• Nalle Puh 40

Budgettips

Tänkte vi kunde ha en tråd med våra bästa "budgettips". Har suttit och räknat lite på vår ekonomi nu och det blir ganska mycket pengar i slutändan...

Mitt budgettips är att strunta i placeringskort och istället skriva på fina stenar eller helt enkelt göra dem själv.

Vad är ditt bästa tips?

• Svar på tråden Budgettips
  • Nienna
    Nienna skrev 2008-03-10 10:30:03 följande:
    Vad köpte du till blockljusen? Letar efter nåt billigt, enkelt att ställa dem på...
    Hittade själv...
  • johansdotter

Ett annat tips är...
    Då jag gjort inbjudningskorten själv med bla tapet, så har jag funderat på att ta och göra löpare av en del av den för att binda ihop allt...

Kan också varmt rekommendera loppis och second hand för att hitta billiga fina saker!
    Själv måste jag sätta band på mig....hittar sååååååååå mycket fina saker...*S*

Tänk även på att det alltid är fler som gifter sig....så då kan du sätta ut dina saker på annons för en billig peng och på så vis få tillbaka lite av pengarna och samtidigt göra någon annan lycklig över billiga bröllopsaker. Är juh annars inte såååååå ofta man behöver 24 små vaser eller 60 i princip oanvända lakan....XD

• Kärlek ger näring åt själen

Jag köpte små rosor på Pandurohobby nu på rean. 12st för 10:- köpte både vita och blåa. Tänkte ha som bordsdekoration. I små små vaser (typ snapsglas).

• ia7

Hittade stora skifferplattor idag som jag slog i lagom bitar, tvättade, lackade och målade samt skrev namn = bordsplacering!!!

• Nalle Puh 40

Ett tips till från mig:

Fråga gymnasiet om hjälp. Media programmet kan filma och fota, floristprogramm buketten, hotell och restaurang kan fixa mat och servering, frisörprogrammet smink och frisyr till ett billigare pris...

• Nalle Puh 40
    sommar08 skrev 2008-03-09 17:28:31 följande:
    Mitt tips är att strunta i små presenter till alla gästerna för där springer verkligen pengarna iväg, plus att de bröllop jag varit på där brudparet har haft gåvor till gästerna så har 50% av gästerna glömt ta gåvan med sig hem.
    Ja, de där små askarna var dyrare än jag hade kunnat tro. Har ni tips på något annat kul man kan ge gästerna?
  • jelikr

Vi har gjort askar själv med vanligt vitt a4 papper och sedan skrivit ut och klistrat annat på locket (finns bild i galleriet).
    Sedan köper vi nåt godis och lägger i bla gelehjärtan...
    Det blir inte mycket pengar alls om man gärna vill ha nåt litet på gästerna platser...

• sanan

Mitt tips är "antika" vackra udda glas som du fyndar på secondhand, i dessa ska jag ha vita rosor som flyter i vatten och kanske några pärlor eller dylikt i botten. Ljus från åhlens, som finns i många färger för 5 kr styck, det bästa av allt de är gjutna i sina små egna glas. så det är bara att kasta/återvinna efter festen.

• Troll1

Det är lätt att hålla nere kostnaderna om man har frisör, konditor, florist, fotograf i familjen/kompisgänget osv osv. Det är väl klart det blir billigt då. Om man nu inte har ngn av den "varan" och det enda någon är riktigt bra på är dekoration/dukning så behöver man verkligen BT om inte annat. Här får man ovärderliga tips!
    Efter att ha häckat här sedan x antal månader så får jag spader och undrar om alla andra känner folk med perfekta jobb för ett bröllop.

Jag har ringt runt till olika skolor, främst de som fixar tårtor och servering. Tårtorna skulle gå på 25:-/bit och jag hoppas verkligen att tårtställningen ingår i det priset...
    Restaurang/servitör -läraren sa att de jobbar inte under 125:-/timma. Är det vitt eller svart han menar?

Jag köper saker när jag ser dem, gärna på rea osv. Då blir det inte så tungt med alla utgifter på en gång.
    Jag kommer att be de som har bra kameror ta med och fota så mkt de har lust o ork. Vi ska dela ut cd-skivor som är i fodral med vårt namn o adress, frankerade så det bara är för gästerna att bränna o skicka tillbaka till oss.
    Ett par bilder ska en fotograf ta på oss, så att vi med säkerhet vet att det finns några som är riktigt skarpa efteråt .

• Troll1
    sanan skrev 2008-03-11 19:39:26 följande:
    Mitt tips är "antika" vackra udda glas som du fyndar på secondhand, i dessa ska jag ha vita rosor som flyter i vatten och kanske några pärlor eller dylikt i botten. Ljus från åhlens, som finns i många färger för 5 kr styck, det bästa av allt de är gjutna i sina små egna glas. så det är bara att kasta/återvinna efter festen.
    Vet du hur länge de brinner?
Svar på tråden Budgettips