• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • 2008-08-09

Andra saker vi har gjort för att spara pengar:

- gjort alla trycksaker själv, och det blev billigt! ca 400 kr för ALLT (festprogram, inbjudningar, placeringskort, vigselprogram).

- köpt enkla vita servetter på IKEA, och stämplar dessa med en lila stämpel för att piffa till lite! (vi har lila + vitt som färgtema)

- köpt storpack med värmeljus på IKEA

- Åker runt en kväll och stoppar inbjudningarna i mångas brevlådor (då vi bor ganska nära de flesta) och på så vis slippa porto-kostnad

- ha en betal-bar. Vi är inte sådana som dricker speciellt mycket själva, så vi gillar inte idén att all sprit ska vara gratis så det riskerar bli värsta fyllekalaset..

Sen att vi har anlitat vänner till en del grejer:
    -fotograf, -frisör, -smink, -skjuts, -bröllopsnatt m.m.

Jag tror att det viktiga är att sprida ut kostnaderna lite, och att verkligen kolla vart saker och ting är billigast.

• 2008-08-09
    Limbolight skrev 2008-01-06 14:10:09 följande:
    2008-08-09 skrev 2008-01-06 14:02:23 följande:
    Vi har dessvärre fönster bakom ryggen, så vi måste ha något på,eller fäst på framsidan av vårt bord...Klurigt..
    Ok, men då tycker jag ni ska satsa på att lägga lite blommor (låga) på bordet. Ha inte något för högt framför er för då syns ni kanske inte för alla intresserade gäster!
  • Limbolight

funderade på att förstora upp vårt monogram och sätta på bordskanten med gröna blad runt. Vart gör man sånt?

• 2008-08-09
    Limbolight skrev 2008-01-06 14:22:39 följande:
    funderade på att förstora upp vårt monogram och sätta på bordskanten med gröna blad runt. Vart gör man sånt?
    Kanske på något tryckeri?
  • eveluscious

Såg att någon frågade efter fotograf...kolla på fotosidan.se. En sida där både professionella och amatörfotografer "hänger"

Hur ska ni dekorera lokalen? Har inte bokat lokal ännu men det lär bli någon fin lada eller en vanlig föreningslokal/bygdegård. Ofta ganska fula, hur gör man gör att få dem fina för en billig peng?

Skor - i somras hade DinSko väldigt fina skor för ca. 350:- som passar perfekt som brudskor.

• 2008-08-09
    eveluscious skrev 2008-01-06 15:09:35 följande:
    Såg att någon frågade efter fotograf...kolla på fotosidan.se. En sida där både professionella och amatörfotografer "hänger" Hur ska ni dekorera lokalen? Har inte bokat lokal ännu men det lär bli någon fin lada eller en vanlig föreningslokal/bygdegård. Ofta ganska fula, hur gör man gör att få dem fina för en billig peng? Skor - i somras hade DinSko väldigt fina skor för ca. 350:- som passar perfekt som brudskor.
    Vi kommer förmodligen hänga upp vita lakan och ha MYCKET ballonger! Vi kommer dessutom att ta in björkar och ställa i hörnen på lokalen.
  • eveluscious

Låter så som jag tänkt mig Vanliga färdigsydda lakan då eller? Har kikat på IKEA's gardin Wilma att piffa upp med. Björkar har vi också funderat på...men vet att några är pollenallergiker så det blir inte bra för oss. T.o.m. jag är lite pollenallergiker-light så vi får se...

Vad ska ni ha på borden? Era trycksaker - vart har du hittat fint papper? Sett att många använder tapet.

2008-08-09 skrev 2008-01-06 15:18:41 följande:

Vi kommer förmodligen hänga upp vita lakan och ha MYCKET ballonger! Vi kommer dessutom att ta in björkar och ställa i hörnen på lokalen.
  • 2008-08-09
    eveluscious skrev 2008-01-06 15:27:52 följande:
    Låter så som jag tänkt mig Vanliga färdigsydda lakan då eller? Har kikat på IKEA's gardin Wilma att piffa upp med. Björkar har vi också funderat på...men vet att några är pollenallergiker så det blir inte bra för oss. T.o.m. jag är lite pollenallergiker-light så vi får se...Vad ska ni ha på borden? Era trycksaker - vart har du hittat fint papper? Sett att många använder tapet. 2008-08-09 skrev 2008-01-06 15:18:41 följande:
    Ja vi kommer nog att köpa billiga vita lakan på IKEA bara. Måste nog också kolla upp så det inte kommer någon pollenallergiker först..

Jag köpte allt till mina trycksaker på Panduro och SlöjdDetaljer. Kollade vart sakerna var billigast och beställde därifrån. Kuvert och vanligt vitt skrivpapper köpte jag på en kontorsaffär, mycket billigare!
  • strommis

2008-08-09 vad har du använt för stämpeldyna då du stämplat på servetter???

• Synthetic

Hej nu flyttar jag in här med Vi kommer ha exakt 20 000 kr i budget och vet nu att min klänning kommer kosta 4 000 kr att beställa så resten får gå på 6 000 kr Så sitter för fullt och planerar och letar lokaler mm.

Hur går det för er?

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-