• mysifer

fler 2010?

är jag verkligen helt ensam om att planera bröllop 2010?

vet att jag är ute i god tid men det hade varit kul att hitta fler som går runt och dagdrömmer och samlar tips i väntan på att dra igång planeringen på riktigt längre fram.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-02 18:23
    tog mig friheten att lägga lista här så det är lättare att se den. om nån annan vill vara med är det bara att meddela så lägger jag till er.

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 08.05.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 4.09.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-04 08:19
    Tinzi, 26 år, Gbg 8.5.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-08 07:18
    här är den nya, uppdaterade listan

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 8.05.2010
    Tinzi, 26 år, Göteborg 8.5.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 31.07.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

• Svar på tråden fler 2010?
  • lillamaa

jag har kolla på gästlistan nu. 62 pers (med oss). antagligen kommer några lämna barnen hemma, men de är ju endå så små så de lär ju inte märkas så mkt.

kan tänka mig att lägga till några, om ekonomin tillåter. men 62 st är minimum

• Sommarliv

Hmm jag har det lite svårt att veta om jag ska bjuda mina släktingar i finland.. Träffar ju dom inte ofta.. Men om dom vill komma o om alla kommer så blir det så många..
    Om man inte gör det hemligt o då får veta sen..
    Men då kanske dom blir sura.. så svårt.

• lillamaa

sommarliv: så kände jag uti mina mostrar och fastrar och kusiner och allt vad det nu är. vi hade blivit 160 st om jag bjöd alla!!! det går ju bara inte om man inte är miljonär. dessutom umgås jag lika mkt/lika lite med alla så då bestämde jag att ingen får komma. om vi inte vinner på lotto eller nå ;)

• Sommarliv

jag kom på en annan man kan göra..
    Vi får åka över o ha fest med dom.. Lite enkelt.. så behöver dom inte komma till sverige..
    Det kan dom inte bli sura på..

• mysifer

vi har valt bort alla fastrar, mostrar och kusiner just för att hålla nere antalet gäster. vi tänkte bjuda max 45 pers och de flesta kommer att vara vänner. jag bjuder hellre vänner än släktingar jag knappt träffar.

• lillamaa

mysifer: de sa jag åt min pappa också då han råkade höra när jag planerade gästlistan med syrran! han surade över att kommer bli mer vänner än släktingar. men sen surade han över att de inte blir ett kyrkbröllop på sommaren också så! haha. ska ju gifta oss borgerligt på vintern!

• mysifer

lillamaa:
    haha jag kan tänka mig att om man låter alla vara med och säga sitt så vet man till slut inte vad man själv vill
    det är lika bra att säga ifrån från början att det är ert bröllop och ni som bestämmer!
    våra föräldrar tar nog inte oss på allvar än eftersom det är så lång tid kvar så när de väl börjar lägga sig kommer vi att ha planerat allt redan! känns nästan som att lura dem men på det sättet får vi allt precis som vi vill.

• lillamaa

mysifer: ja jag sa till honom att han inte var bjuden om han började lägga sig i för mkt. mamma tar oss nog inte på allvar, hon tycker att sådant hinner man tänka på sen. själv tycker jag de är kul att börja planera i tid

• sanber

tjena!
    oj vad flitigt ni skriver!

ja det där med gäster - jag ahr ju det problemet att jag faktiskt umgås med nästan alla kusiner och fastrar m.f men jag får ihop det till ca 120 INKL barn...sen ger säkert vissa återbud , speciellt om det blir så att man har kuvert avgift..

men om vi ska kunna vara 120 st så måste vi ta avgift istället för presenter...så är det bara - så den stora frågan här är - alla=kuvertavgift, eller typ max 40 ingen kuvertavgift...

• sanber

föresten -va duktigt att göra smink o hår själv!

jag ahr ju faktiskt den turen att ha en kusin som frisör+make uputb. samt en nära vän som fotograf så jag HOPPAS att man kanske kan byta ut deras ev kuvertavgift/present mot deras hjälp!

Svar på tråden fler 2010?