• starfish

Hur har ni råd ?

Kanske låter som en knäpp fråga men jag undrar hur alla finanserar sina bröllop.
    Har ni undansparade pengar eller så?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-11 13:57
    Tack för alla svar och tips:)
    vi har tänkt börja spara vi med, kul att höra hur alla gör.
    Vi har båda redan lån, därför är ytterligare lån inget alternativ för oss, men min sambo har bra lön så det ska nog gå att spara en del:)

• Svar på tråden Hur har ni råd ?
  • tanjaochtomas2008

Får kvarskatt varje år.. så inget hopp där heller

grabbarna skrev 2008-01-10 23:14:23 följande:
    som mig då jag får inte ens ut 10 000/mån suck men vi sprider ut kostander lite pö om pö och sedan kommer skattepengarna gå till det också....
  • Englali

Vi jobbar som galningar haha... nej men vi tänker oss för lite, dock inte så att vi inte unnar oss något.
    Sedan jobbar min blivande man som DJ på nattklubbar om helgerna (vid sidan om jobbet som regionschef på "en digitaltvoperatör" (vet inte om man får skriva företagsnamn och marknadsföra ) och det är absolut en härlig extrainkomst. Vi får offra en del helgkvällar ihop, men när man vet att det är för en begränsad tid framöver så går det bra.

• Krystal
    Undrar hur man kan spara 5-7000 kr i månaden... Avundsjuk Så mycket får vi aldrig över i månaden...
    Jag har samma undran, 10.000:- !! Det är långt över en hel månadslön för mig. Är glad om jag nu kan spara 500:- i månaden..
  • Sofiaa84

Vi kommer (förhoppningsvis) spara undan 5000 kr i mån, men då jobbar vi extra... Annars är det väl banklån, vad vet jag? Suck.. Bröllopet kommer gå på 50000 ung iallafall..

• Bluebride

vi kan inte spara något alls, då jag är arbetslös och räkningar äter upp resten av sambos pengar, vi har knappt råd till mat och soc ger inget hjälp och vi vill gärna gifta oss *snyft*

• AnneiLund

Ja hade ni frågat mig för några år sedan så hade jag nog nästan inte kunnat spara ngt alls...men nu är jag äldre, klar med utbildningen och har ett bra jobb. Jag vet verkligen hur det känns att inte ha så mkt pengar, så nu när det äntligen vänt vet jag att det finns hopp

• Fejs

Det är inte så många år sedan jag fick gå till soc så jag vet också hur det känns att inte ha pengar, kanske därför vi ocksåå kan snåla lite och spara minst 10 000 kr i mån, iaf så försöker vi. Nu är vi båda klara med utbildningarna och har bra jobb. Nästa vecka börjar min m2b att veckopendla och får traktamente och så så vi kanske kan klara bröllopet utan lån. Vore skönt. Är avundsjuk på alla som orkar lägga ner krut och göra trerätters själva eller känner folk som kan hjälpa, vi kommer köpa allt och inte stressa ihjäl oss, räcker med jobbet, och då kostar det därefter antar jag (800 kr/kuvert inkl. dryck till maten).

• Tooticki

Vi började lägga undan 10 000 kr/månad när vi flyttade ihop. När vi bestämde att vi skulle gifta oss så visste vi ju redan att vi inte skulle ha några problem att få råd med det eftersom vi redan ha sparade pegar och skulle fortsätta spara. Sedan i september är jag student och har valt bort att ta lån så nu sparar vi ca 2000 kr/månad.

• lillamaa

vi har intel heller så mkt penagar. men vi sparar så mkt vi kan.

försöker dra ner på kostnader för sjlva bröllopet. jag och syrran (tärnan) är båda duktiga på hår och smink så de sköter vi själva.
    gör min egen bukett och beställer klänning från kina. poff så har jag halverat min budget :D

• 666baby

Sparar ungefär hälften av våra inkomster (typ i undre kanten av medelstora löner) varje månad. Funkar sådär måste jag säga - just nu lever jag mest på hoppet att det kommer att gå ihop sig i slutet! Min mamma har betalt halva klänningen och kommer kanske skjuta till lite till men i stort sett betalar vi allt själva. Det är tufft - visste inte att allt skulle kosta så här mycket. Och då sparar vi ändå där vi kan - kommer ej betala för proffs att göra hår och smink och sånt, och min brudtärna fixar dekorationerna.

Svar på tråden Hur har ni råd ?