• Sokkerkakan

VAD ska jag säga??! Hjälp..

Jag har bestämt mig för att fria till min sambo ombord på flygplanet när vi ska resa bort i mars.

Jag kommer att lämna ett brev till flygvärdinnorna när jag går på, där jag ber dem fråga kaptenen om han kan ropa i högtalarna och ställa frågan. Då måste jag ju också skriva ordagrant vad jag vill att han ska säga. OM det är så att kaptenen avböjer så får personalen ställa frågan när de kommer med champagne och choklad som jag kommer ha förbeställt, och då måste jag ha förberett vad de kan tänkas säga också. kan ni hjälpa mig med utformning av frågan? Förslag?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 12:25
    UPDATE

Jag velar fortfarande fram och tillbaka.. ett tag tänkte jag att min sambo kanske inte vill ha ett offentligt ståhej, så jag kanske skulle fria vid våra platser på planet men mer intimt istället?

Har bestämt mig för att skippa choklad och champagne (han gillar inte choklad) och beställa lyxig trerätters på planet istället, me champagne/vin till.

Hur ska jag göra? Kapten eller inte? VAD ska jag säga? När, hur.. svåårt!

• Svar på tråden VAD ska jag säga??! Hjälp..
  • Sokkerkakan
    kultis skrev 2008-02-19 16:50:19 följande:
    Vad ska du säga då?
    Jag vet inte riktigt vad jag ska säga.. förklara min kärlek till honom liksom. Förslag på formuleringar kanske?
  • IdaÄlskarLennart

helt klart kaptenen.. men utforma de borde du göra helt själv.. de ska ju vara ord från dig och ditt hjärta .. inte ord som vi hjälper dig att hitta ..

• LloveC

Kan du inte köpa en tidning han gillar och lägga i en fin lapp med frieriet i den, då bestämmer du ju när det är en bra tidpunkt för det också

• ingenjörsbruden
    Sokkerkakan skrev 2008-02-19 18:16:43 följande:
    om vi åker på dykexpedition så kommer ju en massa andra människor vara med och vi har dessutom sagt att första veckan ska vi bara ta det lugnt på stranden.. är tveksam till att jag kan få honom att hyra snorkelutrustning m. tanke på att vi ändå kommer dyka senare. Svårt att hitta nåt bra föremål att skriva på också, och hinna skriva på den utan att han ser!
    Skriv frågan i sanden.... :)
    Eller på hans rygg när ni ligger på stranden!! :)

Det finns alltid en massa utflykter som man kan åka iväg på för 300-500 kr/pers. Eg så behöver man inte dyka i Thailand för det finns så många rev som ligger ytligt o är perfekta för snorkling! Många snorklar nästan på samma ställe som man dyker.....

Jag berättade för min sambo om diskussionerna här......han är ju osså lite blyg/vill inte stå i centrum.....samt sportdåre.
    Han tyckte så klart att mitt förslag att fråga under dykturen var bäst!! Dessutom så blev han rätt sugen på det själv... *fniss*
    Det går ju alltid att prata lite med dykledaren om man kan få göra en "avstickare" med en dykledare på 5-10 min för att sen joina gruppen igen.....
  • Semesterbruden

Jag skulle kunna tänka mig att smyga ner till stranden en kväll och skriva/rita ett hjärta i sanden med "Vill du bli min man" och lite levande ljus runt. =)

• Sokkerkakan
    ingenjörsbruden skrev 2008-02-20 08:38:04 följande:
    Skriv frågan i sanden.... :)Eller på hans rygg när ni ligger på stranden!! :)Det finns alltid en massa utflykter som man kan åka iväg på för 300-500 kr/pers. Eg så behöver man inte dyka i Thailand för det finns så många rev som ligger ytligt o är perfekta för snorkling! Många snorklar nästan på samma ställe som man dyker..... Jag berättade för min sambo om diskussionerna här......han är ju osså lite blyg/vill inte stå i centrum.....samt sportdåre.Han tyckte så klart att mitt förslag att fråga under dykturen var bäst!! Dessutom så blev han rätt sugen på det själv... *fniss* Det går ju alltid att prata lite med dykledaren om man kan få göra en "avstickare" med en dykledare på 5-10 min för att sen joina gruppen igen.....
    Haha, vad roligt att han gillade din idé!
    Jag tror faktiskt att jag och min sambo också har pratat om det.. när jag pikade att han borde fria till mig så gav jag det som förslag. hihi..hans kompis friade till sin tjej på stranden och då sa jag att jag också ville ha ett romantiskt strandfrieri. Min sambo tyckte det va tråkigt att göra det klassiska och sa på skoj "jag får väl fria till dig på flyget istället, det är det ingen annan som har gjort!" därav idén på flyget. :)

Igår kraschade min dator, så jag hade lite dötid och då bara kom det: jag skrev en lång kärleksförklaring som jag tänkte använda mig av som stöd när jag friar!

Nu är det bara till att bestämma frieriplats också! :)
  • Semesterbruden

Jag tror att han kommer bli jätte glad !
    Har ni pratat något om hur ni vill gifta er?

• Sokkerkakan
    Semesterbruden skrev 2008-02-20 11:03:31 följande:
    Jag tror att han kommer bli jätte glad !Har ni pratat något om hur ni vill gifta er?
  • Sokkerkakan

Semesterbruden:

Nämen åh, vad hände nu då.
    Jag skrev iaf, hehe ja det hoppas jag också.
    Vi har faktiskt pratat en hel del om bröllop på sistone - på hans initiativ. Vi ska på två bröllop i sommar, på det ena ska han va bestman, och det fick igång hans tankar kring ett eget bröllop. Han började t.o.m. skriva lista på gäster och vad det skulle tänkas kosta. Vi är nog överens om att vi vill gifta oss i naturen, i skärgården eller liknande. Har pratat om att gifta sig på en strand utomlands också..men det blir nog ett svenskt budgetbröllop på sommaren ändå. (2009 förhoppningsvis?)

• Semesterbruden

Det låter mysigt ! Det är ju alltid kul om killen vill vara delaktig i det man planerar för den gemensamma framtiden, om det då är renovering av hus, bröllop, semester eller vad som helst =)
    Är du inte rädd att han ska vilja skjuta på det lite ? Jag har tänkt fria till min sambo och vi har planerat och pratat om det länge men jag har liksom bestämt att nu ska det ske men vet inte vad han känner .....

Svar på tråden VAD ska jag säga??! Hjälp..