Är det inte onödigt att sitta och göra fina vigselprogram?
hej! Är det många som anstränger sig mycket ang vigsel programen. Dom slängs ju ändå senare. Är det många som matchar sina vigsel program med inbjudningar och festprogram?
hej! Är det många som anstränger sig mycket ang vigsel programen. Dom slängs ju ändå senare. Är det många som matchar sina vigsel program med inbjudningar och festprogram?
Novemberbröllop08, va skönt det låter. Ska kanske skita i vad folk tycker och göra som du
Vi ska inte iheller ha något vigselprogram, o vi gifter oss i kyrkan med. Känns bara onödigt att sitta o göra. Och sedan så ska gästerna hålla koll på det. Nej tack *Skrattar*
Vi ska inte skriva ut vilka sånger som kommer sjungas utan bara skriva solosång. Det är bara för attgästerna ska kunna följa med och veta vad som pågår, vi har en döv gäst. Annars hadevi kanske också struntat i det.
Vi hade inget alls. Det behövs eg inte.
vad är syftet med vigselprogram?
Tittar gästerna verkligen i det eller är det inte så att dem bara håller det i handen?
Jag är jätteglad att jag sparat mina vigselprogram... Försöker välja psalmer och låtar som inte varit på varenda bröllop vi varit på... Dessutom är det kul att se vilka som medverkat och vilka bibelord folk valt att ha. Eftersom inte solist(andra musiker), pastor eller kantor inte presenteras i vigselgudtjänsten så tycker jag att det hör till att man "presenterar" dem i ett program! Men som sagt, smaken är ju olika! Har full förståelse för er som väljer att inte ha något/inte lägga tid på det!
vi har inte heller vigselprogram å vi ska ändå gifta oss i kyrka. Tycker inte att det behövs och ska vi ha psalm så står det på väggen vilka nr
Jag tror nog att vi ska ha vigselprogram. Printat på samma ljusblåa papper som vi hade i inbjudan. Satsar dock inte mycket tid på det, blir väl bara en psalm och programmet, kanske bild på oss/kyrkan.
Satsar desto mera på programbladet, det går helt i samma serie som inbjudningarna (inkl ljusblått papper). Det är först då som festen börjar för vår del. Jag gillar att ha ett program, så att man själv kan hänga med och veta var man går. Folk (läs: jag) kan bli nervösa annars.
Jag har gjort alla trycksaker åpå min dator och har samma tema på allt.