• Sokkerkakan

VAD ska jag säga??! Hjälp..

Jag har bestämt mig för att fria till min sambo ombord på flygplanet när vi ska resa bort i mars.

Jag kommer att lämna ett brev till flygvärdinnorna när jag går på, där jag ber dem fråga kaptenen om han kan ropa i högtalarna och ställa frågan. Då måste jag ju också skriva ordagrant vad jag vill att han ska säga. OM det är så att kaptenen avböjer så får personalen ställa frågan när de kommer med champagne och choklad som jag kommer ha förbeställt, och då måste jag ha förberett vad de kan tänkas säga också. kan ni hjälpa mig med utformning av frågan? Förslag?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 12:25
    UPDATE

Jag velar fortfarande fram och tillbaka.. ett tag tänkte jag att min sambo kanske inte vill ha ett offentligt ståhej, så jag kanske skulle fria vid våra platser på planet men mer intimt istället?

Har bestämt mig för att skippa choklad och champagne (han gillar inte choklad) och beställa lyxig trerätters på planet istället, me champagne/vin till.

Hur ska jag göra? Kapten eller inte? VAD ska jag säga? När, hur.. svåårt!

• Svar på tråden VAD ska jag säga??! Hjälp..
  • Sokkerkakan

Tack för råden.. ja, det skulle ju vara kul att göra något kul och koppla in kaptenen, men när jag tänker efter så är väl bara själva den grejen speciell, att vara på 10 000 meters höjd när jag ställer frågan!?

Jag har förbokat platser så vi sitter bredvid varandra och det är bara två säten i led längst bak så vi sitter för oss själva.. tänkte då som sagt överraska med att jag bokat extra lyxig mat (hur lyxig den nu kan bli på ett flyg.. men bättre än den vanliga trissta flygplansmaten). Jag vet bara inte NÄR under flygningen jag ska fria? När förrätten kommer in, eller..? Är ju en 10h-flygning så jag har ju tid på mig, haha. En annan idé jag hade var att beställa ett frierismycke och klistra fast det inne i boken som han kommer ha med sig ombord.. men det kanske inte är så romantiskt?

• Sokkerkakan

Det där va till Zozo förresten!

Sokkerkakan skrev 2008-02-19 12:36:04 följande:
    Tack för råden.. ja, det skulle ju vara kul att göra något kul och koppla in kaptenen, men när jag tänker efter så är väl bara själva den grejen speciell, att vara på 10 000 meters höjd när jag ställer frågan!? Jag har förbokat platser så vi sitter bredvid varandra och det är bara två säten i led längst bak så vi sitter för oss själva.. tänkte då som sagt överraska med att jag bokat extra lyxig mat (hur lyxig den nu kan bli på ett flyg.. men bättre än den vanliga trissta flygplansmaten). Jag vet bara inte NÄR under flygningen jag ska fria? När förrätten kommer in, eller..? Är ju en 10h-flygning så jag har ju tid på mig, haha. En annan idé jag hade var att beställa ett frierismycke och klistra fast det inne i boken som han kommer ha med sig ombord.. men det kanske inte är så romantiskt?
  • saltsillen

Hej!
    Vilken toppen idé!

Jag skulle ställt frågan själv. Och ha förberett vad jag ska säga, för det är bara gulligt att vara nervös och så tycker jag. (lätt att säga om det inte är jag som ska göra det:))

Längst bak på ett flygplan kan det mullrigt...

Jag vill också fria :)

• Zozo

Mja MIN make hade inte uppskattat nagot sadant smycke och inte jag heller för den delen..

Idéen med att lägga nagot i hans bok är ju kul.. Om du nu är sâker pa att han kommer att lâsa den. Jag tar ofta med mig böcker som jag aldrig lâser pa flyg och da riskerar du ju att bli nervös sa du hoppar jâmfota
    Min käre make bara blurpade ur sig fragan vid ett tillfâlle nâr han inte kunde halla sig längre och det tyckte JAG var romantiskt.. Det maste inte vara sa hemskt organiserat. Men om du känner att det är svart att ställa fragan muntligen kanske det är en idé att lägga ett skriftligt kort i hans bok.. (Sa far du väl sitta pa tummarna tills han far upp râtt siada helt enkelt)

Jag vet inte riktigt hur det funkar nâr man bestâller in annan mat. Den vanliga maten kommer ju in allt pa en gang sas. Och rent praktiskt vore det kanske smartare att fria innan.. Vill man pussas o kramas tex kan det vara lite svart inklämda med tva matbrickor ;-D

• Sokkerkakan
    Zozo skrev 2008-02-19 13:01:37 följande:
    Mja MIN make hade inte uppskattat nagot sadant smycke och inte jag heller för den delen.. Idéen med att lägga nagot i hans bok är ju kul.. Om du nu är sâker pa att han kommer att lâsa den. Jag tar ofta med mig böcker som jag aldrig lâser pa flyg och da riskerar du ju att bli nervös sa du hoppar jâmfota Min käre make bara blurpade ur sig fragan vid ett tillfâlle nâr han inte kunde halla sig längre och det tyckte JAG var romantiskt.. Det maste inte vara sa hemskt organiserat. Men om du känner att det är svart att ställa fragan muntligen kanske det är en idé att lägga ett skriftligt kort i hans bok.. (Sa far du väl sitta pa tummarna tills han far upp râtt siada helt enkelt)Jag vet inte riktigt hur det funkar nâr man bestâller in annan mat. Den vanliga maten kommer ju in allt pa en gang sas. Och rent praktiskt vore det kanske smartare att fria innan.. Vill man pussas o kramas tex kan det vara lite svart inklämda med tva matbrickor ;-D
    hehe bra med lite praktiskt perspektiv också! :) Jo, man kanske ska ta det innan maten, men den kommer väl in rätt fort..
    han brukar läsa under flygningen.. iaf när vi flyger så långa sträckor.
    Ang. smycket så tycker väl jag egentligen att det mest är ett roligt minne.. jag vet att jag själv skulle uppskatta det, han skulle nog tycka det var en kul grej och även om han inte skulle ha på sig det varje dag så skulle det bli en kul påminnelse om den dagen..

vad tycker ni andra angående smyckena?
  • Sokkerkakan
    saltsillen skrev 2008-02-19 12:56:05 följande:
    Hej!Vilken toppen idé!Jag skulle ställt frågan själv. Och ha förberett vad jag ska säga, för det är bara gulligt att vara nervös och så tycker jag. (lätt att säga om det inte är jag som ska göra det:))Längst bak på ett flygplan kan det mullrigt...Jag vill också fria :)
    hihi tack! Jag ska nog säga det själv, kommer väl vara supernervös men det får bära eller brista.. vad tycker du om idén med att stoppa in ngt i hans bok och om smyckena? (Som jag har skrivit om i inlägg 11 och 13)..

hehe mullrigt eller inte, blir nog iaf kul..
  • ingenjörsbruden

Är det ett varmt land ni ska till?!

Varför inte plocka med en bra penna(tål att skriva på konstiga mtrl), leta upp en fin sten, palmblad eller en bit drivved o skriva frågan på den?!

Varför inte ta ett provapådyk o få låna dykledarens skrivtavla (liten platta som man kan skriva på u vatten) o ställa frågan på den?! ....fan det skulle jag ju själv vilja göra!!! :)

Vad tror du om det?!

• Sokkerkakan
    ingenjörsbruden skrev 2008-02-19 13:16:08 följande:
    Är det ett varmt land ni ska till?!Varför inte plocka med en bra penna(tål att skriva på konstiga mtrl), leta upp en fin sten, palmblad eller en bit drivved o skriva frågan på den?!Varför inte ta ett provapådyk o få låna dykledarens skrivtavla (liten platta som man kan skriva på u vatten) o ställa frågan på den?! ....fan det skulle jag ju själv vilja göra!!! :)Vad tror du om det?!
    hehe ja vi ska till Thailand.. den idén har jag haft själv. Vi har redan dykcertifikat och kommer antagligen dyka där.. men jag vill gärna ha ställt frågan innan semestern börjar då jag planerar att inhandla saker till bröllopet där.. haha det kan jag ju inte göra innan jag har friat och dyket kanske inte blir av förrän andra veckan eller så..
Svar på tråden VAD ska jag säga??! Hjälp..