• starfish

Hur har ni råd ?

Kanske låter som en knäpp fråga men jag undrar hur alla finanserar sina bröllop.
    Har ni undansparade pengar eller så?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-11 13:57
    Tack för alla svar och tips:)
    vi har tänkt börja spara vi med, kul att höra hur alla gör.
    Vi har båda redan lån, därför är ytterligare lån inget alternativ för oss, men min sambo har bra lön så det ska nog gå att spara en del:)

• Svar på tråden Hur har ni råd ?
  • Mi och Nez

Vi förlovade oss som studenter, tog exemen i sommras och fick båda bra jobb MEN fortsätter att leva som studenter (kanske aningen lyxigare) vilket gör att vi lätt kan sparar pengar. Det är nog svårare att börja spara när man är van vid att göra av med hela lönen...

• Karga81
    Bluebride skrev 2008-01-11 17:17:27 följande:
    vi får se vad som händer. Men man hoppas ju, båda vill så innerligt och borgligt är det inte tal om
    Kyrklig vigsel kostar inget, ni kan ju alltid vigas och ordna en brakfest på er ett-årsdag :)
    Om ni så inerligt vill gifta er.
  • Bride in England

Borgerligt ar ofta dyrare an i kyrkan

Bluebride skrev 2008-01-11 17:17:27 följande:
    vi får se vad som händer. Men man hoppas ju, båda vill så innerligt och borgligt är det inte tal om
  • Bluebride

ja, jag vet det. Men med tanke att det är vissa som åker 30 mil så känns det inte så kul. Får se vad vi gör, buffe och en lokal verkar inte bli så dyrt.
    bara min önskedröm som kostar och fotografen. Önskar man hade fler vänner som kunde saker, men det har inte jag

Karga81 skrev 2008-01-11 17:28:27 följande:
    Kyrklig vigsel kostar inget, ni kan ju alltid vigas och ordna en brakfest på er ett-årsdag :)Om ni så inerligt vill gifta er.
  • MissDoe

Bluebride

Har en kompis som gifte sig i somras.. kyrklig vigsel och fest med buffé, tårta och massa tilltugg. Deras budget var inte ens 20.000 och dom hade ca 85 gäster. Så ge inte upp! Man kan klara av att gifta sig för små pengar också!

• Bluebride

kan inte hon ge lite tips till oss.

MissDoe skrev 2008-01-15 15:59:34 följande:
    BluebrideHar en kompis som gifte sig i somras.. kyrklig vigsel och fest med buffé, tårta och massa tilltugg. Deras budget var inte ens 20.000 och dom hade ca 85 gäster. Så ge inte upp! Man kan klara av att gifta sig för små pengar också!
  • Fenixx

vi sparar varje månad och hittar vi saker som passar så köper vi det innan. vi har ingen möjlighet att spara mer än 1500kr i månaden pga av andra större utgifter just nu som tex. husbygge.

• Evitas

hejsan...

jag o min sambo. e Slösa oSlösa, ingen spara i vårt hem...

men vi ska gifta oss, o vi tänker lägga pengarna på oss själv. inte för att kunna betala middag till 50 pers.

va på ett bröllop, där man fick inbjudan. me ett konto att betala in 200 kr. för mat o dricka.
    klädslen va ljus. o dom önska sig inga presenter bara att folk närvaro.
    o de va ju billigt. hellt bröllops tjosan. o de kosta 200 per person. o de e ju mycket billigare än vad man köper en bröllopsgåva för.
    ett tipps till dig Bluebride.
    har för mig att dom själva lade ut knappt 3000 själva.

tycker att man aldrig ska glömma. bröllp e en dag, giftemål e ett liv...

o ja, jag vet att alla har en dröm om hur de ska va...
    men glöm aldrig att en fantasi inte oftast går att göra till verklighet...

• matildaochniklas

Vi sparar allt vi kan! Jag pluggar och har ju ingen superhög inkomst direkt. Men vi snålar för att kunna ha vårat drömbröllop. Vi tänker inte ta lån!

• Brud 080802

Hej Vi sparar och sen går min sambos föräldrar in med lite. jag har fått pengar efter mina föräldrar som vi kommer ha om det inte går ihop sig men det mästa sparar vi själva. Studerar båda två men med av extra jobb så går det.

Svar på tråden Hur har ni råd ?