Januari februaritråden 08 del 3
Skottdagen: Men då så Jag brukar prova min ring lite nu och då, den ligger ju bara där och väntar... bara 16 dagar kvar nu! *gah!*
Skottdagen: Men då så Jag brukar prova min ring lite nu och då, den ligger ju bara där och väntar... bara 16 dagar kvar nu! *gah!*
Dagarna som är kvar nu kommer att gå så himla fort! 37 är ju inte heller speciellt mycket...
Kvar att göra:
-ca 10 vigselprogram
-Bordsplaceringsprylar också till alla gäster (vet inte ännu vad, någon som har tips på vad man kan göra av papper?)
-byta klackar på skorna till gummi och fortsätta gå in dem
-fixa bukett.
-m2b fixa skor och slips
Annars är det bara träff med fotograf, sminkös, frisör och vigselförrättare när vi är på plats. Det borde vi hinna
Gotland: Hur många pappersbilder blir det till din box? Jag är mest nöjd med en närbild snett uppifrån och ner
Strawberryhoney: Vilken mardröm, fy! Min syrra berättade att hon också hade en mardröm. Hon håller nu på med våra festprogram. Hon drömde att det var bröllopsdag och att hon nte var klar med utskriftena, så istället för att vara med på vigseln sprang hon runt och kopierade och det slutade med att hon missade alltihopa för att försöka hinna med programmen. Jag menar sååå himla viktiga är de inte
Jag hade en liknande dröm för ett tag sen när alla jag hade bokat avbokade utom frisören som sa att jag kunde få 30 min på mig. Det hinner man ju inte göra en uppsättning på. Fotografen kune helt plötsligt inte komma och sminket fanns det ingen bokning längre för. Fy vad jobbigt.
~vinterbrud~: Jag hoppas också på hippa i morgon, eller så blir det svensexa för m2b. Jag vet faktiskt inte ens när den är planerad. Man vi anar väl att det kanske blir något för nån av oss. Han har i alla fall somnat när han nattade barnen. Själv sitter jag med ett glas vin Jag som tänkte att vi skulle göra klart bordsplaceringen...
c t: Ojdå, jag blandade visst ihop personerna. Vad skönt att det löste sig med best man i alla fall, men supertrist att toastmastern tackade nej med så kort varsel. Skönt att best man ville ta på sig det med! Och grattis på födelsedagen gumman!
Gotland: Vad skoj att er vän fick vidselrätt, superskoj!!! Vi har inte ens ansökt för vi trodde det inte var någon mening. Men vår vigselförrättare verkar bra också. Hon är helt med på att ta större roll på vigseln än hon normalt gör.
pannkaka: Vasaloppet låter ju som en märklig prioritering. JAg kan säga att det finns inte mycket som skulle gå före en kompis bröllop, men det är tydligen många som inte tänker så. Men me, det är bara att vara glad åt de som verkligen kommer, alla som ä där kommer att ha jätteskoj!!
Vi har gjort klart våra vigselprogram och omslagen till festprogrammen. Nu är det bordsplaceing och bukett som är på tapeten. Och så placeringskort då. 15 dagar kvar, nu börjar det pirra lite
Nu har jag blivit hippad!!! Hade världens roligaste dag igår
I fredags kväll när vi gick och la oss undrade vi om någon av oss skulle åka iväg på sexa/hippa, men i nu vet jag ju att m2b visste att jag stod på tur. Jag blev väckt klockan 8 på morgonen av att alla stod inne i sovrummet, tände lampan och tog en massa kort! Chockartat! Syrran har en extra-nyckel till vårt hus och de hade lyckats ta sig in utan att vi vaknade (ja, m2b visste ju förstås att de skulle göra det). Sen stod alla kompisar där och skrattade. Det var bara att stiga upp snabbt! Sen fick jag en lista på saker som skulle packas och så satte de en timer på 10 minuter, det var all tid jag fick på mig. Stressigt! Sen åkte vi iväg hem till en av tjejerna där de hade dukat upp världens frukost och vi satt och pratade och åt och hade mysigt (fast jag var fortfarande lite skakig efter uppvaknandet).
Efter frukosten satte vi oss i bilar och jag ick en ögonbindel på mig. Vi åkte ett tag och sen fick jag gå ut, de ledde mig på en promenad och in i ett garage. Till slut kom vi fram till ett rum där jag fick ta av ögonbindeln. Då var vi på en skjutbana! Där fick vi prova på att skjuta pistoler av olika sort och vi hade en poängtävling och vi fick skjuta mycket. Det var verkligen jätteroligt, men vilken rekyl det är i pistoler! Jag har bara skjutit hagelgevär förut men då tar man ju rekylen i axeln.
Efter vi var klara så satte vi oss i bilar och åkte in mot stan. Vi stannade vid odenplan och åt på McDonalds. Efter lunchen fick vi alla prova på afrikansk dans. Jag fick nån utstyrsel på mig och så dansade vi allihopa efter en extremt vältränad kille, med två andra som spelade trummor. Det var verkligen jätteroligt men otroligt jobbigt. Det var som ett 90 min träningspass
Efter vi hade duschat åkte vi hem till syrrans lägenhet där vi satte oss ner en stund och slappade med lite vin. Sen efter en stund dök det upp en snubbe som hade med sig en massa påsar. Det visade sig att han skulle hålla i en provsmakning av drycker samt lära oss att blanda coctails. Först fick vi smaka på några olika öl med ost till (!) och sedan började vi blanda olika typer av coctails som vi alla smakade på. Efter han hade gått så fixade tjejerna en supergod middag. Efter middagen satt vi och pratade och hade trevligt resten av kvällen/natten. Är supernöjd med min dag men ganska så trött idag, kom väl i säng vid halv fyra...
Grattis vinterbrud, du låter lika glad och lycklig som jag känner mig!
Vi träffade faktiskt på två andra hippor på den afrikanska dansen, det verkade vara ett populärt inslag i hippor.
Ja, det var en helt perfekt hippa! Jag gillar verkligen inte att bli utskämd men det vet mina kompisar också. Gillar bäst att umgås och ha roligt tillsammans och det var precis vad vi gjorde. God mat, gott vin och trevligt sällskap - kan knappast bli bättre
Varför tror du inte att du får någon hippa föresten?
Fast det behöver ju inte betyda något. Jag umgås inte heller superofta med mina kompisar, men när vi gör det har vi skoj. Nu för tiden (när man har barn) får man vara glad om man ses en gång i månaden...