• mysifer

fler 2010?

är jag verkligen helt ensam om att planera bröllop 2010?

vet att jag är ute i god tid men det hade varit kul att hitta fler som går runt och dagdrömmer och samlar tips i väntan på att dra igång planeringen på riktigt längre fram.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-02 18:23
    tog mig friheten att lägga lista här så det är lättare att se den. om nån annan vill vara med är det bara att meddela så lägger jag till er.

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 08.05.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 4.09.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-04 08:19
    Tinzi, 26 år, Gbg 8.5.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-08 07:18
    här är den nya, uppdaterade listan

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 8.05.2010
    Tinzi, 26 år, Göteborg 8.5.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 31.07.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

• Svar på tråden fler 2010?
  • FruHögstadius

jag skulle nog kunna tänka mig bakelser, hittade så fina i en tidning. Ljusgröna med fjärilar på..

• ohlala

den enda favour som jag skall ha och själv skall göra är åt tjejerna och det är superenkla tofflor i rött tyg från ikea a 19 kr m och 7 min paret.skönt att slippa 8 cms klackar under trerättersmiddag a 5h som skaver och klämmer

• paradisfågel

Jag skulle definitivt kunna tänka mig bakelser, men min m2b vill ha en stor vit tårta, det är han stenhård me haha, så han kommer nog få som han vill..

Vilken rolig idé ohlala!

Har ni funderat nånting om vilken typ av trycksaker ni tänker ha? Inbjudningskort lär ju alla ha.. Men vad har ni mer tänkt ha?

• FruHögstadius

vi ska ha inbjudan, placering,fest-och kykprogram.

tänkte göra allt själv, gilar att pyssla lite, sen blir det ganska enkla program iallfall till kyrkan.

Tänkte ha en symbol som ska finnas på alla trycksaker.
    Inbjudningarna och placeringskorten blir nog de jag lägger mest tid på. Kyrkprogrammet blir bara ett blad som ligger vid bibeln, sen festprogrammet får jag se, det ska tänka över det lite, men vill nog ha som en "pärm" runt de iallfall. inte bara ett häfte.

• ohlala

ja istället för choklad man blir fet av eller så... fattar inte det där med favours igentligen jag bjussar dem på fest, brakmiddag och sprit OCH present?? nänänä det är vår dag!

• Fenixx

vi ska ha inbjudan, placering och festhäften.
    skippar program då vi är ute.

jag ska göra själv med hjälp av min toastmadame som är en pysseltjej.

festprogrammen känns som dem kommer ta lite tid att få allt material och sätta ihop rätt.
    kommer väl innehålla det allmäna som man har, matsedel, småskoj fakta om gäster, placering, skämtsaker osv..
    men vi ska faktiskt även ha en liten dikt/berättelse om mig och min M2B som såklart går i rim med vårt tema.

• Fenixx

nä jag förstår inte det heller..varför ska gästerna ha present? är ju frivlligt att komma och fira våran dag och få middag och allt. nä inget vi kommer ha.

• paradisfågel

Är det någon speciellt typ av symbol ni tänkt använda? Tex. två hjärtan som sitter ihop?

Vi har tänkt ha favors.. har tänkt ha små påsar med vårt favoritgodis (hallonmumrikar) :-P först tänkte vi att vi skulle ha något sånt åt barnen om de kommer vara med, eller som föräldrarna får ta med sig om de inte får vara med.. sen tänkte vi att eftersom vi är såna gottegrisar både ja o min m2b, o många av de som blir bjudna, så får alla en liten påse..

• paradisfågel

Vi har tänkt ha inbjudningskort då såklart.. Sen placeringskort, tackkort och kanske vigselprogram.. Har redan lekt lite, har bild på placeringskort i mitt galleri..

• FruHögstadius

jja jag skulle vilja ha höstlöv, eller något liknande. det skulle ju passa vårt tema, men det är inte nödvändigt.
    annars hade jag tänkt mig två hjärtan ett i guld och ett i kanske orange, kopparfärg. kanske ett stort och ett litet som är placerade framför varandra eller något.

Jag är svag för växter, ornament av olika växter så något i den stilen blir det nog.

jag hade tänkt att ha gåvor till gästerna, men min gubbe tyckte att det var onödigt.
    tänkte ha en liten skål på varje bord med anthon berg choklad, som man kan köpa på lösvikt. Mest om man är sugen.

annars är det bara barnen som ska få godispåsar (skattjakten)

Svar på tråden fler 2010?