• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Sweetstreet63

Shit!!!!
    Ni är gaaaaaalna här inne!!!!!
    Tog mig sjukt lång tid att läsa ikapp!
    Men vilken läsning!!!!!

Nenne-skrutt!!!!! Ska bli såååååå kul att träffa dig när ni kommer hit! Oktober är bra månad!!!! Då är det fota varmt och fint men inte sådär sjukt varmt o fuktigt som sommaren.
    jag älsakr faktsitk hösten här!!!! Ända in i november har vädret ofta varit fint! Typ 15-20 grader och ofta sol.

Lappis!!!!
    STOR KRAM gumman! Blev återigen skitförbannad!!!! Hoppades in i det sista att det inte skulle skulle sätta igång och störtblöda. FAN!
    Jag hittar inga ord....

Gosnosen,
    härligt! 4 blåsor oich 4 på gång1 Lovar gott!

Ang smaken så ja...
    jag vet inte. Tycker varken det smakar gott eller illa?
    Lite salt kanske??
    Hm????

FruLLis!
    KRYA PÅ DIG GUMMAN!!!!!!!
    Inte skoj när hela familjen är sjuk!!!!

Snartis,
    haha! Kan se Kickn spralla omkring!

MrsB,
    lät som en sjukt jobbig dag du hade! Och nu böter på detta! Blä!!! Ibland är det inte så skoj...
    Men hoppas att det blir bättre, och det låter ändå bra att Max försöker nu. Några missöden på vägen får man nog räkna med, men att viljan finns är ju guld värt!

Piggelin!
    Hm inte äta jordgubbar pga allergi. Låter tråkigt. Kan du äta saker "md jordgubbar i", typ jordgubbstårta? Eller får du utslag av även några få bär??

Tinga,
    jag har också problem med stop i rören!!!
    Inte så skoj faktiskt. Försöker äta linfrö på yoghurten varje morgon. Och äter ngt som jag kpt på "aptoeket" här som hetetr caloace och som min gyn rekommenderade. Det hjälper faktiskt något. Är inget laxerande utan mer något som sak "bulka" upp i rören så det blir lite smidigare passage... ursäkta detaljerna...
    Jag försöker också med kiwi och päron. Men det är ämdå så olika dagsform tycker jag....
    Jaja, man kan ju alltid försöka se det positivt och tänka att man får öva att krysta i flera månader innan det är dags...!

• Sweetstreet63

AM,
    känns det bättre nu gumman?
    Såg i bloggen att det inte var den bsäta av dagar...
    Kram!

• viktualia

Jordgubbsallergi - har jag haft men det gick över till skillnad från en massa annan allergi...

MEN jag har ett tips: Lägg jordgubbarna i frysen och låt dem ligga över natten. Ta sedan ut dem, tina och testa om ni fortfarande får allergiska reaktioner av dem! För många jordgubbsallergiska så försvinner det farliga ämnet om jordgubbarna varit frysta!
    Värt ett försök kanske?!?!

• Sweetstreet63

Å Vickan, jag är itne allergisk mot jordgubbar som tur är.
    Men förhoppnignsvi´s kan det fungera på Piggis som ju var allergisk.

• MSW

Jisses vilka babbelbyxor ni är!!!!

Lappis: Håller med i Nennes "fina" sång!

Gosnosen: Skönt att det såg bättre ut än sist(väl?)..! Och håller med vem det nu var som skrev det, att det behöver lite ivf-positivism nu!!

Ang smak: så får jag kväljningar bara av lukten!!

Gendertestetgrejen: Knäppt?! (Läste inte så noga) Läser det av typ om man har mycket manligt hormon eller hur skulle det kunna funka?!
    OKey att man är lite nyfiken (eller åtminstone undrar man juh) på vad det är.. Men skulle nog inte beställa ett sånt iaf.. Och inte lita på det heller..

• BrudSommar2006

Jag har höga förväntningar på nattens sömn för mycket värre än igår kan det inte bli, jag tänkte att jag inte skulle låta henne amma innan två men jag gav upp vid ett, då hade hon skrikit sedan nio mer eller mindre i ett sträck och jag orkade inte längre. I morgon kommer hantverkarna vid kvart i sju så det blir till att gå upp tidigt, det är trist i fall att Iris nu skulle sova någon liten stund längre att man ändå måste upp så tidigt.

• Frejis

Iiiiiih ni var ju helt galna igår! Skoj

Frullan, krya på dig!

Cicci - jag hoppas i alla fall på en rapport om sådär tio dagar om mensen kom eller inte

Gosnosen - grattis till det fina UL:et! Hoppas att ÄP resulterar i minst lika många ägg som sedan blir toppembryo!

Brudsommar - det långa sprayandet beror endast på vår resa i maj. Om trötthet är ett av symptomen som man får tror jag inte att jag kan känna mig så mycket tröttare, känner mig helt död när jag kommer hem redan nu. Det vore bra med en motsatt effekt, får se vilken häxa jag kommer att förvandlas till snart

Nenne - skönt med en resa till NYC! Vi försöker få ihop en resa till Italien i augusti. Skönt med semester

Det kändes att jag har mycket mer att kommentera, men har glömt bort hälften. Appropå det här med smaken och jordgubbarna, det går ju ihop och sedan kan man rulla runt bland penséer

Svar på tråden Barnkarusellen