• Miss Blue

Bröllopsbonanza tv4+ ikväll - dags igen...

Kan väl hoppas att programmet blir bättre...
    Jag måste ju se iaf (även om jag tyckte det var sådär 1:a programmet)....är väl nyfiken till naturen?!?!?!?

• Svar på tråden Bröllopsbonanza tv4+ ikväll - dags igen...
  • Miss Blue

med fake menar jag oäkta (plast)

• 20080802

Tack!

Undrar om man kan köpa något material som häftar fast själv så att det är lättare att flytta runt medan man planerar...

• Lajsan
    lillamaa skrev 2008-01-17 08:24:28 följande:
    går det repris?
    på lördag 19 jan, vet tyvärr ingen tid
  • bridesilly

Hm tja programmet är lite kort och som någon sa lite amatörmässigt. Men trots det kommer jag nog fortsätta titta bara för att det är ett svenskt program

• 080513 2

HOn häftade tyget på baksidan, papperslapparna hade nålar.

• Miss Blue

Det var väl så jag skrev....

Sugarbaker skrev 2008-01-17 19:20:07 följande:
    HOn häftade tyget på baksidan, papperslapparna hade nålar.
  • LaSvala

Jag tror att programmet vill nå ut till en målgrupp som kanske ännu inte kommit så långt i planeringen som de flesta härinne har. Kanske de som ännu inte ens bestämt sig för att faktiskt gifta sig.

Förutom att det - liksom det mesta när det gäller info om bröllopsplanering - är väldigt könsstereotypt och inriktat på att tjejen är det viktiga i ett bröllop, så tycker jag att det är helt okej, för jag antar att det är ett lågbudgetprogram. Annars hade de säkert kört det i TV4 istället.

Angående brudparen tycker jag det är kul att det blir en röd tråd. Programmet skulle ju lätt kunnat upplevas ännu mer lösryckt om man inte fick följa något från början till slut. Bara en massa tips tycker jag passar bättre i andra forum ( tex här inne), men att få följa med någon i situationer, mer dokumentärt, passar ju så otroligt bra i rörliga bilder.

Sen kan man ju diskutera längd, utförande osv. Men det är ju en resursfråga. :)

• jelikr

Med plyschtyg kan man faktiskt köpa flano och sätta på baksidan (som flanosagor på förskolan).
    Då blir det ännu lättare att flytta runt.
    Sen skulle jag nog ta nålar oxå när allt är spikat så säkert inte nån ramlar ner sen....

• lillaj

Vi hade spelat in sista avsnittet och kollade på det förut och så dåligt var det inte, bättre än första avsnittet tycker jag.

Anslagstavlan för bordplacering var smart för säkerligen kommer man behöva flytta om eller ta bort folk som inte kommer så det är ju smart! En anslagstavla har jag dessutom hemma så det är bara att laga rätt på lite tyg och nålar med pärlor!

• 20080802

jelikr: Vet du var man får tag på flano och om det är dyrt? Kan man använda det direkt eller måste man hålla på att klistra det på varenda namnlapp???

Svar på tråden Bröllopsbonanza tv4+ ikväll - dags igen...