Är det inte onödigt att sitta och göra fina vigselprogram?
hej! Är det många som anstränger sig mycket ang vigsel programen. Dom slängs ju ändå senare. Är det många som matchar sina vigsel program med inbjudningar och festprogram?
hej! Är det många som anstränger sig mycket ang vigsel programen. Dom slängs ju ändå senare. Är det många som matchar sina vigsel program med inbjudningar och festprogram?
Vi planerar att även de ska gå i samma tema och färg som inbjudan. Känns lyxigt tycker jag!
Vi har samma stil hela vägen igenom. Från inbjudningarna till tackkorten. Även om folk inte tar med sig festhäftet hem och beundrar under tidsåldrar framöver så känns det ändå roligt att ha en snygg dukning. Är inte festhäftena fina så känns det ju inte roligt att fixa det andra superfint heller. De tar ju ganska mycket plats.
För mig har vigselprogramen sista prio helt klart, lägger ner energin på inbjudningarna (nästan klara) och sen på festprogrammen.. SKulle det dock bli så att jag håller på att dö av tristess sista tiden innan bröllopet då kommer nog vi också ha fina vigselprogram.. Men detta är bara jag och har kanske lite pysselfobi också
Ja vi vill nog oxå ha så att det mactchar hade ju varit kul, men ja vi beställer från ett trycker och beställa 75 st sånna bara för att slängas sen känns ju liiiite... fast sen så slängs ju festprogrammen och inbjudningarna oxå så det gör ju det samma hehe!
vi känner nog oxå att det är sista prio...
Vi kommer att göra vigselprogram på vanliga vita papper som vi skriver ut på direkt från datorn. Tycker att det funkar minst lika bra!
ja det måste väl inte matcha... tänker folk mycket på det dom som är inbjudna?
Vi tänkte oxå skriva ut på vitt, kanske lite cremefärgat papper. Sedan kan man lägga till en liten detalj som inte kräver så mkt tid eller pengar för att följa upp ngt tema man har i inbjudningarna. Vi kommer sätta en guldpappersbit o skriva "Vigselprogram" på framsidan, vilket vi har på inbjudningarna där det står "bröllop". Tycker oxå det är trevligt att ha genomgående tema - obs - utan att det hela blir hysteriskt! :)
Oj, nu läste jag visst helt fel innan.
Vi ska ändå ha lite spår av vårt "tema"
på vigselprogrammen. Vi beställde ett monogram
med våra initialer som vi embossat på inbjudningar
och festprogram så det tänkte vi använda på vigsel-
programmen också. Vi har en bild på kyrkan (tecknad)
på utsidan och vårt monogram (embossat transparent eller
nåt). Idén är inte riktigt klar än. Men vi tänkte skriva
ut det på vår egen skrivare i svart/vitt. Inte så
avancerat.
Jag har inte riktigt bestämt mig...
Men tror att jag ska skriva ut på salviagrönt papper som vi har till infoblad med inbjudningarna. Det kostar 200 kr för 50 ark. Tror det räcker med ett halvt A4... Vad tror ni?