• Pumpkin

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Pumpkin

Trist med svärmor (eller ska vi säga svÅrmor?) Englali! Men strunta i henne, gör det NI vill. Det kommer bli bra.

• Alvaereva
    Englali skrev 2008-03-01 19:24:27 följande:
    Hej på dig! Hur går det med mammalivet? Hur mår lill-tjejjan?
    hej! allt är bra här, fast lillan har influensan och har plockar fram monstret i sig... vilken röst!
    hnner typ aldrig vara här inne längre så jag har noll koll på hur ni alla har det.

kort uppdatering kanske?

för egen del köptes all alkohol hem från tyskland igår. inbjudningskorten görs klara nästa vecka. under all denna tid vi inte har så har vi dessutom gått och köpt en ny lägenhet, jag jobbar extra och så försöker jag hinna med sång med massa bebisar, bebismassage och inte att förglömma; jag promenerar 2h per dag för att komma i form... phu, fullt upp med andra ord.
  • Alvaereva

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2008-03-01 19:31:23 följande:

Alva: Brudgummen inne i Sthlm! www.brudgummen.seVad är det för lägenhet ni köpt? Var - tyckte det såg ut som typ Davidsgatan eller nånstans i Västergård? Hur stor? När flyttar ni? Berätta aaallt!
    det var på davidsgatan ligger i mariekäll! 78kvm, flyttar 1 maj, eller tidigare beroende på när vår köpare flyttar in. idag har vi kollar mosaik, färger och tapeter. ska göra om överallt förutom hall och badrum
  • Englali

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2008-03-01 19:32:29 följande:

Trist med svärmor (eller ska vi säga svÅrmor?) Englali! Men strunta i henne, gör det NI vill. Det kommer bli bra.
    Hahaha den var perfekt! Ja, jag blir såååå le! Grrr!!!
    Det är ju ett toppenpris ni har fått på Lasses kläder. Det här ska undersökas närmare. Vet ni om det finns vanliga lite snyggare kostymer att hyra också?

Alvaereva: Låter som du/ni har fullt upp. Vad är det för lägenhet i köpt då? Nu bli jag supernyfiken. Bilder??
  • Pumpkin
    Alva: Tänk så bra lokalsinne jag har Vi var ju också och tittade på en lägenhet på Davidsgatan innan vi köpte den här, därför kände jag igen området
    Kul att ni köpt nytt i alla fall, kan tänka mig att ni behöver utrymmet nu!

Här rullar allt på med planeringen. Inbjudningskorten (finns bild i galleriet) läggs på lådan till veckan, idag köpte vi kuverten

Englali: Det beror nog på var man kollar, men ofta finns kostymer att hyra också!
  • Englali

Alvaereva: Det ser ju jättefint ut! Fina golv o så... och badrummet ser toppenfräscht ut. Så härligt!!
    Hur bor ni nu då, är det mkt mindre eller?

Våra bröllopplaner rullar på som innan. Ska på bröllopsmässa i morgon, inbjudningarna ska på lådan denna veckan förhoppningsvis. Finns bilder i mitt galleri på våra inbjudnigskort. Vigselringen strular, men vi har ju ett tag på oss att lösa det...

Pumpkin: Ok jag får kolla upp det. Han har ju grå och svarta kostymer, men det känns sååå mkt "jobb". Han behöver inte ytterligare ne kostym, så det kanske kunde vara trevligt att hyra en lite snyggare som han inte använt vid massa andra tillfällen... eller är jag oerhört kräsen nu!?!

• Pumpkin

Englali: Man får vara kräsen! Men det är klart att det inte är så kul att se precis likadan ut som på jobbet... Å andra sidan kan man lätt piffa upp en kostym med väst och plastrong - riktigt snyggt!

• Alvaereva

englali:
    vi bor i en liten etta på 36½kvm nu! så vi kommer få riktigt mycket större där borta
    jobbigt med vigselringen, men som sagt, det hinner såklart ordna sej tills det är dags.

jag ska på bröllop bara två helger innan mitt eget bröllop - i samma kyrka! min kusin gifter sej nämligen då. måste hitta en klänning! vart hittar jag en som passar med klädkoden mörk kostym, men som ändå är till ett överkomligt pris?

• Anja 19 juli 2008

Hej och hallå

KKC

MEGAgrattis... låter helt underbart och superromantiskt! Så härligt att ni fick en så perfekt kväll

Alvaereva

Vad kul m ny lägenhet!! Har kollat alla bilder Blir super!! Och så söt hon är er lilla Elise

Pumpkin

Sååå det blev frockcoat ändå? Hur kom det sig att ni ändrade er? Såg det snyggare ut på Lasse

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.