Kände så väl igen dina symptom av Yasmin. Jag började med p-piller för ungefär två år sedan. Först blev jag rekommenderad Neovletta, men de höll på att ta knäcken på mig. Jag fick riktiga humörsvängningar och började gråta för nästan allt. Förstod inte först att det nog var p-pillrena, så jag bytte inte förrän efter ett halvår då jag pratade med en kompis som sa att hon fått liknande symptom av Neovletta. Innan funderade jag på om jag blivit deprimerad. Så bytte jag till Yasmin, som skulle vara det bästa på marknaden. Det blev visserligen bättre, men slutade aldrig helt. Jag fick fortfarande de symptom du beskriver; att man är sur och lipar. Ena dagen var jag glad och "som vanligt" och andra dagar var jag på dåligt humör hela dagen. Det slutade ofta med att jag låg och grät på kvällarna. Iväg till barnmorskan, byte till Yasminelle som ska vara lite bättre ändå. Efter tre månader med de nya bestämde jag mig för att sluta. Jag orkar inte mer och symptomen verkar inte ändras alls. Tänker sluta att proppa i mig hormoner och därför lade jag bort pillrena för en månad sedan. Än så länge känner jag ingen direkt klar förbättring, men jag har hört av andra att det kan ta ett par månader så jag hoppas in i det längsta. Känner ju inte igen mig själv!
Hoppas att du också vågar testa att sluta (det kanske du redan gjort), för jag tror att det är värt det. Har du inte haft sånt humör innan så är det säkert pillrena som spökar.