• starfish

Hur har ni råd ?

Kanske låter som en knäpp fråga men jag undrar hur alla finanserar sina bröllop.
    Har ni undansparade pengar eller så?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-11 13:57
    Tack för alla svar och tips:)
    vi har tänkt börja spara vi med, kul att höra hur alla gör.
    Vi har båda redan lån, därför är ytterligare lån inget alternativ för oss, men min sambo har bra lön så det ska nog gå att spara en del:)

• Svar på tråden Hur har ni råd ?
  • tanjaochtomas2008

Får kvarskatt varje år.. så inget hopp där heller

grabbarna skrev 2008-01-10 23:14:23 följande:
    som mig då jag får inte ens ut 10 000/mån suck men vi sprider ut kostander lite pö om pö och sedan kommer skattepengarna gå till det också....
  • Englali

Vi jobbar som galningar haha... nej men vi tänker oss för lite, dock inte så att vi inte unnar oss något.
    Sedan jobbar min blivande man som DJ på nattklubbar om helgerna (vid sidan om jobbet som regionschef på "en digitaltvoperatör" (vet inte om man får skriva företagsnamn och marknadsföra ) och det är absolut en härlig extrainkomst. Vi får offra en del helgkvällar ihop, men när man vet att det är för en begränsad tid framöver så går det bra.

• Krystal
    Undrar hur man kan spara 5-7000 kr i månaden... Avundsjuk Så mycket får vi aldrig över i månaden...
    Jag har samma undran, 10.000:- !! Det är långt över en hel månadslön för mig. Är glad om jag nu kan spara 500:- i månaden..
  • Sofiaa84

Vi kommer (förhoppningsvis) spara undan 5000 kr i mån, men då jobbar vi extra... Annars är det väl banklån, vad vet jag? Suck.. Bröllopet kommer gå på 50000 ung iallafall..

• Bluebride

vi kan inte spara något alls, då jag är arbetslös och räkningar äter upp resten av sambos pengar, vi har knappt råd till mat och soc ger inget hjälp och vi vill gärna gifta oss *snyft*

• AnneiLund