• mysifer

fler 2010?

är jag verkligen helt ensam om att planera bröllop 2010?

vet att jag är ute i god tid men det hade varit kul att hitta fler som går runt och dagdrömmer och samlar tips i väntan på att dra igång planeringen på riktigt längre fram.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-02 18:23
    tog mig friheten att lägga lista här så det är lättare att se den. om nån annan vill vara med är det bara att meddela så lägger jag till er.

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 08.05.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 4.09.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-04 08:19
    Tinzi, 26 år, Gbg 8.5.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-08 07:18
    här är den nya, uppdaterade listan

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 8.05.2010
    Tinzi, 26 år, Göteborg 8.5.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 31.07.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

• Svar på tråden fler 2010?
  • lillamaa

snaber: ja de borde ju gå bra :). vad skönt att få bort sådan kostnader

• Fenixx

jag har också kollat över med gäster. blir högst 45st. här är det också främst vänner vi bjuder. just för festen/kvällen så blir det nog roligast med.
    vi får hålla ner på gäster då han har så stor släkt med mostrar, kusiner osv.

• sanber

Mm verkligen!
    Man skulle ha haft...hmm..en konditor med!

föressten ett tips ang tårta.

Just en bröllopstårta är ju rätt dyrt...
    så jag7vi kommer förmodligen att tillverka en egen special tårtställning, men ha enkla tårtor , förstår ni? alltspå en ställning med olika höjder typ...

en 15 bitars vanlig(finns ju 100tals olika tårtor att välja bland)kostar omkring 250 kr dvs 16-17 kr per bit vilket är Big Big skillnad på 30-45 kr/bit på bröllopstårta!
    man kan ju ha brudparet ovanpå översta tårtan..kanske göra den översta mer speciell med på nåt sätt?

ja bara en tanke där du sparar dubbelt!

• Sommarliv

vi kommer nog ha enkla vanliga tårtor..
    För det är inte viktigt för oss att ha tårta..

• mysifer

det var ett bra tips sanber!

jag vet inte alls hur jag ska göra med tårta..tror att jag ska kolla runt och jämföra priser. vill egentligen beställa från ultimate cake i malmö för hon gör helt otroliga tårtor..men de kostar ju därefter.
    www.ultimatecake.se/index2.htm

• lillamaa

vet ni, håller på med en lista på småsaker man kan börja köpa snart från våra vanliga pengar och inte "bröllopspengarna". så börjad ejag fundera på sådana där vanliga engångskameror... finns det risk för att filmen blir förstörd i dem om man köper dem nu?

• Fenixx
    mysifer skrev 2008-01-11 12:59:17 följande:
    det var ett bra tips sanber!jag vet inte alls hur jag ska göra med tårta..tror att jag ska kolla runt och jämföra priser. vill egentligen beställa från ultimate cake i malmö för hon gör helt otroliga tårtor..men de kostar ju därefter.www.ultimatecake.se/index2.htm
    oj, vilka tårtor. tänk om man kunde göra något sånt själv.
  • sanber
    Fenixx skrev 2008-01-11 13:14:34 följande:
    oj, vilka tårtor. tänk om man kunde göra något sånt själv.
    jag skulle vilja baka själv för jag ÄLSKAR att baka meeeen..hur ska man hinna baka och göra all mat osv..njaee nån måtta får det va!
    Men man blir sugen på en magnific tårta då man ser bilderna...men va 17 det är ju som sagt inte tårtan som gör hela festen
  • mysifer

jag vill ha tårta eftersom jag har hittat en cake topper som är perfekt
    vi ska däremot skippa efterrätt för det tycker jag är onödigt.

• lillamaa

ja efterätt går nog bort här med...
    tänkte kanske ha nån kaka eller nå till tårtan och kaffet men vi får se

Svar på tråden fler 2010?