• Lilla Puh78

Juni 2008 Del 3

Såg att ni noterat att tråden snart tar slut. Så här kommer nästa. Mindre än 6 månader kvar...

Hur långt har alla hunnit? Vem har köpt klänning? Vem har smält ner guld till ringar? Och framförallt, vem gifter sig när? Det och mycket annat i förra tråden...

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2556081-52.html

• Svar på tråden Juni 2008 Del 3
  • Monken

Jo, sant det gjorde jag. Jga frågade om musik på cd spelare och fick en mailadress till kantorn som jag skrev nyss till och frågade. Ville bara inte lägga ut det på nätet

• misstrixie

Ah okej, tänkte bara så att de svarade något och inte ignorerade! Låter ju bra, berätta gärna sen vad kantorn svarade...

• Monken

Absolut!!!

Idag har jag och mamma varit runt på stan och letat efter kläder till henne på bröllopet. Vi har haft en jättemysig dag med en lunchpaus i mitten!

• misstrixie

Åh vad härligt! Hittade ni något fint?

Min stackars mamma har börjat bli nervös över vad hon ska ha på sig. Hon påstår att hon känner sig obekväm i kjol/klänning för att hon har "tjocka vader", fast det har hon inte... M2b:s mamma ska troligen ha folkdräkt så hon slipper ju klädpaniken.

• Monken

Ja, hon bestämde sig nog för att köpa en jättefin kjol med tillhörande kofta och ha ett linne under. Jag vill att hon ska ha något hon känner sig bekväm i och kan använda många ggr.

• misstrixie

Låter fint, vad roligt att hon hittade något. Ja eller hur, man vill ju inte att de ska lägga dyra pengar på något de inte trivs i som sen efter bröllopet bara kommer att hänga i garderoben! Jag sa till mamma att hon gärna får ha några snygga långbyxor om hon vill, men nej det ville hon inte heller... Så vi får väl se vad det blir.

• Monken
    Inte kjol... inte klänning... inte byxor... Hmm. Vad finns det kvar?

Skämt åsido, en snygg buxdress är ju aldrig fel heller!
  • misstrixie

Har börjat öva lite på en överraskningssång till m2b. Första tanken var att jag skulle sjunga något i kyrkan, men... ehh, nej. Det finns gränser för vad mina klena nerver klarar av. Dessutom passar låten inte så bra på dagtid i en kyrka, så jag kommer nog köra den på festen i stället. Denna är jag sugen på att framföra:

Kan det bli bra? Jag tycker inte den är för sockersöt så att det blir sliskigt, men det kan ju vara kul att höra någon annans åsikt...

• Monken

Ååå, den är såå bra! Jag skulle aldrig klara av att vare sig komma ihåg text, hålla ton eller kunna sjunga utan att gråta. Har nog tänkt tanken, men kommit fram till att det inte alls skulle funka.

Vi har börjat lite smått på en låtlista till festen, det är mysigt att gå igenom all musik och ta ut de bästa!!!

• misstrixie

Vad roligt att du också gillar den!

Mjo, finns ju en betydlig risk för lipande där också... men med lite champagnekurage så får det gå!

Jaa, välja musik är så kul. Som jag nyss skrev i en annan tråd så har vi redan en massa bra musik nedsparad sedan en tidigare bröllopsfest, men den samlingen ska kompletteras lite. Längtar redan nu efter att få dansa!

Svar på tråden Juni 2008 Del 3