Bröllop för fam. och fest senare för vänner..?
Någon mer som ska ha ett litet bröllop för familjen och några månader senare fixa fest för vännerna?
Någon mer som ska ha ett litet bröllop för familjen och några månader senare fixa fest för vännerna?
Vi tänkte boka en festvåning inne i stan och bjuda på buffé. Det kommer att ske ungefär 2 mån efter vigseln.
Tina75,
Kommer ni att ha era "bröllopskläder" på er även på den senare festen? eller har man "vanliga" festkläder då..?
Jag tror inte att vi kommer att ha "bröllopskläderna" på festen...beror lite på vilken klänning jag väljer känns det som.
Ingen aning om hur vi ska skriva inbjudningarna än faktiskt. Vi hade nog kanske tänkt att skriva dem efter vigseln..? Typ att "vi har gift oss" och "välkomna på buffé" eller nåt liknande..
johansdotter,
Ska ni ha festen på samma ställe som middagen för de närmaste är? Alltså att vännerna kommer när ni ätit klart?
Aha...jag förstår... Det låter ju bra.
Jonna83,
Kommer alltså vännerna att närvara i kyrkan? Bjuder ni på något mer än bröllopstårta?
Vi har precis kommit på att vi faktiskt ska strunta i att ha fest för vännerna lite senare.. Vi ska bara ha ett litet familjebröllop helt enkelt, ( endast min bästa vän utöver familjen kommer att bli bjuden ). Pengarna vi tänkte spendera på en fest tänker vi istället lägga på en bröllopsresa..