• Jenniecarlsson

Många som tar lån?

Är lite nyfiken på om många tar lån för att ha råd med sitt drömbröllop? Har sett att vissa har en budget mellan 100.000:- och 150.000:- kr och jag kan för mitt liv inte förstå vart man får dessa pengar ifrån annars? Lite nyfiken bara...

• Svar på tråden Många som tar lån?
  • Pumpkin

Vi har en budget på 100000kr exkl resa och vi tar inga lån. Har helt normala jobb med normala löner, sparar 5000kr/månad i 1,5 år ungefär.

• jennysnartfru

Vi tar inga lån, min far står för bröllopet. vi betalar endast småsaker själva eller nja. M2B betalar sin frack, alla ringarna (3 st), halva bröllopsresa, brubuketten, corsage. Vi betalar båda till mottagningen vi ska hemma dagen efter bröllopet.

• KIKKIHOLMBLAD

Vi tar inget lån utan mina föräldrar betalar främsta delen och sedan lägger mina svärföräldrar & vi till resten.

Vet inte exakt vad det kommer kosta men tippar på ca 100'-150'000:-

• Akvavit

Vi tar inget lån. Hade en del sparat, resten tar vi allt eftersom, vi har väl "normala" löner, möjligtvis mot den högre delen av "normal". Håller även på att renovera huset, men just nu ligger det ganska nere så vi kan lägga mer just nu på bröllopet...
    Kommer hamna i slutänden på strax över 100k skulle jag tro.

• varanusX

Vi blev tillsammans i dec 2006, förlovade oss i jan 2007, bokade kyrka till 15/9-07. Ingen av oss jobbar heltid och vi ville verkligen gifta oss innan hösten kom. så vi köpte kläder och ting allteftersom och ett litet på 6000 kr till ringen, det tyckte jag kändes legitimt för att få den ring som jag ska leva med resten av livet.

Jag KAN inte vara den enda som tagit ett litet lån för att göra min bröllopsdag en liten gnutta finare!!?

• SacredHeart

Vi har tagit lån för att ha råd med bil, bröllop mm Så får vi det bröllop vi vill ha.

• Tessa P

Vi kommer nog behöva ta lån.
    Vi har inte börjar spara ännu (eftersom han inte har friat ännu....)men kommer def gifta oss inom ett år efter förlovningen. Det ger oss alltså ett år att spara på.

Vi har normala inkomster men har en hund som kostar en hel del + dyrt boende så vi kommer tyvärr inte kunna spara särskilt mkt. Och även om jag har bestämt att vi ska ha ett budgetbröllop så långt det går så kommer våra sparande pengar nog inte ens räcka till det vilket kommer leda till att vi behöver ta lån.

Dock hoppas jag att våra föräldrar kommer erbjuda sig att bidra lite, då kanske man inte behöver ta så stort lån. Men det blir absolut inte 100 000-bröllop här inte!
    Lägger hellre pengar på bröllopsresa + lever bra resten av vårt liv än betalar av ett lån resten av livet.

• SacredHeart

Vi tänker även be om pengar istället för presenter

• Snart fru Nilsson

Vi ska ha kuvertavgift på bröllopet, ej presenter alltså.

• Soon to be wed

Nej inga lån för oss, känns inte riktigt rätt att låna till ett bröllop tycker vi

Svar på tråden Många som tar lån?