• M jag

Snälla där ute............

Jag vill ha hjälp här.
    Antigen är jag galen eller inte.
    Vi gifte oss förra året.
    Detta året efter mycket tjat och många år tillsammns så gifter sig min mans bror.
    De väljer samma helg på året men datum är inte detsamma.
    Jag är väldigt arg att de inte har tänkt till att vi firar ett år som gifta och att de inte ska välja samma helg men så gör de det.
    Bröllopet planeras på ca 4 månader.
    Deras son påminer de om att de är samma helg innan det tänkte de inte på det.

Hur hade ni reagerat?
    Jag är ledsen och besvinken på de angående detta.
    kan tilllägga att jag såg verkligen framemot detta bröllop men nu känns det som jag inte vill gå.

• Svar på tråden Snälla där ute............
  • stinakina

Oj...

Nu får jag dåligt samvete..
    Min kusin (vi är väldigt tajta) gifte sig 11 aug förra året, vi gifter oss 9 aug i år..det blir ju också samma helg.

Jag har i och för sig tänkt på det och tänkte att vi skulle skåla för dom på vårt bröllop, men att de skulle ta illa vid sig eller bli ledsna har jag inte alls tänkt på?!

• MissLi

Det finns väl egentligen inget bättre sätt att fira kärleken än ett bröllop... Det finns bara ett begränsat antal helger på året, och är det inte ens samma datum så tycker jag det är ok... Tycker ni ska njuta av att fira dagen med dem och ha kul!!

• misstrixie

Oj, om jag ska vara helt ärlig... så skulle jag inte ha brytt mig om det, inte ett dugg faktiskt. (Om det inte var så att vi planerat in en resa eller något annat stort den helgen, av DET skälet skulle jag ju ha blivit besviken förstås.) Jag kan väl förstå hur du tänker men... ens bröllopjubileum är så klart väldigt stort för en själv men jag tror inte man kan förvänta sig att det ska vara det för andra?

• JosieAdde

Skulle inte kalla dig galen direkt men jo, överreagerar så det förslår tycker jag nog att du gör. Du gifte dig förra året och gjorde förhoppningsvis PRECIS som du ville. Nu är det din svägerskas tur.
    Tänk dig inlägget här "Jag och min man har valt ett datum som vi vill ha och passar oss och nu vill inte min mans svägerska gå för det är för nära deras bröllopsdag..." Hmmm, inte bra.

• feb08

Synd att det känns så.

Jag hade nog tagit det mer som ett perfekt sätt att fira ett år som gifta. Tänk på hur många saker som kommer att påminna er om ert bröllop och i vilken romantisk miljö ni kommer att befinna er. Gör en hel helg av det och bo på något mysigt hotell och njut av varandra den tiden ni inte är på deras bröllop.

Vänd det till något positivt istället.

• lycklig78

Jag vill inte verka spydig eller oförstående... Men vad spelar det för roll? Det hade iaf inte jag brytt mig om.

• Trisen

Men... De måste väl få gifta sig när de vill. Om de skall ta hänsyn till alla gästers "dagar" o.dyl. så kan de ju aldrig gifta sig. Dessutom är det ju inte ens på samma datum...

• M jag

Vi har tänkt resa denna helg iväg och vara med varandra.
    Vist kommer jag gå dit men kan inte säga att det känns kul då det är var först bröllopsdag.
    Hade det varit andra s¨had ejag inte ens brytt mig.

• lycklig78

Men vad är du ledsen och besviken på? Jag förstår inte...

Kan ni inte åka någon annan helg eller var det redan bokat?

• feb08

Jag kan förstå om det känns som de planera som du gjort nu inte går att göra, men försök att vända det till något bra. Ni kan ju göra en jättemysig helg av det. Och bröllopet är ju bara en av dagarna.

Svar på tråden Snälla där ute............