• M jag

Snälla där ute............

Jag vill ha hjälp här.
    Antigen är jag galen eller inte.
    Vi gifte oss förra året.
    Detta året efter mycket tjat och många år tillsammns så gifter sig min mans bror.
    De väljer samma helg på året men datum är inte detsamma.
    Jag är väldigt arg att de inte har tänkt till att vi firar ett år som gifta och att de inte ska välja samma helg men så gör de det.
    Bröllopet planeras på ca 4 månader.
    Deras son påminer de om att de är samma helg innan det tänkte de inte på det.

Hur hade ni reagerat?
    Jag är ledsen och besvinken på de angående detta.
    kan tilllägga att jag såg verkligen framemot detta bröllop men nu känns det som jag inte vill gå.

• Svar på tråden Snälla där ute............
  • Fejs

Jag förstår dig till fullo! Skulle också reagera som du!!!

• MrsRose

Varför så tjurig? Låter som om du inte ens vill försöka se det positivt. Man kan inte ha monopol på sin bröllopsdag. Jag skulle gladeligen gått på min svågers bröllop till och med om det var exakt samma dag som vår.

• AnnaochHenrik

Min sambos moster gifte sig på min sambos föräldras 25-åriga bröllopsdag. Dessutom fyllde hennes dotter 18 år den dagen. Det var ingen som tyckte att det var något konstigt med det, det finns ju bara ett begränsat antal helger tt välja på om man vill gifta sig en lördag på sommaren. Visst fick de ett par pikar om att de hade dålig fantasi när det gällde datum men mer var det inte med det.
    Jag tycker att du överreagerar. Ni ska ju förhoppningsvis vara gifta resten av livet, ni har många bröllopsdagar kvar att se fram emot! Ska ni ha monopol på "er" dag resten av livet? Nej, ni kan inte fira exakt som ni tänkt er. Men det går ju att fira ändå! Gå ut och ät och bo på hotell den dag under helgen då det inte är bröllop. Och som andra tidigare sagt, finns det ett bättre sätt att fira kärlek än att gå på bröllop?

• Silva79

Förstår precis din reaktion, skulle nog reagerat likadant. Nu är ju hela helgen förstörd, varken ni går på bröllopet eller inte. Stämningen är ju borta för er. Tycker nog dom kunde ha tänkt efter 1 gång extra eftersom ni är så nära och eftersom det är er första bröllopsdag. Framförallt som dom funderat på ett annat datum men ändå valt eran helg.

• DetOrdnarSig

Jag hade inte heller brytt mig ett dugg. Jag hade tyckt att det var jobbigt om vi redan bokat resan, för då hade det ju kostat tid och pengar om man måste avboka. Var lediga på måndagen och gör något mysigt då istället. Man behöver inte resa bort för att göra något utöver det vanliga.

Jag förstår inte heller varför ni bara kan stanna en timme om ni ändå inte kan resa bort?

• M jag

Varför vi inte kan stanna hel kväll med de är för vi har reseväg fram och tillbaka.
    För att kunna kanske ta denna resan som vi har planerat göra denna helgen som är vårt bröllopsdag en annan gång och göra någoting för oss så ska jag jobba dagen efter kl 09.
    Planeran aär nu att ta den till höste och då behöver jag mina sista 2 dagar.
    Vi har nämt detta till de och har slitit som fan att få de ledigt.
    800:- ¨gåt ill avbokning av det vi har bokat, emn som en av av har varit student många år och kommer vara så har vi massa med pengar.
    Med tanke att det är vart första bröllopsdag så är det synd hade det varit någon annat år så hade jag inte brytt mig ett dugg.
    Tack för stödet.

• Vidalila

men jösses! Ni har haft er dag, och finns det något bättre sätt att fira er bröllopsdag med DIN MANS BRORS BRÖLLOP?! ni har resväg - jamen gör det till weekend då! ni har ju redan tagit ut er semster.

Se möjligheterna, inte problem. Hur tror du broren känner om ni inte kommer? DÅ hade jag blivit sur.

• Balinda

skulle aldrig bry mig, tänk över igen.. det är ju din mans bror.
    hur jag än vrider och vänder på det kan jag inte förstå. ni kommer ju att ha massor bröllopsdagar och det ju inte samma datum.
    det känns som om du gör det till ett mycket större problem än det är. tänk på deras lycka. tänk hur lycklig du var den dagen.

• blivandefrularsed

Hur hade du gjort om det var tvärtom? Om det var du som skulle gifta dig?? Och ville ha en specifik månad eller en specifik helg. Hade du tänkt på din brors bröllopsdag? Som dessutom inte är samma dag. Hade du inte blivit besviken om han hade reagerat som du gör nu?

Svar på tråden Snälla där ute............