Och angående isättningen då... har läst hela tråden nu.
Det var obehagligt, men inte jättehemskt eller så. Just när jag tyckte det började bli jobbigt så var det klart, det gick väldigt fort. Efteråt var jag darrig, som nån annan skrev ovan så kommer de åt en hel del nerver, men det var bara att pallra sig hem och stjälpa i sig ett järn och en kopp te så var det bra sen
Efteråt mensvärk i några dagar, men det har man ju stått ut med tidigare.
Rikligare mens kan jag leva med (hade inte så mycket innan), speciellt sen jag upptäckte menskoppen. I början hade jag ökad mensvärk men det har gått över nu, det är ytterst sällan jag tar en ipren och det gjorde jag hela tiden i högstadiet. (Nu när jag tänker på det kan det förstås bero på att jag planerat min egen tid de senaste åren - pluggat, varit arbetslös, jobbat hemifrån osv. Om det börjar spänna är det bara att hämta en varm filt, göra mer te eller sova en stund. Den friheten fanns ju inte direkt i skolan.)
Jag ska snart byta spiral och det är inget jag fasar för, även om jag inte direkt ser fram emot det heller
. Barnmorskan har sagt att det är smidigare att få ny än att sätta in för första gången eftersom kroppen redan har vant sig. Vad säger ni som har haft flera, stämmer det?