• M jag

Snälla där ute............

Jag vill ha hjälp här.
    Antigen är jag galen eller inte.
    Vi gifte oss förra året.
    Detta året efter mycket tjat och många år tillsammns så gifter sig min mans bror.
    De väljer samma helg på året men datum är inte detsamma.
    Jag är väldigt arg att de inte har tänkt till att vi firar ett år som gifta och att de inte ska välja samma helg men så gör de det.
    Bröllopet planeras på ca 4 månader.
    Deras son påminer de om att de är samma helg innan det tänkte de inte på det.

Hur hade ni reagerat?
    Jag är ledsen och besvinken på de angående detta.
    kan tilllägga att jag såg verkligen framemot detta bröllop men nu känns det som jag inte vill gå.

• Svar på tråden Snälla där ute............
  • M jag

Har varit där och har gjort det för andra.
    Och de här människor visste hur mcyket har har slitit och fixat med var datum för att inte ta de som gifter sig året innan oss.
    Även om vi kom ut med datum först.

• Balinda

men jag fattar fortfarande inte.. det är väl inte äns samma datum, så där kan man inte tänka.
    var glad för deras skull, som sagt om du tänker efter så kommer du nog på hur dumt och ego det är att tänka så.. och då kommer du glömma allt det här :)

• blivandefrularsed

M jag skrev 2008-02-12 18:31:08 följande:

Har varit där och har gjort det för andra.Och de här människor visste hur mcyket har har slitit och fixat med var datum för att inte ta de som gifter sig året innan oss.Även om vi kom ut med datum först.
    Hmmm, nu förstår jag inte vad du menar. Vilka människor visste hur mycket vem har slitit för vad?
  • grabbarna

förstår inte varför samma helg spelar nån roll? Så länge det inte är samma datum

• Disan

ja jag förstår inte problemet, de är ju inte direkt som om att de va samma dag eller så.. deras datum kanske betyder nåt för dom. jag och min blivande ska gifta oss på midsommarafton som många andra men de är ju olika datum varje år.. jag hade inte reagerat så negativt om de vart jag utan vart jätteglad för deras skull.

• Helges Älskling

Om ni verkligen tycker att det är så negativt med jobb och pengar och bröllopsdag och semester osv osv så är det kanske ett bättre val att faktiskt tacka nej till bröllopet.
    Ni får som ni vill ha det och det blivande brudparet behöver inte ha ert missnöje på sitt samvete på sin bröllopsdag.
    Det är ingen mening att uppoffra sig om man inte kan förlika sig med beslutet. NI står er själv närmast och dom sig, dom tog "ert" datum, och ni gör det ni tycker är viktigast, prioriterar era planer för er bröllopsdag.

• Disan

jag håller helt med.. låter lite egoistiskt faktiskt i mina öron ni har ju som sagt haft eran underbara dag och nu kan ni ju sitta och minnas hur fantastiskt ni hade det på hans brors dag oxå

Vidalila skrev 2008-02-12 18:02:02 följande:
    men jösses! Ni har haft er dag, och finns det något bättre sätt att fira er bröllopsdag med DIN MANS BRORS BRÖLLOP?! ni har resväg - jamen gör det till weekend då! ni har ju redan tagit ut er semster.Se möjligheterna, inte problem. Hur tror du broren känner om ni inte kommer? DÅ hade jag blivit sur.
  • grabbarna

kan ni inte göra en weekend där bröllopet är då eftersom ni har resväg?göra det bästa av situationen liksom

sedan kan det ju vara så att dom måste ta hänsyn till vissa saker, har dom ledigt andra helger? är hennes syster,bror,föräldrar etc lediga? det är mkt som spelar in delar från hennes sida kanske inte kunde komma en annan helg...

• Fejs

M jag, du känner som du känner och så är det! Känner du så så är det så så det så!

• matildaochniklas

Jag kan förstå hur du känner, vi gifter oss den 6/9, helgen innan fyller min bror och helgen efter firar min mamma ettårig bröllopsdag med sin man. Vi ville inte lägga bröllopet då, fast det var iofs mest ur ett egoistisk tankesätt. Vi vill ha våran dag för oss själva!

Men nu är ju deras bröllop redan satt till "eran helg" så nu tycker jag att ni får göra det bästa av det! Gå på bröllopet och ge dom en underbar dag att minnas. Ni borde ju veta hur viktigt det är att nära och kära delar glädjen med brudparet

• Vidalila

TS du verkar vara ha förlorat omröstningen :)

• MrsRose

Så hände det mig också. Fick veta i helgen att min bror gifter sig exakt ett år efter oss. Men herregud vad jag är glad för deras skull. Ser så mycket fram emot att få vara med och dela deras stora dag. Och så får man ju hänga kvar här på BT som gäst och njuta av bröllopshysterin ett litet tag till. Vår dag ett-års dag firar vi gärna där.

• Skottdagen2008

Jag säger bara lägg ner, var inte så egoistisk. Varför skulle de inte få fira sin bröllopsdag på samma dag som ni och nu var det inte ens det utan samma helg. Det betyder ju att det är något speciellt även för dem. De kanske också tänkt och planerat och allt för just den helgen. Nä sluta vara så egoistisk och var istället glada för deras skull, njut på deras dag och tänk att det var ni för ett år sedan.

• hondafreak

Kom visst in lite sent här..... jag tycker ni tar det som extra mycket firande för er oxå, inte bara att nån "stulit" ert datum ! Ni få ju klä upp er och vara i extra romantisk miljö och bland glada människor och äta god mat osv. Tycker det låter jättebra ! Om du tänker så kanske det inte låter så illa för er ?

• PennyJenny

Helt ärligt, jag tycker det låter egoistiskt av er att kräva att de inte ska få gifta sig på den dag de väljer. Du tycker alltså att de skulle välja en annan dag bara för att det krockar med er årsdag? Är verkligen ettårsdagen så viktig? Ursäkta om jag låter hård och elak, men världen kretsar väl inte kring er bröllopsdag som redan varit? Gläd er åt att de gifter sig, firar sin kärlek och vill dela det med er. Årsdagar kommer ni ha många fler.

Svar på tråden Snälla där ute............