna?

• Svar på tråden Bröllop för fam. och fest senare för vänner..?
  • Tina75

Här finns en till som har det upplägget! Vore roligt att utbyta lite tips och ideér :)

• Pienaar

Vi tänkte boka en festvåning inne i stan och bjuda på buffé. Det kommer att ske ungefär 2 mån efter vigseln.

• swordfish

Vi ska ha litet bröllop för familjen, men fest senare,
    men samma dag! Alltså: middag efter vigsel för familj, bröllopsfest på kvällen med vänner o övrig släkt! Kul!!

• FruRålin080808

Hur löser ni det praktiskt. Min sambo och jag pratade precis om hur vi ska göra...Tänkte först ha vigseln för de närmaste sent på em och sedan ha cocktailparyt för alla både för familj och vänner...Vi har liet svårt att bestämma oss om vi ska ha vigseln tidigare och ev middag för familjen och senare på kvällen cocktailpartyt...

swordfish skrev 2008-03-16 16:13:17 följande:
    Vi ska ha litet bröllop för familjen, men fest senare, men samma dag! Alltså: middag efter vigsel för familj, bröllopsfest på kvällen med vänner o övrig släkt! Kul!!
  • jeanette 080808

Vi ska också ha bröllop med bara de närmsta för att sen ett par månader senare ha 30,35 och bröllppsfest för alla kompisar.

• beabride

Hej på er,
    Vi gifter oss på Arlanda med den närmaste familjen som gäster för att en månad senare ha bröllopsparty för vänner ute på vårt lantställe. Så gör vi.....

• Tina75

DEt jag är lite nyfiken på är hur man ska lägga upp kommande fest. Vi kommer ha vår fest mellan 2-3 månader efter vigseln endast för våra vänner. Min önskan är att detta ska vara en party party fest, men samtidigt vill jag till viss del att den har karaktär av bröllopsfest. förstår ni hur jag menar? Vi vill komma från alla "måsten" som jag tycker finns förknippat med fest på bröllopsdagen men samtidigt vill jag att det ska framgå att festen är för att vi har gift oss........snurrugt resonemang jag vet, men som sagt hur ser ni andra på detta och hur tänker ni??

• Pjäxan

Vi hade också tänkt oss detta upplägg som du Tina75 men vet ej heller hur man ska få till det rent prakiskt! OCh när vi började räkna så blev det ändå ganska dyrt.... SÅ nu är vi nog äbdå inne på att köra alltihop samtidigt men vill gärna ha en utomhusvigsel och fest på ett lagom fint ställe så det ej känns för "glamoröst" men ändå fint.
    Så många saker man vill ha in men ändå enkelt...=)

Svar på tråden Bröllop för fam. och fest senare för vänner..?