• mysifer

fler 2010?

är jag verkligen helt ensam om att planera bröllop 2010?

vet att jag är ute i god tid men det hade varit kul att hitta fler som går runt och dagdrömmer och samlar tips i väntan på att dra igång planeringen på riktigt längre fram.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-02 18:23
    tog mig friheten att lägga lista här så det är lättare att se den. om nån annan vill vara med är det bara att meddela så lägger jag till er.

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 08.05.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 4.09.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-04 08:19
    Tinzi, 26 år, Gbg 8.5.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-08 07:18
    här är den nya, uppdaterade listan

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 8.05.2010
    Tinzi, 26 år, Göteborg 8.5.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 31.07.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

• Svar på tråden fler 2010?
  • paradisfågel

Trådarna hålls bara öppna 3 månader väl?

• FruHögstadius

vi hade tänkt att bjuda 52 stycken varav 14 är barn.
    Om det inte är så att vi kan vara alla i den lokalen, så ska vi nog ta oss till "staden", isåfall så byter vi nog kyrka också, så att vi har allt på samma ställe.

ska ni ha olika menyer till barn och vuxna?
    Tänkte annars bjuda barnen, på något "roligare" typ festliga hamburgare eller något sådant.

• Fenixx

ja tror 3mån, mysifer har tänkt att starta en ny tråd för oss snart vet jag.

ja kanske mest praktiskt så att ha kyrka och lokal närmare isåfall. finns kanske fler fina kyrkor i eran trakt?

vi kommer inte bjuda barn på vårat bröllop, får se hur vi gör med våra då det blir svårt med barnvakt dock.
    sen vet jag inte om hans bror har möjlighet till barnvakt åt sina då vi ska bjuda deras föräldrar(nära vänner till min M2B sen länge)
    men isåfall får barnen en mer rolig meny.

• Fenixx

då vi ska bjuda hans brors fru´s föräldrar med. stod lite konstigt.

• paradisfågel

Vi har inte ens bestämt om vi ska bjuda barn än.. De står me på gästlistan för tillfället, o vi älskar barn! Vi har sagt att vi väljer ställe, o sen får vi se hur stället ser ut om de också blir bjudna.. Kommer det bara bli ett stort rum som vi hyr så är det inte säkert vi bjuder barnen, det kommer bli långtråkigt för dem med en lång middag o ingenstans att ta vägen.. Men om barnen kommer vara med, vilket vi utgår från, så kommer de nog få en egen meny.. Är ju inte så kul att slänga ut pengar på nånting som de inte ens kan uttala o som de inte e säkert att de kommer tycka om..

• Fenixx

nä jag tror att barn lätt kan bli uttråkade och då vi kommer ha förhoppninvis en rejäl fest sen med alkohol så är det nog skönast att barnen får vara hemma.
    sen ska ju våra självklart vara med vid vigseln.
    får vi ingen barnvakt så får våra åka med tex min mormor eller nån som säkert åker tidigt hem på kvällen.

• FruHögstadius

nej precis.
    vi har tänkt bjuda barnen, eftersom alla mina kusiner är under 15 och Pers bröder har barn och så, sedan vet vi inte om vi har några barn när vi ska gifta oss, så det känns naturligt.
    '
    Tänkte ta dit en tv, och filmer som barnen kan titta på om det blir tråkigt.
    Läste att man kunde ta med madrasser som man kan natta små barn om det blir jättesent.

sen så tänkte vi göra en skattkarta, där skatten är en varsin godispåse eller något sådant.

kommer ju ihåg själv att det kunde vara segt.
    annars tror jag nog att föräldrarna försöker få barnvakt om barnen är små.

• Fenixx

en sak man kan göra också är att göra ett speciellt festhäfte till barnen med lite att rita och pyssla med så.

• ohlala

vad tycker ni om bakelser istället för tårta??

• Fenixx

en rolig idé som börjat komma. har sett många fina "bakelse-torn" eller vad man ska kalla dem.

själv ska vi ha tårta då vi vill ha matchande figurer på.

Svar på tråden fler 2010?