• Catchie

Presenttips till era gäster!

Min kollega på vad vi ska ge gästerna i present. Det var så bra och ekonomisk att jag vill dela med mig, bra va?

Jag köper presentpåsar i cremefärg från Panduro, de kostar 42kr för 10 st. Därifrån köper jag även vanliga vita enkla placeringskort, 24st för 16kr. Sen köper jag 1 kg te (många gäster) för 29 gr/100gr på TehusetJava, som heter "kärlekste" Det är ett svart te med jordgubbsbitar och någon blomma, och i detta te är det små röda sockerhjärtan, som smälter när man gör teet.

Jättefint och romantiskt tycker jag! Vi blir ca 50 gäster och alla presenter tillsammans går på 485kr. Och då får vi garanterat te över! Presenterna behöver ju liksom inte vara stora, det ska ju vara ett tecken på uppskattning bara.

• Svar på tråden Presenttips till era gäster!
  • trassel

Har också tänkt på att ge te som favors, men inte hittat några bra påsar som inte "läcker", har du kollat dem på panduro så de funkar?

• Tessa P

Låter som en jättebra idé men tänk på att inte göra iordning dem för långt i förväg bara då te ska förvaras mörkt och i tätförslutna förpackningar. Annars försvinner smaken...

• Kallt kaffe

Ett tips på påsar är ju att säga till i butiken att man ska ha si och så mycket i x antal påsar. Ofta har de jättefina påsar där man köper te. Då varken läcker påsarna, spar arbete samt slipper extrakostnaden för påsarna.

• Catchie
    trassel skrev 2008-02-06 15:59:00 följande:
    Har också tänkt på att ge te som favors, men inte hittat några bra påsar som inte "läcker", har du kollat dem på panduro så de funkar?
    [/citat]
    Ja dom SKA funka iallafall, de är så täta som det går ser det ut som.

Tessa P skrev 2008-02-06 16:01:27 följande:
    [citat]
    Låter som en jättebra idé men tänk på att inte göra iordning dem för långt i förväg bara då te ska förvaras mörkt och i tätförslutna förpackningar. Annars försvinner smaken...
    [/citat]

Nej jag packar dom dagen innan, sen får dom ligga i en kartong tills dagen efter.

Kallt kaffe skrev 2008-02-06 16:08:23 följande:
    [citat]
    Ett tips på påsar är ju att säga till i butiken att man ska ha si och så mycket i x antal påsar. Ofta har de jättefina påsar där man köper te. Då varken läcker påsarna, spar arbete samt slipper extrakostnaden för påsarna.
    Nej det går inte för man beställer på nätet...
  • Kärlek08

Annras funkar ju cellofanpåsar, de läcker definitivt inte och finns också på Panduro, så knyter man ihop dem med ett läckert band i "rätt" färg... i övrigt var det en superbra idé. Den snor jag om min m&m-idé inte fungerar...

• 8108

Superbra idé men eftersom jag e känd som kaffedrickerskan så får vi i såna fall köpa något Kärlekskaffe

• Maja74

Ska man ge present till sina gäster? :o Det har jag aldrig varit med om! Är det fler som ska göra det?

• Humlan66

Tror inte att the mår bra i cellofanpåsar, det ska ju förvaras mörkt,men fint blir det ju .fast jag kanske missförstog lite där

• Kärlek08

Jag tror inte det är ngn fara att ha teet i cellofanpåsar om man förvarar påsarna mörkt fram till dukningen och sedan kan ju gästerna förvara sitt te mörkt när de kommer hem. Teet förlorar ju inte smak på en kvart direkt...

• tolonta

Det är en amerikansk tradition, att man ställer en liten gåva till varje gäst - oftast som en snygg detalj i dukningen. Kallas också för favour. Och en favour med thé är en jättebra idé, men jag skulle nog lagt det i någon liten plastpåse så att det inte doftar allt för mycket. En del är ju väldigt doftkänsliga, plus att théet tappar smak. Jag ska dock ha godis som favours...

Maja74 skrev 2008-02-06 21:00:40 följande:
    Ska man ge present till sina gäster? :o Det har jag aldrig varit med om! Är det fler som ska göra det?
Svar på tråden Presenttips till era gäster!