• grabbarna

    ny övikstråd

    fick precis sms att paketet med klännigen finns på ok i ullånger..shit jag blev alldeles kollrig....wiihiii....jag måste åka på en gång ska ju förbi i morgon men inte jsutton idag jag vänta så länge hoppas bara paketet finns där nu bara och inte kommer senare i em men då brukar det ju stå...

  • grabbarna

    precis hämtat ut och provat min klänning och jag är fruktansvärt besviken och vill mest gråta faktiskt den är bara så fel!!!

    * dom hade missat en blomranka som dom gjorde senare men dom har inte broderat dit den utan klistrat fast... den sanslöst fult!!!

    * passformen är hemsk är en massa tyg över uppe vid bysten/midjan och så fel har vi absolut inte mätt och även om jag drar ihop den max tror jag inte det kommer se bra ut

    * om det är tyget som är tjock eller om dom sytt in en skena vet jag inte men rakt över brösten går en söm som står ut coh det blir ett mellanrum mellan mina bröst och klänningen..klar madonna varning när det står ut sådär

    *och den broderade sjalen som följde med var förövrigt inte broderad för fem öre utan att vitt tygsjok seriöst har dom tänk att man ska ha nåt dylikt på sig?

    bilder på eländet finns i galleriet.

    fick förövrigt ingen klädgarderob heller som lovat så nu ligger ner nertrulad i kartongen igen

  • grabbarna

    ja visst syns rankan väl så även om jag kan dra åt den mer och fylla bh:n så går den inte att trolla bort...jag har blivit erbjuden en helt ny likadan men nu blir man ju lite skraj det är ju inte så mycket tid kvar och tänk om det skiter sig igen..har även blivit erbjuden en orginalklänning istället

  • grabbarna

    nåja jag beställde tårtor idag i alla fall..det blir hallonmousse med vaniljkräm och hallon och choklad som garnering och hon gör alla tårtor glutenfria utan extra kostnad så slipper jag oroa mig över tårtspadar som flyttar runt och sånt... hon tar 30:- bit vilket känns som ett normalt pris eller vad tror ni?

  • grabbarna

    ja vore det bara passformen skulle det vara en ide men dom där påklistade sakern är så fula men jag ska få en helt ny klänning hoppas den blir bra bara

  • grabbarna

    hoppas det går bra för dig..jag verkar ju haft extrem otur för alla andra klänningar därifrån har ju varit toppen

    The Bumblebee skrev 2008-05-19 19:47:09 följande:


    grabbarna:Som jag sa på telefon - vilken himla tur att du varit ute i god tid! Hoppas nu att de fixar det bra nu! Snacka om värsta oturen...Är så himla nervös nu...eftersom jag bara har ett par veckor på mig. Är min klänning totalt felsydd så är det enda jag kan göra - hyra en annan Ska prata med P senare om jag får tag i henne. Måste få veta vad som händer med min klänning.
  • grabbarna

    GRATTIS!!vad roligt


    miapias skrev 2008-05-20 11:39:51 följande:
    jag är i vecka 19 idag...
  • grabbarna

    hur går det för er alla? det närmar sig för en del av er....vad spännande börjar ni bli nervösa?

    idag har jag påbörjat *igen* ska jag kanske säga operation snygga naglar och la ner dyra pengar *aj,aj* på nagelförstärkare, nagelolja och en glasfil..har hyfsat långa naglar men ack så sköra dom skivar sig jättelätt och en del går av så alla är inte lika lång vilket är trist och det vore ju kul om man hade liiiite utanför fingret i alla fall.men den här förstärkaren ska tydligen vara bra och den är utan formaldehyd som var i den förra flaskan jag provade och den var jättestark och naglarna mådde inge bra.

    annars så har jag ändrat mig ang tiara el krona det blir varken eller utan jag kör på pärlor och har köpt en jättefin tiara/headband från melly. när jag såg klänningen så kände jag att pärlor skulle passa bäst till..vad ska ni ha?

    nu är nästa steg underkläder det jag planerat att ha både korsett och bh passar inte under klänningen så det är till att ge sig ut igen. funderar på att gå på fin inunder eftersom jag känner tjejen som börjat jobba där är det nån av er som vet ung vilken prisklass deras grejor ligger i? men jag tror inte jag behöver nån korsett den där halva draperingen på klänningen trollade bort bebismagen =helt underbart

  • grabbarna

    kul själv skulle jag blåvägra ett sånt uppdrag men gillar amn det såå..synd att vi var in till stan i fredags och inte igår med andra ord


    miapias skrev 2008-05-25 11:11:02 följande:
    tjena...vi blev kidnappade igår..kl 09:30 kom ett helt gäng inrusandes i köket...jag låg o sov...o sen blev det buss ned till stan iklädd pippi dräkt o M2B o bebis utstyrsel med blöja o allt. På stan fick vi sjunga in en skviva på samsound...inte kul vi är dåliga sångare båda två...vi fick inte höra resultatet heller....hugaSedan fick jag dela ut kondomer på gågatan..ni skulle ha sett barnen blickar...Pippi+kondom!?lunch på torget restaurangen, och sedan skulle jag få barn på gågatan attt sjunga pippi sången med mig...två ställde upp med lite muta med godis..Sedan dusch på badhuset med bastu skönt..sedan 3 rätters på olearys....Allt detta nyktert då jag väntar bebis..o allt mkt mer pinsammare...men det var skoj.o lagom..För M2b blev det lite mer slitigt.. men han hade kul....
  • grabbarna

    låter intressant väntar på rapport.
    själv är jag tämligen säker på att jag inte bli hippad meeen det kanske vore en ide att ändå se till att vara nyduschad och fräsch på de lördagar som är kvar

    The Bumblebee skrev 2008-05-25 11:22:16 följande:


    miapias skrev 2008-05-25 11:12:48 följande:
    Nej, tack å lov!!!Min möhippa skedde i Härnösand. Är megabakis och återkommer med detaljer. Har precis fått hem barnen å ett gäng från svensexan (som skedde samtidigt - väldigt otippat!) som åkt långväga... Måste vara lite social nu alltså - shit vill helst sova bort dagen
  • grabbarna

    The Bumblebee

    du som har ett gäng syskon kanske vet vilken dag det student i kramfors...

  • grabbarna

    ja du *suck* bröllopsvalsen är ett gissel för dels kan vi inte dansa men vi ska lära oss och dels så har min sambo så knäppa förslag så jag blir alldeles matt, han är helt knäpp ibland men seriöst alltså han föreslog waltzing matilda med the pouges som nog är världens mest trista och deprimerande låt som dessutom är 8 min lång.....

    själv förelsog jag den här så att vi kunde göra nåt kul av det hela iom att vi inte kan dansa och även om vi lär oss lär det inte bli snyggt alltså..





    men jag blev nedröstad både av sambon och våra toasmasters tycker det vore skitkul att ha en brudtango istället och att börja med vals de första stroferna innan hon börjar sjunga gästerna skulle ju undra vad vi sysslar med men,men

    men nu verkar det blir den här istället inte vacker direkt men en kompromiss



  • grabbarna

    åh vad spännande att vara så nära......ser fram emot en rapport för du sviker väl oss inte...

  • grabbarna

    jelikr

    du hinner säkert inte in mer men hoppas du fick en underbar dag!!!!

  • grabbarna

    skit också...vältra dig i självömkan det är tillåtet efter en sån här besvikelse en kompis försökte muntra upp mig genom att säga att det inte alla var så illa men när jag sa att hon skulle lägga av för att klänningen inte blir bättre för att hon ljuger för mig gav hon upp

    du vet chooooklad, det stavas choooklad och sedan får du nya underbara nyheter av sömmerskan i morgon annars kan du kolla med en sömerska till för en second opinion innan du gräver ner dig om du inte får pos direkt...en jobbarkompis hade träffat på en tjej i klockestrand som tydligen jobbat som sömerska på en fabrik i nåt land som jag nite minns vilket men om det behövs kan jag se om jag får tag i namn och nummer

    The Bumblebee skrev 2008-05-30 22:58:30 följande:


    jelikr:Ha en underbar dag imorgon!!! Själv så känner jag mig riktigt nere - min klänning passar inte alls. 8 dar innan bröllopet så verkar jag stå utan klänning - livet hade kunnat vara roligare...
  • grabbarna

    läste i tråden och kikade på bilderna låter som en toppen dag och ni ser jättefina ut... klänningen är verkligen vacker och du ser supersnygg ut i håret! ser framemot fler bilder..

    GRATTIS!!!


    jelikr skrev 2008-06-03 11:44:41 följande:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m2943350.htm...Här kan ni läsa om vår dag om ni är intresserade
  • grabbarna

    jättefina bilder..


    jelikr skrev 2008-06-04 22:32:47 följande:
    Nu finns lite av fotografens bilder i galleriet om ni vill kika
  • grabbarna

    oj...det är 17! år sedan jag tog studenten men jag minns ändå känslan..skulle eg varit iväg vi också eftersom brorsans grabb tar studenten i kramfors idag men vi fick äntligen en tid för att kolla äldstas öron då både vi och förskolan upplever att hon hör dåligt så ni får gärna hålla tummarna att det inte är nåt permanent utan bara vätska bakom trumhinnan.

    sedan ligger jag katastrofalt efter i pluggandet då jag dels läst fel på en uppgift och läst en självbiografiskt bok om utvecklingsstörning när det i själva verket skulle vara en skönlitterär så hela den delen måste jag skriva om *suck*

    och sedan kan jag bara inte komma på en tredagars fortutbildning för personal som hanterar funtionsstörningar inom autismspektrat men visst sitter nån av er på en lösning va,va,va ,va

    så nej just det ja jag har INTE tid att sitta här eller planera speciellt mycket överlag just nu men på lödrdag bär det iväg ner till birsta för att shoppa lite inför bröllopet och jag hoppas folk hellre vill ligga på stranden än vara på affärer..

    FruT 080808 skrev 2008-06-05 08:43:15 följande:


    I dag blir det full rulle har två som tar studenetn. *phuuu* Mycket farande. Kom i håg hur skönt det var att ta studenetn själv (är 6 år sen i år)Får se hur barnen kommer klara värmen, ser ut att bli en het dag.
Svar på tråden ny övikstråd