• Astriden

Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3

Nu är det dags för vår tredje tråd,
    underbart kul att vi fortfarande håller ihop, tipsar, uppmuntrar & träffas!

Nästa mål är vå HIPPA 8 mars

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka
    Carinokenneth 2008-10-25 ~ Växsjö

Var det ett tag sen vi såg, men kikar in ibland.
    ~ Fru Trul
    ~ LindaochLinus
    ~ 080628
    ~ Joji
    ~ Julibrud 08
    ~ NYC Brud i Gbg
    ~ Fröken Plommon
    ~ fru augusti 2008

• Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3
  • 31 maj 2008

MrsD - det är den som Astriden tipsade om. 300 tabletter, man ska ta 3-5 dagligen, alltså ca 100 dagar ~ drygt 3 månader.

Om det är billigare än att köpa i butik, kan vi ju gå ihop och beställa.

• Grund

Då vill jag också testa hårkuren.

Trevlig Helg tjejer!!!

• Långserud

Hej alla!

Idag jobbar jag ända till 18:30 men sen direkt hem till kompisarnas soffa: Mat, vin och Lets Dance! Var inte Tinas samba helt otroligt bra?

Aybee: Det låter jättebra det med barn. Lika bra att vara tydlig är mitt råd.

Grund: Åhhhhh va fin den var! Super!

31 maj: Vad ni än gör: INTE Gilda.. jag fick massage där å det var ingen hit...samma rum som massa andra människor, enda jag tänkte på var om ngn såg ett bröst, mina orakade ben (sån miss, hade glömt av!)..brr nä tack!

Jag köpte Stora hårkuren igår på en hälsokost på en tvärgata till Haga Nygata och om jag inte helt minns fel kostade den 166 kr, kompletterade med ett piller till som var bra om man tappat mkt hår. Stora Hårkuren räcker ca 2 mån. man skulle ta 3-5 st per dag (jag tänkte ta 2 på morgonen 2 på kvällen).

Barba: Åh vad spännande! Jag vet att de ska ha Svensexa för min sambo 10 maj så gissar nästan på att det blir ngt för mig med den dagen. Hahaha men du skulle inte ta på dej det där eller?!
    Lova berätta hur din dag var!

Barba: Ska vi skicka till dig vad vi vill beställa på GoJane? Vi fick inbjudan till 2 bröllop igår så jag ska verkligen beställa! Om inte du vill så kan jag vara beställningssamordnare.

Astriden: Skönt att vara ledig nu fram till bröllopet. Har inte ens tänkt på att det kanske skulle vara smart..

Stjärnis: Vi han ej titta på rimmen igår men ska stå å måla en trapp på söndag så då kan vi klura!

Tjejer: Hur ska era bordsdekorationer se ut?

Om ngr av oss har samma tankar så skulle ju kunna bedriva lite sälja vidare handel? Tex lyktor från IKEA å sådana saker (om man vill å ej vill behålla)

Min mamma har ju iden om att klä in vanliga vattenglas med vit björknäver (limma fast) å sen har syrligt gröna och vita blommor så det ser sådär härligt somrigt ut. Vad tror ni om det?
    Vi ska ha 18 bord så har räknat ut att måste ha ca 25 vaser på varje bord. Så det funkar ej att köpa dyra vaser direkt.

Nä nu dax ta ett ryck igen!

Vad sägs om BT fika i v. 15 tex måndag 7 april?

Ha en riktigt go helg på er! Kramen!

• 31 maj 2008

Tänk vad fina alla kommer att bli i hud och hår nu!

Trevlig helg!

• stenbruden

Grund - jättefin ring!!!

Ringde precis och pratade med Make- me och hon var ju sååååå himla jätte trevlig MEN de hade en brud redan den dagen och hon skulle resa bort Har ringt fler och 2 ska återkomma om det är någon som kan ta det en röd dag. Börjar bli riktigt nervig nu, är det ingen som vill hjälpa mig med håret o sminket....
    Men skit.. ingen har vart så tillmötesgående och hjälpsam som hon på make me, vill ha vill ha Grattis astriden att du hann boka!

Nu har jag drömt mardrömmar hela veckan.. står där på dagen och ingen kan hjälpa mig med hår, klänningen är borta, inga blommor och jag hittar inte J. Börjar man bli knäpp eller? Han har också haft mardrömmar.

Om ni kan tipsa mer om frisörer som jag inte redan har hört så kör på
    Ha en trevlig helg!!!!

• stenbruden

Kul barba om det blir hippa förresten, måste berätta sen i så fall

• mrsD

31 maj - kan absolut tänka mig o sambeställa! kanske fler som vill ha?

• Långserud

HAhaha 31 maj; Jag köpte enn burk igår men med detat riset så tror jag att jag kommer behöva fler burkar !

Säg till!

• BarbaBruden

Hej igen tjejer!
    Just hemkommen från frissan med nygjord rakpermanent! Så nu håller det sig snyggt några månader till....

Tror inte hippan blir denna helgen. Min M2B måste vara inblandad och han vet att jag har mycket med sonen denna helgen- fotboll å basket turnering. Men tror att det blir den 18e, de vill nog bara skrämma mig lite nu....

Långserud
    Du får jättegärna samordna GoJaneandet. Känns som om jag har alldeles för mycket med bröllop och....ja bröllop! Shit, har inte ens bestämt vad jag ska ha för vigselring än!! och det är säg 40 dagar kvar!!! Help!

Grund
    Handlar allt från Dermaolgica på nätet. Krämen jag tipsade om kostar 890:- på salongen här. Beställde den och betalade ca 414:-, dessutom fraktfritt!! Rengöringen e förresten oxå toppen! Och såååå dryg!
    Googla på Dermalogica och Jersey så hittar du sidan

• malinlars

Aybee: Vi skrev: Barn är en gudagåva, men denna kväll får de stanna hemma & sova. Måste man amma för man självklart förlja med sin pappa & mamma.
    Uppskattades av våra gäster! Stenbruden hjälpte mig då!

Barba: Spännande!! MIn tärna skickar en massa mystiska sms.. även om det är ett tag kvar.. Hon vet vilket kontrollbehov jag har!! Blir tokig snart.. men det är ju rätt kul!

Funderar också på att boka massage till oss två.. men vart?

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3