• Pumpkin

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Pumpkin

Ja, det tycker jag faktiskt. Man ska lyssna på kroppen när den vill sova och man har möjlighet att göra det... *Kloka ord så här på kvällskvisten*

• Pumpkin

Inte tråkigt att spara håret, men imorse blev jag helt galen på min lugg! Den såg så konstig ut så jag tog saxen och skulle fixa till det (brukar göra det eftersom luggen växer så fort) men då blev det ÄNNU värre - nu ser jag ju jättekonstig ut Tur det växer ut fort

• Englali

Ajabaja Pumpkin, INTE klippa luggen själv, det blir sällan bra tyvärr.

Jag har ju så grymt tjockt hår så det är väl därför jag tycker det är lite jobbigt.
    Haha, jag hade verkligen mina arbetssaxar hemma och stod med en av dem i handen. Tänkte bara klippa in lite mer frisyr vid ansiktet, men så tog jag mitt förnuft till fånga
    Jag vet ju inte riktigt hur långt det behöver bli heller... i och med att det är så tjockt så behöver det inte bli för långt för då blir frisyren omöjlig.

Har du funderat något mer på din frisyr Pumpkin??

• Pumpkin

Men jag kan inte låta bli Har varken råd eller tid att springa till frisören en gång i månaden bara för att luggen växer som ogräs liksom Har till och med funderat på att klippa rak lugg själv, men än så länge har jag lagt band på mig

Funderat och funderat, jo, det har jag väl. Men jag vet inte om jag blir klokare för det Har snart gått igenom alla hårbilder på www.projectwedding.com och sparat dom jag tycker om i en mapp på datorn. Så får vi se sen.

Nej, nu MÅSTE jag göra mig klar för sängen. Ska testa removerpads för ögonen som jag köpte idag, hoppas de funkar bra

Hoppas ni får det bra på mässan imorgon Englali, vi vill höra detaljer sen!

Godnatt och sov så gott tjejer!

• Englali

Jag lovar! Tänkte jag skulle ta med kameran och kanske fota lite om man får!

Sov så gott! Jag hänger väl kvar här en liten stund till så får vi se om någon gör mig sällskap!

Natti natti!

• Anja 19 juli 2008

hallåååå

shit så svårt det är det här m spriten...

vi har suttit å kollat hemsidor nu, i tyskland!

Någon som har nåt hett tips! För vi tycker då rakt inte att det är så jä..la billigt!

Asti cinzano t.ex som jag gillar o tänkte ha som mingeldrink, den kostar ju bara 5 kr mindre än på systemet!!!

• 20080614

Englali: Superfina inbjudningskort! Vilket snyggt papper/tapet (?) på insidan också. Ska ni använda det till något mer, typ dukning eller placeringskort eller så?

Åh, har också lite panik på att håret är på utväxt. Har börjat fundera på om jag kanske vill ha lugg på bröllopet också. Den är på utväxt just nu för att gå att sätta upp, men just nu vet jag verkligen hur jag vill ha det. Bäst är väl att fortsätta spara tänker jag och klippa mig precis innan i sånt fall. Vore ju synd om jag klippte mig nu och ångrade mig sen ingen..

Måste spana igenom hårbilderna någon dag jag också!

• Englali

Anja: Jag har verkligen inga tips. Tycker också det där är supersvårt så jag känner att jag bara skjuter det framför mig tyvärr... Tänker nog ta mina föräldrar till hjälp vad det gäller det där. De har haft en del stora fester (min student ex. med 45 pers.) så de kan räkna bättre. Plus att det har bott i Tyskland så de får hjälpa till med inhandlingen. Vi kommer maila ner en beställningslista på det vi ska ha så det är packat och klart när vi kommer.

20080614: Tack så mkt! Pappret i inbjudningarna kommer vara med på lite olika ställen i bröllopet. Den ljusblåa väven på utsidan kommer även vara på utsidan av vigsel- och festrpgoram. Det mönstrade pappret har jag gjort mallar av till engångskamerorna som ska stå på borden, så de smälter in lite bättre. Hur gör ni med inbjudningskorten?

Vad det gäller håert så skulle jag nog tipsa dig om att sköta om det och iaf toppa igenom det emellanåt, så det inte är så slitet när det är dags. Ska du ha en hel uppsättning är det bra om håret inte är alldeles nyklippt på bröllopsdagen, då det är enklare att göra en frisyr där topparna är lite "slitna". Ett nyklippt hår blir ju gärna väldigt glatt. Ett litet tips bara!

• Anja 19 juli 2008

Usch ja

alltså nu fick jag panik för nu när vi räknade igenom vad det kostade m spriten och det blev 15.000 kr!!!

Vi MÅSTE alltså kapa ner det typ 5.000 för jag har lagt 10.000 i budgeten!

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.