• Sokkerkakan

VAD ska jag säga??! Hjälp..

Jag har bestämt mig för att fria till min sambo ombord på flygplanet när vi ska resa bort i mars.

Jag kommer att lämna ett brev till flygvärdinnorna när jag går på, där jag ber dem fråga kaptenen om han kan ropa i högtalarna och ställa frågan. Då måste jag ju också skriva ordagrant vad jag vill att han ska säga. OM det är så att kaptenen avböjer så får personalen ställa frågan när de kommer med champagne och choklad som jag kommer ha förbeställt, och då måste jag ha förberett vad de kan tänkas säga också. kan ni hjälpa mig med utformning av frågan? Förslag?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 12:25
    UPDATE

Jag velar fortfarande fram och tillbaka.. ett tag tänkte jag att min sambo kanske inte vill ha ett offentligt ståhej, så jag kanske skulle fria vid våra platser på planet men mer intimt istället?

Har bestämt mig för att skippa choklad och champagne (han gillar inte choklad) och beställa lyxig trerätters på planet istället, me champagne/vin till.

Hur ska jag göra? Kapten eller inte? VAD ska jag säga? När, hur.. svåårt!

• Svar på tråden VAD ska jag säga??! Hjälp..
  • snippy 19juli

gud så gulligt=) men jag har tyvärr inga tips! lycka till

• Sokkerkakan

hihi ok, tack ändå. :)

• Jessica o Daniel

gulligt! tror inte att du behöver planera så mycket vad du ska säga,de kommer nog upp i huvudet när du väl ska fråga. annars är risken att du planerar o sen om du råkar säga fel så kan de bli jobbigt för dig. hmm,hoppas du förstår lite av de ja skrev,svårt o skriva hur ja menar.

• Zozo

Är det inte bättre att ställa fragan själv än att nagon annan skulle göra det. Personligen skulle jag avsky att fa ett sadant meddelande uppläst i högtalare.. men du känner nog din partner bäst. Lycka till hur du än gör.

• ingenjörsbruden

Fniss....
    Flygvärdinnan:
    -Du får champagne o choklad om du svar rätt på frågan din sambo ställer! :)

Skämt åsido.....
    Skulle nog vilja ha blommorna "på plats" när frågan ställs o att champagnen kommer sen när du har ställt din fråga....

Varför inte förklara varför du föll för honom, dina känslor idag samt att framtiden du ser är tillsammans med honom.

Ska själv säga typ:
    Du vet att jag älskar dig för det säger jag då o då men vet du varför jag älskar dig?
    Du är rolig, snäll, pessimistisk när jag är optimistisk, omtänksam, hjälpsam, (blablabla)!
    Du är helt enkelt UNDERBAR och jag vill tillbringa resten av livet tillsammans med dig som din fru!
    Älskling?! Vill du gifta dig med mig? *håller tummen så den blir blå!!!*

Annars kan man ju alltid läsa någon dikt men det har jag inga bra förslag på tyvärr!!

Lycka till!!

• soon to be wife

Jag vill inte komma här och vara negativ men när vi flög och hade beställt choklad och champange som överraskning så blev det mer eller mindre framslängt med ett "är det ni som ska ha det eller?". Inte så kul när man planerar så mycket för det...
    Har tyvärr inga tips mer än att inte förlita dig för mycket på att flygvärdinnorna skulle göra det jätte speciellt!

• Sokkerkakan

soon to be wife skrev 2008-02-05 14:57:11 följande:

Jag vill inte komma här och vara negativ men när vi flög och hade beställt choklad och champange som överraskning så blev det mer eller mindre framslängt med ett "är det ni som ska ha det eller?". Inte så kul när man planerar så mycket för det... Har tyvärr inga tips mer än att inte förlita dig för mycket på att flygvärdinnorna skulle göra det jätte speciellt!
    det är jättebra att få veta såna saker, tack!
    har pratat mkt me en tjej här på BT som jobbat på både resebolaget, flygbolaget och som flygvärdinna och de va hon som tyckte jag skulle be dem fråga kaptenen.. kanske e too much?
    men va trisst om champagnen inte blir ngn överraskning..
  • Sokkerkakan

puffar fram tråden lite. Jag har gjort en tilläggskommentar nu och undrar om nån kan hjälpa mig med fler tips!!

• Zozo

Jag skulle personligen föredra ett frieri som kom direkt fran maken, intimt sas än ett högtalarbud e dyl. Men du känner ju din make bäst!
    Gör du det själv har du full kontroll pa vad du säger, lämnar du över till nagon annan KAn det ju bli fel.. Fast det kan ju vara kul det med..

Svar på tråden VAD ska jag säga??! Hjälp..