• Catchie

Presenttips till era gäster!

Min kollega på vad vi ska ge gästerna i present. Det var så bra och ekonomisk att jag vill dela med mig, bra va?

Jag köper presentpåsar i cremefärg från Panduro, de kostar 42kr för 10 st. Därifrån köper jag även vanliga vita enkla placeringskort, 24st för 16kr. Sen köper jag 1 kg te (många gäster) för 29 gr/100gr på TehusetJava, som heter "kärlekste" Det är ett svart te med jordgubbsbitar och någon blomma, och i detta te är det små röda sockerhjärtan, som smälter när man gör teet.

Jättefint och romantiskt tycker jag! Vi blir ca 50 gäster och alla presenter tillsammans går på 485kr. Och då får vi garanterat te över! Presenterna behöver ju liksom inte vara stora, det ska ju vara ett tecken på uppskattning bara.

• Svar på tråden Presenttips till era gäster!
  • Sokkerkakan
    Emkalo skrev 2008-02-13 16:05:25 följande:
    Vi ska köpa ljushållare, 4 st för 9 kr, som är genomskinliga. Dessa ska vi skriva gästernas namn på i färg enligt färgtemat, (och ev min och min m2b's namn + datum) som får agera trippelt:1) ljushållare på bordet2) placeringskort3) favourDvs gästerna får detta med sig hem som ett minne. Vi är ca 65 p högst. Så ca 146 kr för 65 ljushållare, 1 penna att skriva med, + värmeljus. Blir inte så dyrt!Personligen tycker jag bättre om favours som består, det är fint men rätt tråkigt men kanderade mandlar osv. Roligt att få med sig ngt hem som man kan använda. Min faster och hennes man (när de gifte sig) köpte gipsmassa och två formar (en manlig resp kvinnlig groda) och så gjöt de gipsgrodor till alla gäster. Dessa målade dem i vanlig färg, så killen fick frack på sig och tjejgrodan klänning. :) Sen klistrade de fast magneter på baksidan = kylskåpsmagnet!
    Vad är det för ljushållare, vart har du hittat dem?
  • Fröken Figo

Bra tips!! Jag vill också bjuda mina gäster på kärlekste!! Låter gott... och kul med fina små påsar...

• grabbarna

kärlekste låter perfekt om inte annat för att köpa och bjuda på där. köper jag 1 kg blir det ung 20g person och det är lite lite men det är ju nästan bara par som kommer och man kanske skulle kunna ge teet till den ena och nåt annat till den andra finns det kärlekskaffe kanske

• grabbarna

jag vill också veta

Sokkerkakan skrev 2008-02-13 21:05:02 följande:
    Vad är det för ljushållare, vart har du hittat dem?
  • Vidalila

Jag är ute efter kanderade mandlar. Någon som har en aning om var man kan köpa såna?

• Vidalila

inte såna man har på julen. menar jag dragerade mandlar då?

• Lillfisk

Å vilka bra tips! Puffar för fler .

• Lillfisk

• Catchie

Jag kan ju slänga ut allt annat jag funderade på som favour.

Köpa enkla vinglas (6 st för 39 eller vad dom kostar på IKEA) och sedan skriva deras namn på glasen med en liten bild som passar deras personlighet. Tex väninnan som håller på med hästar målar jag ett litet hästhuvud osv. Då ska man ju helst kunna måla, men annars räcker det ju med personens namn, och på andra sidan glaset skriver man våra namn & datum. På det sättet kan dom heller inte tappa bort sin favour under kvällen.

En liten bok som på framsidan har våra namn och datum samt gästens namn. I boken står först vart vi träffades, hur vi förlovade oss, vart/hur vårt/våra barn föddes, när och hur/vem som friade och vart vi gifte oss, relation till gästen samt alla gästers namn. Funkar som bordsplacering.

Till barnen om det är pojkar så finns det minibilar på BR leksaker typ 3 för 50 (om dom ens är så dyra) som man slår in och skriver namnet på, till flickor har vi köpte små askar med halsband och örhängen(clipsörhängen). Det beror ju på hur stora barnen är såklart.

Men tet funkar så bra eftersom inte alla dricker kaffe så kan man prova sitt te senare när det blir kaffeo och kaka.

Lillfisk skrev 2008-02-13 23:31:58 följande:
Svar på tråden Presenttips till era gäster!