• Pumpkin

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Englali

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-03-01 23:22:21 följande:

Usch jaalltså nu fick jag panik för nu när vi räknade igenom vad det kostade m spriten och det blev 15.000 kr!!!Vi MÅSTE alltså kapa ner det typ 5.000 för jag har lagt 10.000 i budgeten!
    Men shit Anja! 15´000!!! En kompis till mig gifte sig i somras. De hade 64 gäster och handlade allt som allt för 7000 i Tyskland och det räckte gott o väl.

Vi ska ju då inte ha så mkt sprit. Utan vi satsar på röda o vita viner, öl, cider och mousserande. Det där med spriten... nja, det har vi bestämt oss att det får vara. Givetvis avec till tårtan o kaffet men till festen sen känns det mest överflödigt.
  • Flamora

Anja: Allt är inte jättebilligt i Tyskland. Men ett tips är att åka in i Burg och gå på Aldi, Lidl och Calles. Jag vet att det på Lidl brukar finnas bubbel som påminner om Asti i smaken och bara kostar ca 8 kr per flaska. Det är verkligen ett helt ok mousserande vin. Om man är villig att köpa "kopior" så kan det bli mycket billigare. Typ , istället för Jägermeister köper man Mümmelmann, som kostar ca 50kr.

På Calles är det ibland lite billigare än på Bordershop.

• 20080614

Har faktiskt för typ första gången i mitt liv, börjat ta hand om mitt hår lite! Känner mig riktigt duktig Det brukar inte blir så lätt slitet, men nu innan jag klippte mig sist var det inte kul på något sätt. Har bokat in klipptid typ 3 veckor innan bröllopet i samband med provhår, hoppas det blir ganska lagom. Vad tror du?

Våra inbjudningskort är utskickade och temat från dem tänker jag ska komma igen i dukning och andra pappersgrejer på bröllopet. Vet bara inte riktigt ännu hur.. Har iaf sytt 100 organzapåsar i brun-guldskiftand organza som vi nog ska ha ris i till kyrkan. Måste nog ta tag i det här med dukningen snart. Skulle bara vilja träffa vår florist så jag kunde få lite koll på vad blommor och sånt kostar.

Låter som engångskamrorna kommer bli riktigt snygga!!

• Englali

20080614: Vad har ni för tema då? Färger och så?
    Ja kamerorna blir bra. Lite pilligt bara o sitta o skära ut allt! Men det går... jag har ju några månader på mig än iaf

Det blir säkert bra med en klippning då. Jag har inte planerat in det där ännu. Har ju precis bestämt mig för vem som ska få göra frisyren och hon sa att jag fick säga till om en dag när jag vill testa lite så vi kan komma fram till något jag gillar. Kommer säkerligen göra flera tester fram till bröllopet om jag känner mig rätt

• 20080614

Brunt och rosa är färgerna, lite guld detaljer och lite prickigt också! Lite 50-tals retrokänsla, fast jag vill gärna ha in ganska mycket romantik också, typ rosa blommor (fast antagligen inte rosor) Finns iaf bild på våra inbjudningskort på vår weddingannoucersida, 20080614.weddingann... om du vill titta!

Åh, önskar jag kunde får göra flera provuppsättningar också.. skulle vara skönt! men det blir nog inte så för mig tyvärr. Är det en arbetskamrat till dig som gör ditt hår?

Nä, nu ska jag sova tror jag! Ses nog imorgon igen! Godnatt och sov gott

• Anja 19 juli 2008

var ligger Burg... söker på internet och google earth och det ser ju ut som de ligger typ MITT I Tyskland!!!

Så långt vill man ju ej åka! Det tjänar man ju inte så mkt på!

Eller är det ett så pass litet burg att det ej finns på kartan?

• Englali
    20080614 skrev 2008-03-01 23:38:54 följande:
    Brunt och rosa är färgerna, lite guld detaljer och lite prickigt också! Lite 50-tals retrokänsla, fast jag vill gärna ha in ganska mycket romantik också, typ rosa blommor (fast antagligen inte rosor) Finns iaf bild på våra inbjudningskort på vår weddingannoucersida, 20080614.weddingann... om du vill titta!Åh, önskar jag kunde får göra flera provuppsättningar också.. skulle vara skönt! men det blir nog inte så för mig tyvärr. Är det en arbetskamrat till dig som gör ditt hår?Nä, nu ska jag sova tror jag! Ses nog imorgon igen! Godnatt och sov gott
    Jag ska gå in o kika! Låter jättefint!

Japp det är en kollega till mig. Den tjejen som står mig närmast på jobbet blev det, jag gick på magkänslan när jag valde.
    Haha, det där med provuppsättningar. Jag säger ju helt emot mig själv egentligen för jag rekomenderar ju inte att man ska göra det. Visst en konsultation och sedan lite slarvigt test sådär... men det är lätt o säga till andra. Själv känner jag att jag verkligen vill testa flera olika innan jag bestämmer mig. Stackars, stackars Pernilla.. (hon som ska göra det)

Sov så gott förresten!!

Anja: Somnade du eller??
  • Englali

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-03-01 23:42:45 följande:

var ligger Burg... söker på internet och google earth och det ser ju ut som de ligger typ MITT I Tyskland!!!Så långt vill man ju ej åka! Det tjänar man ju inte så mkt på!Eller är det ett så pass litet burg att det ej finns på kartan?
    Jag vet faktiskt inte. Men du har ju rätt i det du skriver... ska du åka ner geon halva Tyksland så kan du ju lika gärna köpa den dyrare alkoholen om du tänker på bensinkostnaden...
  • Flamora

Om man kör förbi bordershop och på motorvägen, så är det första avfarten. Inte alls långt. Max 10 min att köra.

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-03-01 23:42:45 följande:

var ligger Burg... söker på internet och google earth och det ser ju ut som de ligger typ MITT I Tyskland!!!Så långt vill man ju ej åka! Det tjänar man ju inte så mkt på!Eller är det ett så pass litet burg att det ej finns på kartan?
  • Englali

Vart kollar ni på alla priser? På vilka sidor på nätet? Lite tips tack!!

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.