• Gustaf i Gbg

Snyggt med tatuering på killen eller ej?

Mina kompisar och jag började diskutera i helgen i fall tjejer normalt tycker att det är snyggt med nån tatuering på sin kille. Min kompis hade fått ett presentkort på en tatuering i 30-årspresent av sin flickvän. Majoriteten av herrarna trodde att tjejerna normalt uppskattar någon smakfull tatuering. Vad tycker ni tjejer?

PS. Jag är tatuerad och min Lisa gillar det iaf DS

• Svar på tråden Snyggt med tatuering på killen eller ej?
  • Linnea G.

Det är klart att det är snyggt med en välgjord tatuering på en kille! Jag gillar tatueringar!

• Catarina

Jag tycker det är sexigt med tatueringar!

Tyvärr har inte min sambo någon...han kommer inte skaffa någon heller eftersom han tycker det är fult.

• f.d. Svart brud

Jag har en tatuering runt armen, en tribal i form av 5 råttor som springer efter varandra (inte många ser vad den föreställer, men de flesta tycker att den är snygg) och min man skaffade sig en sol på armen som han designat själv.

Det tog mig lång tid att vänja mig vid både min och hans tatuering, hajjade liksom till varje gång jag såg min spegelbild i typ ett år... men jag tycker mycket om den! jag har inte ångrat mig, tvärtom - den har blivit en del av mig.

Tycker dock inte att min mans är särskilt snygg, motivet är OK men tatueraren körde för djupt så bilden har blivit lite ärrad och blaskig. Den blev ju inte bättre när samma tatuerare fyllde i den heller.
    Ska ge bort ytterligare en ifyllning till min man i present - hos en tatuerare som vet vad han/hon gör...

Både jag och min man funderar på att skaffa fler. Jag skulle vilja ha en runt vristen, en i ryggslutet och ev en till, kanske på skuldran, men jag har inte bråttom och har tid på mig att ändra mig!

• lamie

Hejsan kände bara att jag var tvungen att slänga in ett inlägg i denna fråga!!
    Jag blir rent ut chockad när jag tyvärr ser att det fortfarande finns människor som upplever att tatueringar är till för sjömän och kriminella... något som jag ej kan förstå.
    Fakta: den person som är den största kunden i dag i tatuerings studiorna i sverige är en kvinna i trettioårs åldern.
    Detta vet jag pga att min make ÄR tatuerare.
    Själv tycker jag att synen på tatueringar förändras mer och mer för varje dag!!!
    Positivt i mina ögon o med många fler.
    Självklart vill jag inte kritisera de som inte tycker att tatuering e särskillt snyggt osv, alla är berättigade till en egen åsikt och så länge man inser att man inte kan ha kontroll över vad någon annan gör med sin kropp om det då handlar om tatuering, kroppsbyggning el dyl, så är det upp till var och en att välja!!

Fritt fram för ett mer färglatt sverige!

• Maria

Nej fy, tatueringar tycker jag är ett sätt att förstöra kroppen. Fult, och dessutom inte så bra rent medicinskt heller. Och risken att man ångrar sig senare är ju stor - det visar ju de undersökningar som gjorts - masor med folk som gjort tatueringar vill senare bli av med dem.

Dessutom kan det ligga emot en i arbetslivet - jag har en bekant som har en tatuering på halsen och hon sa att två gånger när hon varit på anställningsintervju så har intervjun nästan slutat innnan den börjat p.g.a. detta.

• sommar 2003

hej!

jag har en tatuering på höften - jag kan alltså välja att visa den eller inte - beroende på vad jag har på mig (låga byxor eller inte) - jag har haft den i 5 år och är supernöjd!

tatueringar är en smaksak - som allt annat. min blivande skulle t.ex. aldrig drömma om att skaffa sig en.

jag gillar min och ser den som en naturlig smyckning på kroppen!

• Cecilia2

Maria:

Tyvärr har du rätt i att det kan ligga en i fatet med en massa tatueringar när man söker jobb, liksom piercade kroppsdelar, avvikande hårfärg och kläder... trist nog säger jag, som själv tog ut min näsring när jag började jobba på kontor... saknar den ibland.

Det är ingen större fara med tatueringar medicinskt sätt, bara man sköter dem och inte låter vem som helst sticka en i skinnet! Apropå ångra, japp, därför är det viktigt att man tänker efter minst åtta gånger extra. Jag är oerhört nöjd med mina och är övertygad om att jag inte kommer att ångra mig.

• Maja Gräddnos

Man kan nog inte göra något mindre originellt idag än att tatuera/pierca sig.
    Flertalet av mina vänner är tatuerade/piercade, det är en jättetrend. Jag tycker inte det säger någonting alls om människan, mer än möjligen att det är någon som bara följer med strömmen (beroende förstås på vem det är).
    Min sambo har tidigare haft funderingar på att tatuera sig, men avstår just eftersom det blivit en sådan trend. De som tatuerar sig idag i tron att det får dem att se rockiga ut kan bara tänka om- de ser ut som trendnissar, inget annat.
    Jag tror att nästa generation kommer att ta starkt avstånd från tatueringar, och vilja se "rena" ut. Sådant tenderar att slå över, och piercingar/tatueringar kommer att vara hopplöst ute om tiotalet år.

• Björna

Åh, en hälig manskropp är perfekt som den är! Jag tycker verkligen att det är snyggare utan, fräschare på något sätt och defintivt läckrare.

• myrantennen

Jag tycker inte det är snyggt med tatueringar, varken på killar eller tjejer. Fast när jag var yngre tyckte jag det och var t o m på väg att tauera en liten ljungfru snett ovanför "Fia" eller nere vid ankeln. Jag kom så långt att jag var inne hos tatueraren, men jag gjorde det aldrig. Det är jag glad för nu.

• Nemea

Tycker det är snyggt, har själv en.
    Det jag inte gillar är gammaldags, grönaktiga "sjömans-tatueringar" om du förstår vad jag menar. Men en snygg tribal eller så är läckert!

• Julia B

Jag tycker att det är en smaksak. Vissa tycker jag är fula och andra snygga. Huvudsaken är att det passar på personen.

Svar på tråden Snyggt med tatuering på killen eller ej?