• Pumpkin

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Englali

Hahaha... Andreas är ju 176-177cm där någonstans. Men har längre överkropp än ben. Föreställ er honom i frockcoat!?! *asg* Vet ju bara hur han vantrivts när han hade en vinterjacka som var av lite längre modell.

• Anja 19 juli 2008

Pumpkin

skönt att du säger så för jag försöker verkligen motivera mig själv att det inte ska bli så att vi hyr, för det gör ju att daniel inte får en ny kostym på köpet *asg*

Åhhh så skönt det känns att ha gjort så många inbjudningskort idag! Pust!

måste köpa mer vellum och band och brads, de tog alla slut tyvärr... så det blir en tur t panduro på måndag!

sen måste jag köpa papper t infoblad, vigselprogram o festprogram...

Har ägnat kvällen åt att göra en helt komplett lista med alla adresser till de inbjudna så att det bara är att skriva ut på kuverten sen Skönt!

• Anja 19 juli 2008

Englali

hihi jaaa exakt... det blir nog inte så snyggt eller hur!!!

Daniel har inte lång överkropp utan är nog väldigt "genomsnittlig" men det hade nog ändå sett ganska tokigt ut. Dock slår jag det inte helt ifrån mig. Vill SE HONOM i frockcoat innan jag gör det. För frockcoat eller jaquette (som jag nästan tycker är ännu snyggare) är ju helt klart mer högtidligt även en snygg kostym är SUPERSNYGGT!

• Anja 19 juli 2008

Och pumpkin

inte kommer någon tänka på att Lasse ej följer färgtemat!

Kan han inte ha ett coursage i brunt och rosa?? och en rosa näsduk i fickan på frockcoaten? En rosa sidennäsduk med bruna prickar på

Har du inga bilder... Vill jättegärna se! Brokadmönster på coaten kan va såååå snyggt! Är sååå nyfiken ju!

• Anja 19 juli 2008

Englali

vad kuuuul... Vad ska du göra i Malmö???? Jag tror att jag är ledig på söndag!

• Pumpkin
    Anja: Jodå, han ska ha en coursage som går i rosa och brunt, eller i alla fall rosa. Kommer bli sååå fint så Ska leta reda på en bild på coaten, den är riktigt snygg tycker jag, och vilken passform! Ojojoj säger jag bara

Jag måste också köpa papper till festprogram och vigselprogram, dock inte samma som inbjudningarna. Måste ha något som tål att öppnas och stängas hela tiden.

Englali: Ja men dåså, då är ni ju överens
  • Anja 19 juli 2008

Jaaaaa men skynda dig då Pumpkin vill se nuuuu...

har du bilder på den med Lasse i den så att säga

• Anja 19 juli 2008

Vad tänker du ha för typ av papper t vigsel o festprogrammen då Pumpkin?? Det pappret ni hade t inbjudningskorten såg ju väldigt slitstarkt ut? Det där m bruna m metallicglans menar jag. Det såg ju hur kraftigt ut som helst. Var det inte det?

Eller behöver man ÄNNU kraftigare papper?

• Englali

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-03-01 20:30:55 följande:

Englalivad kuuuul... Vad ska du göra i Malmö???? Jag tror att jag är ledig på söndag!
    Jag har inte hellr helt gett upp ang. Andreas. Vi får ta en dag och åka o prova ordentligt känner jag.

Andreas ska tydligen ha någon monter på Leva/Bo mässan som ska vara där. Så jag funderar på om jag ska åka med honom ner på söndagen...
  • Pumpkin

Det ÄR kraftigt, men samtidigt väldigt skört. När man öppnar, stänger, öppnar och stänger inbjudningskorten så spricker gärna papperet i "ryggen" så att säga. Det är som att det är ett hårt skal utanpå papperet som spricker, om du förstår hur jag menar? Vårt provkort (som vi inte varit försiktiga alls med) är ganska så upptrasat i ryggen nu. Till fest- och vigselprogram blir det nog "vanligt" papper i brunt tror jag, det är slitstarkare när det gäller sånt.

Inga bilder på Lasse i den, tyvärr.

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.