• mysifer

fler 2010?

är jag verkligen helt ensam om att planera bröllop 2010?

vet att jag är ute i god tid men det hade varit kul att hitta fler som går runt och dagdrömmer och samlar tips i väntan på att dra igång planeringen på riktigt längre fram.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-02 18:23
    tog mig friheten att lägga lista här så det är lättare att se den. om nån annan vill vara med är det bara att meddela så lägger jag till er.

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 08.05.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 4.09.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-04 08:19
    Tinzi, 26 år, Gbg 8.5.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-08 07:18
    här är den nya, uppdaterade listan

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 8.05.2010
    Tinzi, 26 år, Göteborg 8.5.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 31.07.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

• Svar på tråden fler 2010?
  • paradisfågel

Vad sägs om murgröna? Ha lite slingrande grönt i låt oss säga högra övre hörnet med två-tre blad? Ett lite större o sen ett-två lite mindre?

• FruHögstadius

paradisfågel- de var fina.

har också lekt lite men har inte blivit nöjd än, hade ju tänkt att köpa mina kort, men det skulle kosta 50 kronor styck för inbjudningskorten. det skulle bli 1000:- för våra. sedan be att få placeringskort mm, i samma stil. vill inte räkna ut vad det skulle kosta.

men jag har tid i helgen att göra ett prov på något kort, lägger ut de när jag är klar =)

• paradisfågel

Vilket program har du lekt i? Jisses, den där frågan lät ju lite smått löjlig.. Tur att innebörden inte är de

• ohlala

ja vi skall nog också fixa dem själv... men kommer lägga klart mest tid på inbjudan.
    Vp, fp och bp blir rätt enkla. jag skall ha en tavla med namnen på a la bröllopsbonanza bp, sen en liten enskild bp bricka vid var plats men bara ett fp vid varje bord, stående eller 4-5 stycken vid varje långbord. vp vid psalmböckerna skall vara super enkla + blombladspåsar skall tas samtidigt. dock så hade jag tänkt att jag skulle skriva på bp ex "Fanny - brudgummens syster. till höger om dig sitter Greg, brudens farbror och på din vänstra sida finner du Magnus, brudgummens barndomsvän " tror man får igång lite mer snack under middagen då och det är ju det som är meningen.

• FruHögstadius

ja, något i den stilen.
    hade tänkt att ha trollhassel på borden, skulle kunna ha något i den stilen och sedan hjärtan.

hmm,ska fundera på det där. Nu har jag något att tänka på i natt, haha

• paradisfågel

Jo det har du nog rätt i! Ett bra sätt att få igång lite samtal

• Fenixx

ja jag gillar också växter, mycket grönt främst. kommer ha murgröna på borden och murgröne-löv i smycke bla.

vet faktiskt inte vad för placeringskort vi ska göra...gärna något med naturinslag så. men blad flyger ju iväg så lätt om det kommer en vindpust.

eftersom vi är lite fantasy-nördar och vi vill få igång folket så förutom rolig fakta om gästerna i festbladet så funderar vi på att ha en tavla där man ser vart alla ska sitta och sen vid deras stolar ska det på placeringskortet stå deras namn fast deras hobbit-namn. allt för att få med mycket i temat hihi. lär dem skratta lite då en del namn är väldigt roliga.

• FruHögstadius

det låter som ett smart sätt, jag och min blivande har så olika släkt. Är så rädd att de inte ska bli knasigt med placeringen och så. men de är ju inte de som ska gifta sig med varandra.
    de står nog ut för vår skull.

jag brukar leka i photoshop, hehe..
    men jag hade nog tänkt att trycka mina saker för hand, med stämpel, om jag hittar någon bra, annars gör jag allt i datorn och skriver ut. men det blir nog så tråkigt.
    jag är nog ganska anpassningsbar. jag vet att jag vill ha eget tryck så då tar jag det, jag får hitta någon annan stämpel.
    skulle vilja ha "relif" effekt på mitt tryck.

• Fenixx

ja det är fint med stämpel!
    vi kommer nog ha hjärta med pil igenom som symbol.

• paradisfågel

haha de va smart me andra hobbitnamn fenixx!

fruhögstadius, kolla med panduro om de har något som du kan göra relief tryck me.. har för mig att jag läst nån tråd om att göra relief tryck själv.. kommer dock inte ihåg vilken..

Svar på tråden fler 2010?