• Catchie

Presenttips till era gäster!

Min kollega på vad vi ska ge gästerna i present. Det var så bra och ekonomisk att jag vill dela med mig, bra va?

Jag köper presentpåsar i cremefärg från Panduro, de kostar 42kr för 10 st. Därifrån köper jag även vanliga vita enkla placeringskort, 24st för 16kr. Sen köper jag 1 kg te (många gäster) för 29 gr/100gr på TehusetJava, som heter "kärlekste" Det är ett svart te med jordgubbsbitar och någon blomma, och i detta te är det små röda sockerhjärtan, som smälter när man gör teet.

Jättefint och romantiskt tycker jag! Vi blir ca 50 gäster och alla presenter tillsammans går på 485kr. Och då får vi garanterat te över! Presenterna behöver ju liksom inte vara stora, det ska ju vara ett tecken på uppskattning bara.

• Svar på tråden Presenttips till era gäster!
  • Emkalo

Yes det är galej tror jag dem heter. Har man tid och ork kan man ju rispa/skära namnen i glasen för en finare effekt - men jag har hört att det är otroligt svårt att får det snyggt. Vi kommer skriva/trycka på dem istället!

• Juliazzb25

Om ni vill få lite innspiration så kan ni kolla i min bildgalleri. Där har jag små flavorer som jag har gjort till mina bröllopgäster.

Blev rätt uppskattat.

Lycka till alla

• Brollop15juli

Funderade på tipset jag fick av en kollega.
    Fröer till ens favoritblomma..
    Tyvärr har jag svårt att hitta fröer till Liljor som jag vill ha.

• Vidalila

Liljor säljs inte som frö utan som lökar, och det är kanske inte så kul att ge bort!

• Brollop15juli

oops, kollade en sista gång, och det var faktiskt fröer och inte lökar.. kungsliljor

• Brollop15juli

men sedan vilken kvalisort vet man ju inte... kanske är grymt svårt att driva upp.
    Verkligen ingen aning.

• joffe

eftersom gästerna ska sitta och kalasa på bröllopet, kan man tänka i banor att ge dem något som används där, kanske en tesked med sitt namn på eller sånt, som kan samtidigt bli bordsplacering och en kul grej. Eller varsitt personliga nubbeglas t.ex.

• Fredrik och Sabine

Alltså - ursäkta att jag säger det - men min åsikt i det hela är att det är totalt onödigt med sk favours. Vad är poängen? Gästerna blir ju bjudna på så mycket annat under dagen/kvällen...varför lägga till en ytterligare kostnad förutom allt annat man måste lägga ut pengar på?!
    Dessutom är det ju en amerikansk tradition - måste vi verkligen ta till oss allt som kommer från USA?

Och ärligt talat - hur många tror ni verkligen sparar på sina favours? Dvs de som ej är ätbara?!

Nej, spara in på den utgiften istället - jag lovar att era gäster blir supernöjda ändå!

• stinakina

Vi ska ge favours till våra gäster, jag gillar idén..
    Kärleksteet lät roligt, vi har bestämt oss för dessa påsar, de kan man väl fylla med te!!

www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1013892&PPC=61292

• lycklig78

Fredrik och Sabine skrev 2008-02-17 10:08:44 följande:

Alltså - ursäkta att jag säger det - men min åsikt i det hela är att det är totalt onödigt med sk favours. Vad är poängen? Gästerna blir ju bjudna på så mycket annat under dagen/kvällen...varför lägga till en ytterligare kostnad förutom allt annat man måste lägga ut pengar på?!Dessutom är det ju en amerikansk tradition - måste vi verkligen ta till oss allt som kommer från USA?Och ärligt talat - hur många tror ni verkligen sparar på sina favours? Dvs de som ej är ätbara?!Nej, spara in på den utgiften istället - jag lovar att era gäster blir supernöjda ändå!
    Håller faktiskt med dig. Det är sådan diskussion om betalbar bar och kuvertavgift och annat. Jag anser denna utgift totalt onödig. Det blir trots allt en ytterligare kostnad på 1500:-.
  • malous

Det är klart att man inte ska ha favours om man tycker att det påfrestar ekonomin eller känns som ngt tråkigt måste bara. Men alla har självklart olika åsikter om vad som är en onödig utgift beroende på hur man föreställer sig sitt bröllop.

Vi kommer antagligen att ge bort persiskt godis i en liten organzapåse. Passar i temat och går att äta upp (förutom påsen då som lämpligen slängs ;)). Ur ekonomisk synpunkt säkerligen försumbart.

Svar på tråden Presenttips till era gäster!