• Sokkerkakan

VAD ska jag säga??! Hjälp..

Jag har bestämt mig för att fria till min sambo ombord på flygplanet när vi ska resa bort i mars.

Jag kommer att lämna ett brev till flygvärdinnorna när jag går på, där jag ber dem fråga kaptenen om han kan ropa i högtalarna och ställa frågan. Då måste jag ju också skriva ordagrant vad jag vill att han ska säga. OM det är så att kaptenen avböjer så får personalen ställa frågan när de kommer med champagne och choklad som jag kommer ha förbeställt, och då måste jag ha förberett vad de kan tänkas säga också. kan ni hjälpa mig med utformning av frågan? Förslag?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 12:25
    UPDATE

Jag velar fortfarande fram och tillbaka.. ett tag tänkte jag att min sambo kanske inte vill ha ett offentligt ståhej, så jag kanske skulle fria vid våra platser på planet men mer intimt istället?

Har bestämt mig för att skippa choklad och champagne (han gillar inte choklad) och beställa lyxig trerätters på planet istället, me champagne/vin till.

Hur ska jag göra? Kapten eller inte? VAD ska jag säga? När, hur.. svåårt!

• Svar på tråden VAD ska jag säga??! Hjälp..
  • Sokkerkakan
    Skottdagen2008 skrev 2008-02-19 13:33:50 följande:
    Har inte läst alla förslag, men jag kom på en liten idé. När man reser brukar ju alltid kaptenen berätta lite väder och vind och ankomsttid ungefär i mitten av resan och då kanske lägga till några valda rader som du vill ha det.bla bla bla i sthlm är det just nu +10 grader och regn. vi beräknas vara framme kl. 17:15, bla bla bal. å så ett meddelande till passagerare "kanelbulle", vill du gifta dig med sokkerkakan.tja eller nåt annat skoj, att han får ställa sig upp elller hämta ett tappat föremål från värdinnorna eller nåt.
    Tack för tipset!! :):) Det var en rolig grej.. men finns det inte en risk för att det passerar så fort att han knappt hinner höra det?

Ingenjörsbrudens idé om att fria under ett dyk/snorkling/bad va ju också bra.. men två vänner till oss ska gifta sig i sommar och han friade till henne på stranden på semestern.. känns så klyschigt och "taget" liksom.. jag vill ha det lite mer crazy men ändå gulligt. Förstår ni?
  • pojomo

jag tycker att du ska köra på med att låta kaptenen säga medelandet. Han kommer ju inte kunna missa det om han säger hanses namn;)

Men det är vad jag tycker jag skulle ha gjort så om jag hade haft chansen.

• Skottdagen2008

Håller med, det går inte att missa om han verkligen säger och så har jag ett meddelande till passagerare anders andersson. PAUS Vill du bli karin karinsdotters man?

pojomo skrev 2008-02-19 14:00:23 följande:
    jag tycker att du ska köra på med att låta kaptenen säga medelandet. Han kommer ju inte kunna missa det om han säger hanses namn;)Men det är vad jag tycker jag skulle ha gjort så om jag hade haft chansen.
  • zukigirl

Jag röstar på att kaptenen ska läsa upp det! Jag hade tänkt rösta till min man på Biltema genom att be kundtjänst läsa upp ett meddelande men min man han fria till mig först... Dock inte på Biltema utan hemma...

• kultis

Jag röstar också på kapten om han nu vill läsa ditt lilla brev. Annars kan du ju smita iväg till flygvärdinnan tex efter förrätten eller varmrätten så de vet när du ska ställa frågan, ifall du vill att flygvärdinnan komemr med någonting extra tex blomma eller smycke. På det sättet kommer de inte med klumpig fråga om de är ni som beställt fina maten. Men ni borde väl få champagne redan vid förrätten så han kan bli lite mistänksam ifall du inte ställt frågan innan. Vad ska du säga då?

• ingenjörsbruden
    zukigirl skrev 2008-02-19 16:40:56 följande:
    Jag röstar på att kaptenen ska läsa upp det! Jag hade tänkt rösta till min man på Biltema genom att be kundtjänst läsa upp ett meddelande men min man han fria till mig först... Dock inte på Biltema utan hemma...
    Hihihi!! Va tufft!!! :)
    Lycka till!
  • ingenjörsbruden

Tänkte på det att din m2b inte uppskattar offentligt ståhej....
    Jag har väldigt svårt att tänka mig att det inte blir offentligt ståhej om man tar det i högtalaren på flyget....
    Ett utklippt hjärta med frågan passar i sådana fall mkt bättre!! :)

Sen är det det här med flygpersonalen.....tycker de att uppdraget är kul o de har tid så kan det bli hur bra som helst!!! Men om de är stressade o inte alls intresserade så kan det bli hur fel som helst......

Peela läget med personalen men ha en reservplan klar....... DYKA/SNORKLA!!!!! :) Det kan knappast bli mer intimt eller exotiskt!!!

• Sokkerkakan
    ingenjörsbruden skrev 2008-02-19 17:09:33 följande:
    Tänkte på det att din m2b inte uppskattar offentligt ståhej....Jag har väldigt svårt att tänka mig att det inte blir offentligt ståhej om man tar det i högtalaren på flyget....Ett utklippt hjärta med frågan passar i sådana fall mkt bättre!! :)Sen är det det här med flygpersonalen.....tycker de att uppdraget är kul o de har tid så kan det bli hur bra som helst!!! Men om de är stressade o inte alls intresserade så kan det bli hur fel som helst......Peela läget med personalen men ha en reservplan klar....... DYKA/SNORKLA!!!!! :) Det kan knappast bli mer intimt eller exotiskt!!!
    Nej, det var ju därför jag skippade idén med högtalarna och tänkte isf. ta det privat mellan bara honom och mig på flyget.. att flygvärdinnorna ska komma med ngt extra har jag skippat för jag vet hur stressade de är..
    I havet... jag vet inte när jag ska kunna göra det då liksom.. om vi åker på dykexpedition så kommer ju en massa andra människor vara med och vi har dessutom sagt att första veckan ska vi bara ta det lugnt på stranden.. är tveksam till att jag kan få honom att hyra snorkelutrustning m. tanke på att vi ändå kommer dyka senare. Svårt att hitta nåt bra föremål att skriva på också, och hinna skriva på den utan att han ser!
Svar på tråden VAD ska jag säga??! Hjälp..