• Catchie

Presenttips till era gäster!

Min kollega på vad vi ska ge gästerna i present. Det var så bra och ekonomisk att jag vill dela med mig, bra va?

Jag köper presentpåsar i cremefärg från Panduro, de kostar 42kr för 10 st. Därifrån köper jag även vanliga vita enkla placeringskort, 24st för 16kr. Sen köper jag 1 kg te (många gäster) för 29 gr/100gr på TehusetJava, som heter "kärlekste" Det är ett svart te med jordgubbsbitar och någon blomma, och i detta te är det små röda sockerhjärtan, som smälter när man gör teet.

Jättefint och romantiskt tycker jag! Vi blir ca 50 gäster och alla presenter tillsammans går på 485kr. Och då får vi garanterat te över! Presenterna behöver ju liksom inte vara stora, det ska ju vara ett tecken på uppskattning bara.

• Svar på tråden Presenttips till era gäster!
  • jelikr

Vi kommer ha godis som present.
    Sitter just nu och viker ca 100 små askar och klistrar på en ovansida , det blir riktigt bra...
    Finns en bild i mitt galleri

• Skottdagen2008

Vi har gjutit bordsplaceringskuber i betong och skrivit en vers:

" en god vänskap behöver en stabil grund att vila på
    som ?byggare? väljer vi självklart armerad betong

vi har därför skapat denna lilla betongkub till er
    som ett minne från vår bröllopsdag "

Lite annorlunda och inte som alla andra. Vi är nämligen inom byggbranchen båda två och de vet att vi gillar betong . Bild finns i mitt galleri.

• Catchie

Det ska inte dofta så mycket tydligen. enligt kollegan som provat det. Däremot doftar det väldigt gott. Jag tror det kommer bli bra. Sen om det tappar smak eller dom inte ens dricker det är en helt annan sak. Det är ju vår tanke som räknas... Dom kommer även fungera som bordsplacering.

tolonta skrev 2008-02-10 21:37:28 följande:
    Det är en amerikansk tradition, att man ställer en liten gåva till varje gäst - oftast som en snygg detalj i dukningen. Kallas också för favour. Och en favour med thé är en jättebra idé, men jag skulle nog lagt det i någon liten plastpåse så att det inte doftar allt för mycket. En del är ju väldigt doftkänsliga, plus att théet tappar smak. Jag ska dock ha godis som favours...
  • sowa65

vi kommer bla. köpa chokladkakor, ta bort papperet (behålla foliet) och sätta på nytt papper / banderoll med vårt monogram på. kan vara gott med en chokladbit efter maten...

• Emkalo

Vi ska köpa ljushållare, 4 st för 9 kr, som är genomskinliga. Dessa ska vi skriva gästernas namn på i färg enligt färgtemat, (och ev min och min m2b's namn + datum) som får agera trippelt:

1) ljushållare på bordet
    2) placeringskort
    3) favour

Dvs gästerna får detta med sig hem som ett minne. Vi är ca 65 p högst. Så ca 146 kr för 65 ljushållare, 1 penna att skriva med, + värmeljus. Blir inte så dyrt!

Personligen tycker jag bättre om favours som består, det är fint men rätt tråkigt men kanderade mandlar osv. Roligt att få med sig ngt hem som man kan använda.

Min faster och hennes man (när de gifte sig) köpte gipsmassa och två formar (en manlig resp kvinnlig groda) och så gjöt de gipsgrodor till alla gäster. Dessa målade dem i vanlig färg, så killen fick frack på sig och tjejgrodan klänning. :) Sen klistrade de fast magneter på baksidan = kylskåpsmagnet!

• Fejs

Ingen som har presenttips tilll gästerna för 2 kr el så men inte är för fjuttigt?

• BlivandeFruJohansson

Puffar, en kanon tråd!!

• DanKat
    Fejs skrev 2008-02-13 16:22:34 följande:
    Ingen som har presenttips tilll gästerna för 2 kr el så men inte är för fjuttigt?
    Jag hittade detta recept när jag googlade på badbomb:

Brusande och väldoftande!
    Blanda 1 del citronsyra med 4 delar bikarbonat.
    Tillsätt ev karamellfärg och doftolja.
    Häll i 2 delar badolja eller olivolja - ta lite i taget.
    Forma kulor av massan. Lägg att torka på ett bakplåtspapper.
    Lägg kulan i badet!

Det verkar ju vara väldigt billigt! Och väldigt enkelt! Ska testa att göra detta nån gång, hoppas det är så lätt som det låter!! I så fall tycker jag det är en bra idé på billig present
Svar på tråden Presenttips till era gäster!