• Sokkerkakan

VAD ska jag säga??! Hjälp..

Jag har bestämt mig för att fria till min sambo ombord på flygplanet när vi ska resa bort i mars.

Jag kommer att lämna ett brev till flygvärdinnorna när jag går på, där jag ber dem fråga kaptenen om han kan ropa i högtalarna och ställa frågan. Då måste jag ju också skriva ordagrant vad jag vill att han ska säga. OM det är så att kaptenen avböjer så får personalen ställa frågan när de kommer med champagne och choklad som jag kommer ha förbeställt, och då måste jag ha förberett vad de kan tänkas säga också. kan ni hjälpa mig med utformning av frågan? Förslag?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 12:25
    UPDATE

Jag velar fortfarande fram och tillbaka.. ett tag tänkte jag att min sambo kanske inte vill ha ett offentligt ståhej, så jag kanske skulle fria vid våra platser på planet men mer intimt istället?

Har bestämt mig för att skippa choklad och champagne (han gillar inte choklad) och beställa lyxig trerätters på planet istället, me champagne/vin till.

Hur ska jag göra? Kapten eller inte? VAD ska jag säga? När, hur.. svåårt!

• Svar på tråden VAD ska jag säga??! Hjälp..
  • Sokkerkakan
    Sokkerkakan skrev 2008-02-19 13:21:27 följande:
    hehe ja vi ska till Thailand.. den idén har jag haft själv. Vi har redan dykcertifikat och kommer antagligen dyka där.. men jag vill gärna ha ställt frågan innan semestern börjar då jag planerar att inhandla saker till bröllopet där.. haha det kan jag ju inte göra innan jag har friat och dyket kanske inte blir av förrän andra veckan eller så..
    sen är ju flyget lite speciellt eftersom han skämtat om att fria där och därför vore det kul att slå sag i saken.
  • ingenjörsbruden

Men ni kan ju ut o snorkla!!!!

Skriv vattenfast:) på en sten o ge honom den utan att tappa den!!! :) Då kan du ju göra det i början på semestern!!! :)

Stenen kan ju bli ett kul minne osså!!! :)

Snäcka funkar ju osså.... :)

• Skottdagen2008

Har inte läst alla förslag, men jag kom på en liten idé. När man reser brukar ju alltid kaptenen berätta lite väder och vind och ankomsttid ungefär i mitten av resan och då kanske lägga till några valda rader som du vill ha det.

bla bla bla i sthlm är det just nu +10 grader och regn. vi beräknas vara framme kl. 17:15, bla bla bal. å så ett meddelande till passagerare "kanelbulle", vill du gifta dig med sokkerkakan.

tja eller nåt annat skoj, att han får ställa sig upp elller hämta ett tappat föremål från värdinnorna eller nåt.

• Sokkerkakan
    ingenjörsbruden skrev 2008-02-19 13:31:32 följande:
    Men ni kan ju ut o snorkla!!!! Skriv vattenfast:) på en sten o ge honom den utan att tappa den!!! :) Då kan du ju göra det i början på semestern!!! :)Stenen kan ju bli ett kul minne osså!!! :)Snäcka funkar ju osså.... :)
    Hihi nu sätter du nya grillor i huvudet på mig! Kan inte bestämma mig för vilket jag vill göra mer än det andra..
  • ingenjörsbruden

Jag säger bara:

VATTEN VATTEN VATTEN!!!!!!!!!!

SÅ coolt bara att dyka!!!!
    O så ett frieri där!!!! SLÅR ALLT!!!!! :)
    *hoppar o studsar o ropar IHAVETIHAVETIHAVET!!!*

• ingenjörsbruden

Tänker på att det är trångt, bullrigt o dessutom så är resan t Thailand SÅ långtråkig!!

Då ska ni sitta i 9 h o bara vänta på att få vara själva!!!

Ta det i havet!!!!

Du kan ju skriva frågan med tatto-penna (smått) ngn stans på
    kroppen o när ni är ute o badar så ber du honom titta där..... typ det kittlar eller ngt som bits.... :)

• ingenjörsbruden

I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET I HAVET

*hhahahaha*

Gick jag till överdrift nu?! *fniss*

• ingenjörsbruden

Nä nu ska jag beställa rosenblad o murgröna som jag ska dekorera med på skottdagen när jag ska fria hemma....vill eg fria i havet nu men det är LITE för kallt i havet runt skåne!!!! :)

Lycka till SOKKERKAKAN! Nu vet du iallafall vilket frieri som jag röstar på!!!! :)

• Sokkerkakan

hahahah härligt att du är på G ingenjörsbruden!!
    Jag får allt finurla lite på den idé.. den tål helt klart att tänkas på!!!

• pojomo

nu har jag inte läst alla inlägg men att kaptenen läser upp vore ju häftigt,

Annars har dom ingen sån skylt där man kan skriva in frågan (öhh där det står att man ska ta fast bältet vet du vad jag menar). Det kanske inte finns jag vet inte.

Annars kan ju värdinnorna som kommer med dryck lämna honom en lapp där du har skrivit ner din fråga.

Svar på tråden VAD ska jag säga??! Hjälp..