Är det inte onödigt att sitta och göra fina vigselprogram?
hej! Är det många som anstränger sig mycket ang vigsel programen. Dom slängs ju ändå senare. Är det många som matchar sina vigsel program med inbjudningar och festprogram?
hej! Är det många som anstränger sig mycket ang vigsel programen. Dom slängs ju ändå senare. Är det många som matchar sina vigsel program med inbjudningar och festprogram?
Vi skall gifta oss utomhus, visserligen "kyrkligt", och som det känns för oss båda så har vi inga planer på psalmer utan istället kommer vi ha solist. Av den anledningen känns vigselprogram för vår del lite onödigt. Däremot tänkte vi lägga ner möda på festprogrammet, varpå man kan nämna och tacka bl.a prästen där.
festprogram??? ja man kan nog påstå att jag vet inget ang sånt här.
vi blir bara familjen å dom vänner som ska va med känner ju alla. Men det är klart lite sånger att sjunga vore ej fel. Kan du tipsa om några??
Köper nåt färgat papper och kör ut från datorn bara, möjligen nån fin guldsticker eller så på det kanske, eller rosett som "hopbindning", vet inte, ingen hög prio.
Alla kort ska se likadana ut för oss. Vi vill att det ska gå igen..!
Min väninnan och hennes man gifte sig utomhus, kyrkligt, där de hade en solist men inga psalmer och inget vigselprogram. Jag tror att kyrkan är mer öppen idag och tillåter ändringar så länge som de inte är oförenliga med kyrkans ståndpunkter. Det är ju även möjligt att skriva egna löften så varför skulle man inte kunna byta ut psalmerna mot moderna musikstycken? Men som sagt vi skall fråga.
Jag vet att präster kan neka att viga ett par pga att man vill vara utomhus t.ex skulle det inträffa så får vi väl leta vidare efter en präst som tycker att det är okej.