• M jag

Snälla där ute............

Jag vill ha hjälp här.
    Antigen är jag galen eller inte.
    Vi gifte oss förra året.
    Detta året efter mycket tjat och många år tillsammns så gifter sig min mans bror.
    De väljer samma helg på året men datum är inte detsamma.
    Jag är väldigt arg att de inte har tänkt till att vi firar ett år som gifta och att de inte ska välja samma helg men så gör de det.
    Bröllopet planeras på ca 4 månader.
    Deras son påminer de om att de är samma helg innan det tänkte de inte på det.

Hur hade ni reagerat?
    Jag är ledsen och besvinken på de angående detta.
    kan tilllägga att jag såg verkligen framemot detta bröllop men nu känns det som jag inte vill gå.

• Svar på tråden Snälla där ute............
  • M jag

Resan är bokad över helgen och då på måndag då det är var dag.
    Lediga dagar är utagna.
    Nu kan vi glöma det.
    Och med allt annat är jag ledsen att folk som står oss så när har inte tänkt på det.
    Desutom kunde de välja veckan innan också men valde den.
    Skit samma.Nu får vi gå dit.

• JosieAdde

Var lite flexibel nu, tycker det är märkligt att du tycker det är rimligt att de ska ta hänsyn till något sånt. Åk den andra helgen då, den som ligger närmast åt andra hållet från er bröllopsdag.

• Nessan

Jag förstår att ni hade tänkt fira er första bröllopsdag, men det blir vääldigt krångligt om man ska ta hänsyn till andras bröllopsdagar då man planerar sitt eget bröllop. Vill man gifta sig en sommarlördag är det ju ett begränsat antal sådana dagar. Det är kanske svårt nog att inte krocka med andra bröllop som sker den sommaren utan att också behöva hålla koll på tidigare bröllop.

Det är ju inte er bröllopsdag i sig som är det som är värt att fira, utan er kärlek! Vad gör väl det om det blir något förskjutet, ni älskar ju varandra lika mycket ändå? Och just bröllopsdagen kan ni ju fira med lite mys på morgonen, kanske långfrukost i sängen osv, för vigseln är säkert inte förrän på eftermmiddagen ändå.

• feb08

Jag förstår att det känns trist att de som du känner står nära inte förstår att det var en viktig helg för dig. Men de verkar ju inte ha gjort det medvetet iallafall. Min syster fick barn (det första barnbarnet i familjen) på min födelsedag. Det känns båda kul och lite trist för att vara ärlig. Nu kommer ju alltid mina föräldrar åka till barnbarnet på födeseldagen istället för till mig som de brukar... Lite trist, men det är ju inget som någon kan göra någonting åt. Det här var säkert inte heller menat. Så jag tycker ni ska försöka avboka er resa, men går inte det så får ni åka på den om den känns viktig.

• M jag

Tyvärr blir inte resan av en annan gång utan.Då eller kanse någon gång på hösten då vi ska på en annorlunda semester detta året då vi inte får mycket tid alls ensamma.
    Andra helger måste jag jobba.en av dagarna så det blir omöljigt.
    Eller så får vi skita i lång semester.
    Som sagt vi får gå.
    Men hur längre vi stannar vet vi inte.
    De anade att vi planerade detta.Då vi har snackat med de om detta.I allafall få de oss i någon timme och under vigsel,
    Förmodligen blir det bästa vi kan göra.
    Tycker att allt är väldigt synd när det rör makens bror.

• Helges Älskling

Hur hade ni reagerat?
    Ja jag kan säga att jag hade inte ens funderat i de banorna.
    Varken när jag planera mitt eget bröllop eller om jag skulle bli bjuden på ett. Inte kan man väl ta hänsyn till alla andras högtidsdagar..man tar den datum man vill och kan ordna bröllopet på och sen får det som kan och vill komma. Att hålla reda på andras bröllopsdagar är nog lite väl mycket begärt.
    Jag hade däremot förstått om du blivit sur om det planerat att ha sitt bröllop samtidigt som ni hade haft ert!
    Om det är jättevitkigt för er att resa bort precis över helgen för att fira på måndagen så kan ni ju säga att ni tyärr redan bokat in en resa. Eller så kan ni kanske ha en underbar kväll som påminner er om ert bröllop och förgylla din mans brors kväll..på det sätt man önskar att alla gäster ska göra på sin stora dag. Sen kan ni kanske skjuta lite på resan bara och ändå fira er dag på måndagen. Hoppas det löser sig på bästa sätt!

• Nessan

Jag tycker nog ni gör rätt som ändå prioriterar att gå på broderns bröllop. Ni har ju haft er bröllopsdag och jag antar att de var där då. Jag förstår som sagt om man vill göra nåt speciellt av sin första bröllopsdag, men tycker det är fint av er att ni nu väljer broderns bröllop. Det vill man ju fira med alla, ens egna bröllopsdagar blir ju en intern angelägenhet sedan.

Som jag förstod det är deras vigsel och fest en annan dag än just er bröllopsdag? Då är ni väl inte förhindrade att stanna kvar och fira med dem hela kvällen? Resan var väl hur som helst inställd?
    Kan ni inte gå ut och äta bara ni två på en mysig restaurang på måndagen som är ert datum?

• lycklig78

Jag hade iaf varit glad för min makes bror och gladeligen gått på bröllopet. Det är något av det bästa jag vet

• valkyriana

Tycker också att det är ett perfekt sätt att fira sin 1 års dag!
    Att din mans bror gifter sig är väl en underbar händelse.

Jag förstår inte heler problematiken, men vi är alla olika.

• snippy 19juli

tycker du tar i lite väl! strunt i det. ha kul istället=)

Svar på tråden Snälla där ute............