• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • muggles

Piggelin: jag har lärt mig att brun banan (dvs övermogen) är lösande men gul (och lätt grön) är stoppande. Kanske att de gav brun banan till barnen förr?? Hur går det förresten med ert hus - har ni fått börja göra tillval än?

Lappis: jävla piss att tanten inte vill ge upp! Undrar varför det inte kan funka för er, det är ett mysterium verkligen!

gosnosen: grattis till ett gäng äggblåsor!

BS: låter skitjobbigt verkligen. Men jag tror lite som AM skrev här för ett tag sedan; Iris kan inte klockan, så det där med att inte amma till ett visst klockslag tror jag är en återvändsgränd. Hon VET ju att hon till slut får amma ändå, bara hon skriker tillräckligt länge (japp, så smarta är de definitivt). Så om du vill fortsätta amma så kör så det ryker istället, dvs amma på så att du får sova åtminstone.

Moa är lite snuvig men inget farligt (det låter värre för er frullan). Hon är glad i hågen ändå och är jätteunderhållande nu faktiskt. En riktig flörtis som skrattar och ler och grejar hela tiden. Och så är hon kittlig! Och kiknar av skratt när man kittlar henne Och sedan kramas hon, slänger båda armarna runt halsen på en och borrar ner huvudet i min halsgrop - mitt eget lilla gostroll!

Såg ni Barnmorskorna? När hon krystade där kom jag på mig själv med att sitta i soffan och ta i jag också Känslan kom tillbaka precis hur det kändes. Vi pratade om det hela och maken kläckte det underbara "det kändes inte som att ploppljudet var uppenbart" HA! Underbar kommentar, årets understatement.

Träffade mammorna i föräldragruppen igår och en av dem sa till mig att "ja men förlossningen, jag tyckte inte det var så farligt och gjorde så ont, jag hade väntat mig värre faktiskt". Och jag tittade förvånat på henne för så kände inte jag. Men sedan kläckte hon det förlösande "fast jag hade ju epidural". Och jag tänkte "JAHA, men det är ju en JÄVLA skillnad". Allvarligt talat...

• Sweetstreet63

Hahahaha!!! Frejis!!!

Jordgubbar med dryck fick nu plötsligt en ny innebörd...!!!

Men jag fattar nog inte det där med penséerna...?

• Sweetstreet63

MSW,
    näe den där gendertesten tyckte jag mest var en lustig grej!
    Jag var tvungen att kolla vad de egentlgien kollar. Alltså hur den fungerar. Man är ju nyfiken på sådant forskare som man är....

Men deras hemsida sa inte så mycket.
    Bara att de patenterat ngt som ska ge färgutslag i urinen beroende på om det är tjej eller kille. Hm? Jag udnrar vad deras patenterade lösning "känner av" i urinet?????

Tycker dock det är lite kul att folk verklgien har kommit på att göra ett sådant test!!!

• muggles

Aha, doppa jordgubbarna i sperma då eller? Istället för choklad liksom. Vit choklad då. Urk på burk

Sweetan! Hur mår juvret???

• muggles

JAg är också jättenyfiken. Är det inte bara båg då? Kan det verkligen finnas dna i mammans urin? Måste man inte in i livmodern och ta prov?

• Lapinette

Nej, jag är nog lite trög jag med. Penséerna hade väl med snön att göra?! Hmmm....???!!

Har precis berättat för min mamma om vårt misslyckade IVF försök. Hon har sjuttsingen mer hopp än någon annan i min närhet...eller så är hon bara "dum" som inte kan inse att vi troligen aldrig kommer att få barn.

• muggles

Lappis: ni kan ju vara ett av de där paren som får barn men som det tar 3-4 år för. Men det är ju det som är så frustrerande när man kämpar att man inte vet om det kommer att funka. Jag tror fortfarande att du var gravid den gången när tanten var 5 dagar sen. Du är ju som en klocka annars, men just den gången var hon sen. Lite synd att du inte hann testa så att du hade vetat att du kan bli gravid åtminstone.

Tänkte på Sweetans problem - det är inget liknande hos dig? Har de undersökt det? Just iom det här med svårigheten att det fäster.

• Lapinette

Min livmoder är något hjärtformad vilket kan vara ett problem men den är inte så mycket att det är det...enligt min läkare. De kollar form och sådant när man gör den där härliga röntgen.

• Sweetstreet63

Mugglan,
    jodå juvret växer på det med...

Ja det där med könstestet fattar jag verkligen iten alls. Hm, jag skulle bra gäran vilja veta hur det fungerar.

• Sweetstreet63

Å Lappis!
    Jag tror som din mamma!!! Att det kommer fungera för er så småningom!

Hjärtformad livmoder låter så sött.

Svar på tråden Barnkarusellen